[INSIDER | Business-ul de comunicare in 2016-17] Radu Miu (Mercury 360): Focusul s-a axat pe mentinerea portofoliului actual si pe contractele cu o durata mai mare de 12 luni

2016 a fost tapul ispasitor al multor intamplari nefericite care nu i-au apartinut neaparat. A tacut linistit, poate sa fi mormait un "las' ca vedeti voi ce urmeaza" in timp ce ii facea loc lui 2017. Dar noi n-o sa-l dam la o parte asa usor, inca are multe de spus, mai ales daca e vorba de intelegerea evolutiei unui business. Cu alte cuvinte, organizam o discutie cu managerii grupurilor de comunicare romanesti la care e invitat atat anul trecut, cat si cel care urmeaza. Ne vor spune ce a fost si ce va fi la nivel de business, servicii vechi, noi si hibride, evolutia echipelor si eventuale schimbari in modul actual de functionare a agentiilor.

Efortul catre new business s-a diminuat in 2016, ne spune mai jos Radu Miu (Managing Director, Mercury 360), grupul concentrandu-se pe mentinerea clientilor actuali. Cifra de afaceri pe sectorul digital a crescut cu 20% anul trecut, in timp ce business-ul Mercury 360 a fost constant in ultimii 4 ani. Tehnologizarea intr-o masura cat mai mare a anumitor operatiuni/servicii si problema resursei umane, la nivel de recrutare si retentie, sunt in fruntea listei de provocari pe 2017.

 

Cifra de afaceri a grupului Mercury 360. Evolutie si factori de influenta

In ultimii 4 ani am reusit sa ne pastram business-ul relativ constant in jurul valorii de 10 milioane euro, cu variatii mici de plus/minus de la an la an; 2016 nu va face exceptie de la acest trend si cred ca ne vom apropia destul de mult de nivelul mentionat anterior.

Focusul s-a axat pe mentinerea portofoliului actual si pe contractele cu o durata mai mare de 12 luni.

Comparativ cu 2015, anul trecut a fost un an challenging pe mai multe planuri, dar nu neaparat cu mult mai bun in privinta rezultatelor financiare.

 

Servicii care au crescut in ponderea business-ului. Departamentele pe care ati mizat

Mizam in continuare pe dezvoltarea serviciilor de digital; de altfel, digitalul este prezent in toate campaniile pe care le derulam, iar anul trecut am avut o crestere de 20% a cifrei de afaceri pe acest sector.

De asemenea, divizia de evenimente a avut un an foarte bun, in rest celelalte divizii au ramas in parametrii prognozati.

Tehnologizarea intr-o masura cat mai mare - atat a proceselor operationale, cat si a anumitor tipuri de servicii -  este ceea ce ne preocupa in acest moment si suntem constienti ca este un proces complex si de durata, care foarte probabil va capata un caracter continuu in anii ce vin.

 

Evolutia echipelor

In ceea ce priveste resursa umana (echipa), am reusit sa pastram rotatia de personal in limite normale; prevad ca in acest an lucrurile nu vor mai fi la fel...

De altfel, dificultatea recrutarii de resurse si retentia lor este o problema grava, cu care se confrunta intreaga industrie de publicitate, si a carei rezolvare nu o vad nici prea curand si nici usoara.

 

New business

Date fiind fragmentarea pietei de publicitate si conditia de "pretul cel mai mic", efortul de new business s-a diminuat si, in prezent, ne selectam cu mare atentie pitch-urile la care participam sau categoriile in care dorim sa intram.

Vom anunta in aceasta luna un nou client important pentru Mercury.

 

Asteptari si obiective in 2017. Adaptari in modul de functionare a agentiilor

In privinta prognozelor, in 2017 ne propunem o crestere de doua cifre si vom miza pe promovarea intregului portofoliu de servicii al agentiei.

In privinta evolutiei pietei de publicitate, este foarte probabila o crestere mica de la an la an in perioada urmatoare, insa cresterea numarului de agentii, conditia de "cel mai mic pret" si presiunea constanta pentru reducerea fee-urilor orare ale agentiilor, duc la o evolutie haotica a pietei, cu consecinte deloc bune pe termen mediu.



Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related