Honda - Idea

Vlad Lazar, copywriter la Headvertising

In ziua in care scriu textul asta urmeaza sa merg la un casting de voci. Si stiu exact ce voci o sa aud acolo si cat de mult o sa-mi placa. Asa ca nemultumit de ce reusesc sa gasesc pe la noi, nu pot sa nu-mi incep comentariul laudand vocea Honda. Nu vocea brandului Honda ci domnul voce care spune ce e de spus in fiecare spot si care mai si canta cand e cazul (vezi Honda Diesel).

Alegerea vocilor este de obicei treaba copywriterului. Cel putin la noi. Un copywriter suedez mi-a spus ca el scrie doar scripturile spoturilor radio dupa care le da art directorului sa aleaga vocile. Tot art directorul participa si la inregistrari si indruma actorii.

Dar la noi nu se intampla asa. La noi, cel putin din experienta mea, nici macar regizorul nu vine la inregistrarea Voice Over-ului. Asta explica spoturile romanesti care arata bine, sunt regizate OK dar au un V.O. care nu se lipeste nicicum de restul spotului. Nu se potriveste cu muzica si nu se potriveste cu imaginile. Iar regizorului nu-i pasa. El isi pune in reel varianta doar cu muzica si imagine, ca oricum era mai buna.

La Honda insa lucrurile stau altfel. Nu ca noi n-am avea si cateva exemple fericite, dar la Honda Voice Over-ul este responsabil pentru o mare parte din farmecul spotului (mai ales intr-un spot ca asta, fara iepurasi care fluiera sau soricei care fac dus). Este calm si asezat si totusi deosebit. Actorul are de spus un text simplu pe care il spune jucandu-se. Lungeste unele cuvinte, face pauze, accentueaza ce e de accentuat. Pe scurt transmite mesajul, nu il citeste.

Secretul sta in faptul ca actorul, Garrison Keillor, nu este un simplu actor. Daca il cauti pe net il gasesti descris ca “author, humorist, columnist, musician, satirist, and radio personality". Ceea ce schimba putin datele problemei.

Asa ca, avand un astfel de Voice Over, nu mai era nevoie in spot decat de o simpla ilustrare a ideii de idee. Cat se poate de simplu. Mesajul este: "Credem in vise dar nu in orice vise. Intai ne gandim bine de tot, renuntam la multe idei aproape bune dupa care, cand am gasit o idee buna de tot, ne concentram toti asupra ei". Iar imaginea arata exact asta. Solutia vizuala este foarte evidenta, comica si foarte usor de inteles. Spectaculos dar nimic fantastic. Cel putin in comparatie cu alte spoturi Honda.

Foarte interesant cum au ales sa inceapa cu un alb blondutz si doar apoi sa arate toti japonezii din incapere. Desi pana la urma tot un japonez are marea idee. Si mi-a mai placut planul general din final in care se lanseaza balonul. L-au luminat excesiv ceea ce sustine foarte bine momentul mare al iluminarii dar face si trecerea la cartonul final mult mai eleganta.

Spotul "Idea" este un spot cuminte, foarte pe brief. Ne demonstreaza ca W+K ar fi putut face toate spoturile Honda la fel de bine fara sa se complice prea mult. Dar cine stie Honda Cog, Honda Diesel, Honda Choir, Crazy Sensible, Impossible Dream si alte spoturi Honda stie ca W+K a ales totusi sa se complice. Si rezultatele arata ca bine au facut.

In concluzie, desi nu este cel mai fantastic spot Honda, cred ca-l iau cu mine azi la castingul de voci. Sa-l arat actorilor.


Brand

An

2006

Companii

Branduri



Branded


Related ads