Couponing

Mijloc de promovare a vanzarilor, tehnica utilizata in marketing direct (alaturi de alte tehnici, cum ar fi mailing/publipostage, phoning), constand in posibilitatea consumatorului de a obtine un avantaj temporar (spre exemplu, o reducere de pret) la cumpararea unui produs, in baza prezentarii unor cupoane (bonuri de reducere) la punctele de vanzare participante la promotie. Cupoanele pot fi distribuite cumparatorilor potentiali prin posta (direct in cutiile postale), prin intermediul presei (sunt decupate din ziare, reviste) sau odata cu ambalajele produselor care fac obiectul actiunii de promovare. In acest ultim caz, cuponul poate fi plasat pe pachet (engl. - on-pack premium) sau in interiorul acestuia (engl. - in-pack premium), bonul de reducere fiind procurat concomitent cu cumpararea produsului, la pretul normal; cumparatorul va beneficia de reducerea de pret la achizitionarea ulterioara a aceluiasi tip de produs. Cupon detasabil: ofera o reducere imediata la produsul purtator. Couponing electronic: tehnica promotionala constand in eliberarea de bonuri de reducere in cadrul magazinului - de automate speciale (V. bon de reducere imediata) sau la casa, prin intermediul cititorului optic al codurilor de bare ale articolelor, in functie de valoarea achizitiilor efectuate de client.


Articole in care e folosit acest termen