[Complexele publicitarilor] Marius Rosu: Industria publicitatii atrage tot felul de minti; dar, intr-un final, niveleaza creierele

Cel mai bine vorbeste despre complexele specifice publicitarilor romani, crede Marius Rosu, Creative Partner GAV, cuvantul fresh. Este chintesenta fugii noastre de dupa 89, din scurtatura in scurtatura, pentru a ajunge aproape de cei din Vest. Asa ca fugi si furi, fugi si furi, pentru a invata meserie. Ceea ce nu e neaparat rau, dar nici nu duce mereu la bine. 

Supradoze de steroizi au umflat muschiul creativ, dar au creat fantome care cred ca inca mai bantuie somnul unor publicitari, spune Marius.

Concluzia a toate astea i-o inspira pe final un sofer de Uber: Traim in bule si marele pacat este ca uitam asta.

 

Complexe de-a lungul timpului 

Mi-a fost mereu teama sa vorbesc in public. Publicitatea a accentuat aceasta teama.

 

Aportul industriei

Intr-o vreme eram complexat pentru ca nu am si eu rude afara care sa-mi trimita blugi prin retea. Dar in timp am vazut ca e posibil sa ti-i cumperi si singur, trebuie doar sa muncesti mai mult.

 

Conditia publicitarului roman

Istoria de dinainte de 89 ne-a invatat ca suntem cei mai tari. Dupa 89 am vazut ca nu e chiar asa si ca suntem destul de in urma fata de lumea civilizata, pe toate planurile, implicit in publicitate.

Asa ca am incercat sa recuperam cautand scurtaturi, pentru ca altfel decalajul ar fi fost imposibil de surmontat. Supradoze de steroizi au umflat muschiul creativ, dar au creat fantome care cred ca inca mai bantuie somnul unor publicitari.

 

Evolutie

Daca-ti repeti de multe ori in oglinda ca esti cel mai bun, ajungi sa crezi. Si cand crezi, se intampla minuni.

 

Complexe specifice publicitarului roman

Folosirea lui fresh in loc de proaspat vorbeste foarte bine despre complexele publicitarilor. Cauzele am incercat sa le povestesc cu doua puncte mai sus.

 

Efecte

Furi, furi, pana ajungi sa furi meserie. In esenta nu e rau, pentru ca o meserie se fura, nu se invata. Scurtatura devine insa distructiva atunci cand se transforma intr-un obicei si duce astfel la superficial.

 

Tipologii

Industria publicitatii atrage tot felul de minti, dar intr-un final niveleaza creierele.

 

Cum au ajuns creativii sa faca parte din folclor, alaturi de hipsteri

Cand urci pe scena, inevitabil iti iei si oua-n cap. Cam asta e motivul pentru care publicitarii ajung subiect de glume. Cat despre hipsterism, nu stiu ce sa zic, ma depaseste isteria din jurul acestui concept.

 

Cum va priviti si cum sunteti priviti

Recent am fost intr-o tara straina la un concert red hot chili peppers. Soferul de Uber cu care am plecat de la concert habar nu avea cine sunt cei de la RHCP, ce canta ei sau din ce tara vin. Traim in bule si marele pacat este ca uitam asta.



GAV

GAV is a leading Romanian independent communications company. After more than a decade of setting industry standards, including the first successful local cultural marketing business model, we introduced GAV... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Sectiune

Dictionar



Related