Trei luni de #CronicariDigitali cu expediții povestite în online, iar patrimoniul românesc devine pentru prima dată viral

Trei luni de #CronicariDigitali cu expediții povestite în online, iar patrimoniul românesc devine pentru prima dată viral

Despărțite de sute de ani de fabricație, patrimoniul și lumea digitală se intersectează, începând din luna iulie, în campania Cronicari Digitali, dezvoltată și susținută de agenția Zaga Brand, în colaborare cu Institutul Național de Patrimoniu. Deși inițial părea o misiune imposibilă, traducerea patrimoniului cultural în limbajul generațiilor X, Y și Z a devenit un subiect la ordinea zilei pe rețelele sociale.  

De trei luni, digitalul și patrimoniul sunt aduse împreună prin experiențe de neuitat oferite tinerilor instagrammeri, bloggeri sau jurnaliști, care au astfel ocazia să își folosească curiozitatea și să vadă cu ochii lor locurile unde s-a făurit istoria. Așa a luat naștere conceptul de Heritage Trip, o aventură prin meleaguri de dor ale României, unde experții INP își valorifică informațiile, jurnaliștii documentează faptele, iar pasionații de social media își transmit emoțiile și conținutul creat către comunități impresionante din lumea virtuală.

Cronicari digitali de succes, uniți printr-o misiune comună, aceea de a face patrimoniul viral, pornesc weekendul acesta în deja cel de-al patrulea Heritage Trip, în Sulina de data aceasta,  unde vor avea ocazia să descopere noi obiective, să transforme informațiile și fotografiile în ”materie” digitală, ca apoi să le împărtășească zecilor, sutelor de mii de fani pe care îi au pe Instagram sau Facebook.

 

 

”în 2019 dorim să implicăm comunități întregi în promovarea și conservarea patrimoniului”

”Campania Cronicari Digitali vorbește despre conservarea moștenirii culturale a României și promovarea ei prin postări cu potențial viral. Ne-am dat seama cât este de important pentru Millennials să își regăsească identitatea în prezent, prin revendicarea trecutului. Am pornit la drum cu o echipă mică, dar puternică și sudată, iar în 2019 dorim să implicăm comunități întregi în promovarea și conservarea patrimoniului”, explică Silvia Teodorescu (Managing Partner Zaga Brand, agenția de comunicare care a creat și finanțează în mare parte proiectul Cronicari Digitali).

 

Primul Heritage Trip a fost în Moldova

Primul popas pe harta cronicarilor a fost dumbrava minunată a Moldovei, unde au descoperit că există patrimoniu și în afara picturilor murale ce împodobesc bisericile din Bucovina. După o vizită la lăcașuri de cult de fală internațională (Părhăuți, Arbore, Sucevița, Bălinești, Dragomirna, Probota), exploratorii au fotografiat conace cu iz boieresc (Castelul Roșu din Hemeiuș, Conacul Carp din Țibănești și Conacul Miclescu din Călinești). Nu au lipsit obiectivele atipice: Închisoarea Tăcerii din Râmnicu Sărat (patrimoniu traumatic), Uzina de Apă din Suceava și Mausoleul din Mărășești.

Al doilea Heritage Trip al campaniei i-a transportat pe amatorii de drumeții digitale în peisajele agro-pastorale din județul Alba. Dar până în inima țării au avut ocazii nenumărate să fotografieze vestigii culturale ale unui popor meșter nevoie mare: culele oltenești din Complexul Muzeal Măldărăști, Sarmizegetusa Regia, capitala mândră a statului dac sau Roșia Montană, un loc al contrastelor pe unde s-au perindat daci, romani și chiar habsburgi. Însă aventura Cronicarilor Digitali de la sfârșitul lui iulie nu ar fi fost completă fără o vizită în Blăjeni - Vulcan și Râmeț, sate risipite din Apuseni, care te copleșesc cu priveliști pe care nu le vei revedea prin multe alte părți.

A urmat Maramureș, a treia destinație din Heritage Trips. Timp de patru zile, bravii cronicari ai lumii digitale au văzut, au fotografiat și au înțeles mai multe despre bisericile de lemn din Ieud Deal și Desești, castelele Banffy din Răscruci și Szentkereszty din Arcuș, precum și despre Moara de apă din Suseni. Dar nu e tot – în cei 1.000 km parcurși înainte și înapoi, echipa a descoperit și Palatul Cantacuzino din Florești, zis și Micul Trianon, biserica fortificată din Prejmer, cea evanghelică din Bistrița, precum și ultimul pod de lemn acoperit rămas în România, cel din localitatea Coșbuc. 

 

 

37 de obiective și 6.500 de kilometri parcurși

De la lansarea campaniei, pe 17 iulie, Cronicarii Digitali au fost până acum în 3 Heritage Trips. Au parcurs peste 6.500 km în căutarea locurilor care merită să fie povestite și au vizitat în total 37 de obiective de patrimoniu. Până acum, 27 de jurnaliști, bloggeri și instagrammeri însoțiți de experți INP au surprins cu aparatul foto sau telefonul mobil mii de fotografii cu iz cultural și le-au postat pe rețele sociale cu hashtag-ul devenit deja viral #CronicariDigitali.

Concursul în care amatorii de fotografii cu obiective de patrimoniu își pot etala talentele artistice pe Instagram, utilizând #CronicariDigitali, merge mai departe, până pe 12 octombrie. Iar luna viitoare, lumea digitală și cea a patrimoniului își unesc din nou forțele într-un Heritage Instameet ce va deschide  porțile unor clădiri spectaculoase și mai puțin accesibile din București.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Zaga Brand

Fondata in 2005, agentia de comunicare creativa Zaga Brand si-a propus si a reusit sa creeze un mediu de lucru productiv in care imposibilul este doar o provocare. Intr-o atmosfera “crazy about our work”,... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related