Castigatorii Atelierelor ADfel au cuvantul

Interviu cu echipa castigatoare a Atelierelor ADfel (Daniel Moisa, Adrian Oprea, Dana Donoiu, Irina Ciortan, Ana Ciobotaru)

Dupa cum stiti deja, Atelierele ADfel si-au desemnat castigatorii, este vorba despre echipa numarul doi, formata din Adrian Oprea, Ana Ciobotaru, Dana Donoiu, Daniel Moisa, Irina Ciortan. Ceea ce nu stiti insa: detalii din culisele competitiei. Asa ca, i-am prins pe castigatori inainte de a-si incepe internship-urile in agentii. Pe scurt, Adrian Oprea va merge la Scala JWT, Ana Ciobotaru la DDB, Dana Donoiu la Propaganda, Daniel Moisa la iLeo, Irina Ciortan la Rusu+Bortun.
Ei ne-au povestit cum a fost atmosfera la training-uri si coaching-uri, cum au negociat in interiorul echipei si cum a fost interactiunea cu celalte echipe. Iar pentru o imagine completa, vizitati virtual (1, 2, 3), daca n-ati facut-o pe viu, galeria ADfel improspatata cu lucrarile participantilor la Ateliere.
Dar revenind la membrii echipei castigatoare, mai degajati acum, dupa ce competitia s-a incheiat si pastrandu-si acelasi simt al umorului care probabil ca a cucerit si juratii, ei au vorbit deschis despre experienta ADfel apeland la multe "inside jokes", dar tocmai asta e farmecul.

IQads: Cum ati aflat de Atelierele ADfel si de ce v-ati inscris?
Daniel Moisa: Am aflat pe mail pentru ca eram abonat la newsletter. Citesc iqads.ro frecvent si sunt de parere ca ofera content valoros pentru pasionatii de publicitate. M-am inscris pentru ca Atelierele Adfel, dupa parerea mea, reprezinta un prim pas practic si un contact real cu ceea ce se intampla in agentiile de publicitate.
Irina Ciortan: Se face ca am avut urmatorul vis: diferite personaje din spoturi TV si din printuri se plangeau ca viata lor a ajuns o rutina, totul devenise prea conventional si previzibil. Personajele spuneau ca in acest ritm, universul publicitatii risca sa devina plictisitor. M-am trezit brusc, cu pulsul crescut si am realizat ca e timpul sa schimb ceva. Mi-am verificat mailul, am citit newsletterul IQads si am aflat de niste ateliere neconventionale. Restul e istorie. Altfel a devenit adfel.

IQads: Competitia a fost destul de stransa intre primele 3 echipe, care credeti ca a fost elementul decisiv care v-a departajat de celelalte echipe?
Daniel Moisa: O posibilitate ar fi ca am pozitionat mai bine produsul catre target-ul masculin, un factor de influenta ar fi putut fi si aspectul prezentarii finale (vorbeste designer-ul din mine). Cu siguranta juriul are raspunsul corect la intrebare.
Adrian Oprea: Mi-ar placea sa cred ca diferenta a facut-o ideea strategica, puterea statementului pe care l-am facut si care nu permitea deloc interpretari sau derogari. Apoi desigur cursivitatea campaniei in general; desi la un festival de publicitate neconventionala ne-am asumat o campanie clasica de print/outdoor/tv/web si neconventional. Probabil aceasta coerenta a desfasurarii ne-a adus cateva puncte in plus. Si desigur, un al treilea motiv, cele doua realizari de exceptie din campanie, care prin ineditul lor au atras atentia tuturor, aici ma refer la pagina de net virata in roz/mov - creatia excelenta a lui Daniel si cele doua scrisori virale (fals semnate Chisu & Piersic) compuse de Ana si Irina, care urmarind cele doua personaje au reusit ca si veritabili copywriteri sa-si insuseasca stilurile celor doi si sa aduca aerul de autenticitate celor doua lucrari.
Irina Ciortan: Atuul nostru a fost coerenta dusa pana in panzele colorate ale executiilor. In plus, idea noastra a fost una completa care a inglobat cat mai multe elemente bune.
Dana Donoiu: Din timpul prezentarilor mi-am dat seama ca juriul va avea o misiune grea, deoarece fiecare echipa a avut punctele ei forte. Eu cred ca am avut norocul de a gasi destul de repede o idee strategica pe care trainerii au apreciat-o. Astfel, am putut construi usor usor ideea creativa si mai apoi ideile executionale. Nu ne-am abatut de la directia initiala, am incercat sa pastram aceeasi strategie, chiar daca au existat si momente de ezitare. Cred ca am reusit sa ne completam reciproc, iar fiecare membru al echipei a avut un rol esential.

IQads: Cum au decurs negocierile in interiorul echipei, astfel incat sa ajungeti la un consens inainte de a va prezenta in fata juriului?
Daniel Moisa: Am fost foarte norocosi pentru ca toti 5 suntem niste personane deschise si comunicative. Negocierea in interiorul echipei a decurs firesc fara conflicte majore de opinie.
Ana Ciobotaru: Partea buna este ca ne-am hotarat la strategie destul de repede si nu prea ne-am ciondanit pe tema asta. Dar ne-a ramas tuturor in cap faza cu idee strategica, idee creativa si idei executionale si nu ne-a mai iesit.
Iar la ideile executionale, fiecare o tinea pe a lui pana murea, omorata de ceilalti care "nu o vedeau". Mai dadeam o idee, "neah, n-o vad, nu cred", "bineee". Peste 10 minute "si totusi…daca am…" Pentru a-si sustine ideile copywriterii s-au apucat de desenat, ca sa se "vada" ideea, art-ii de scris si plannerul, care a fost porumbelul pacii in echipa, era la mijloc cu argumentele serioase. Iar la final, Doamne fereste sa fi venit vreunul din noi cu vreo alta idee strategica cu o zi inainte de prezentare.
Adrian Oprea: Fara doar si poate negocierile, dar mai degraba unitatea echipei noastre a fost asigurata de Dana, in calitate de strateg/cap limpede sintetiza coerent toate ideile venite de-a lungul timpului, le ordona si le expunea la intalniri pentru a vedea unde suntem si in ce directie ne indreptam. Ea a fost deasemenea si time-managerul nostru, semnaland cand pierdem timpul prea mult peste o idee fara viitor si zorindu-ne eficient in realizarea prezentarii in sine.

IQads: Cat de mult au contat indrumarile trainer-ilor si coacher-ilor in cristalizarea ideilor din campania voastra?
Dana Donoiu: Ne-au ajutat foarte mult sfaturile trainer-ilor, asa am reusit sa alegem ideile cele mai bune, sa renuntam la cele care nu se potriveau sau sa gasim altele noi. Cu siguranta, fara sprijinul lor, prezentarea noastra ar fi fost mult mai saraca.
Adrian Oprea: Foarte mult. Nu pot decat sa felicit echipa de organizare pentru o selectie extraordinara a trainerilor din acest an, fiecare dintre acestia nu numai cu o experienta publicitara de invidiat, acumulata in multi ani la cele mai prestigioase companii din domeniu, dar si cu o veleitate pedagogica care noua ne-a usurat foarte mult dialogul si intelegerea in sine a temei/campaniei de lucrat. Evident ca atunci cand ai asemenea personalitati din industrie drept traineri exista riscul unei dorinte de a-i satisface pe toti cu campania creata, de a-i face cumva pe ei mandri de realizarile tale,de a-i impresiona, lucru mai mult decat imposibil datorita directiilor diferite si a diferentelor dintre modul de pozitionare si creatie ale fiecaruia dintre ei. Cred ca in cele din urma am ales sa nu mai cautam impresionarea juriului sau dorinta asta de a-i multumi pe toti, ci doar pe noi insine, luand ce e mai bun de la fiecare dintre traineri, construind o campanie care sa multumeasca in primul rand clientul (subliniez excelentul brief al Soniei Micu), sa fie corecta si coerenta si in care sa aplicam cat mai mult din ceea ce am invatat in aceasta sapatamana de ateliere.
Irina Ciortan: Ideile noastre erau ca un vaporas trimis pe apa. Tutorii veneau cu propriul lor torent de gandire si impingeau vaporasul in toate directiile. Dar la urma urmei, noi detineam carma.
Daniel Moisa: Inainte de a avea idrumarile trainer-ilor si coacher-ilor aveam mai mult franturi de idei de executie si o mare ceatza plana pe strategie. Ei ne-au ajutat sa putem vedea clar potentialul ideilor noastre.
Ana Ciobotaru: De la primul coacher ne-am cam facut un drum cat de cat pe care l-am mai serpuit dupa aceea la fiecare dintre coacherii urmatori. La traininguri era haios pentru ca pe masura ce oamenii ne vorbeau ne mai veneau idei nu neaparat pe strategia noastra sau pe ideea noastra creativa si fiecare isi nota repede sa nu uite si dupa traininguri nu stiam care sa inceapa mai repede sa spuna ce idee i-a venit.

IQads: Cum v-ati inteles cu celelalte echipe?
Ana Ciobotaru: Ne-am inteles foaaarte bine. Toti au fost foarte tari. Stim ca se stie de prietenia cu echipa 4, dar chiar mi s-a parut ca toti au fost foarte prietenosi.
Adrian Oprea: Mi-ar placea sa cred ca foarte bine. O relatie speciala am dezvoltat cu echipa 4, in care am gasit unele similitudini de gandire, si aici nu ma refer la brief/campanie ci la modul de a aborda acest eveniment, la modul de raportare fata de training-uri, la dorinta de a socializa si de a face schimb de impresii/ganduri pe teme de publicitate dar nu numai. Desigur ca lasand la o parte atelierele vorbim in sine de o competitie, dar starea competitiva se poate manifesta in foarte multe feluri....
Irina Ciortan: Nu am apucat sa relationam atat de mult pe cat am fi vrut cu celelalte echipe. Cu omuletii de la echipa 4 am palavragit cel mai mult intr-un mod neconventional.

IQads: Cum ar arata ierarhia celoralalte echipe in viziunea voastra (execeptandu-va pe voi)?
Adrian Oprea: Nu as schimba cu nimic ordinea aleasa de juriu. Locurile 2 si 3 sunt exact asa cum le-as fi ales si eu, echipa 4 bazandu-se pe o idee strategica de invidiat si cu o campanie cursiva si de efect, care a smuls din partea noastra aplauze sincere si echipa 5, The Chuck Norris Gang, cu o campanie creativa desavarsita, care cu siguranta daca ar fi realizata vreodata ar intra in folclorul urban mai rau decat Dorel de la Unirea.
Ana Ciobotaru: Hehe. La mine chiar corespunde ierarhia actuala cu a mea. Poate doar as fi pus Chuck Norris la egalitate cu echipa 4.

IQads: Ce idee prezentata de celelalte echipe v-ar fi placut sa aveti voi?
Irina Ciortan: Pentru creativitatea debordanta si doza ridicata de amuzament, votez pentru ideea echipei 5, cu Chuck Norris.
Dana Donoiu: Nu stiu daca a existat o idee pe care as fi vrut sa o avem noi, dar mi-a placut abordarea echipei 5, prin asocierea imaginii brandului Coca Cola Zero cu cea a lui Chuck Norris.
Daniel Moisa: Sunt foarte multumit de ideea pe care am avut-o noi. Deci as ramane la ideea echipei 2.
Ana Ciobotaru: Ne-ar fi placut sa fim asa haiosi si discutati dupa prezentari ca Chuck Norris. Toata terasa era "atunci ai o problema…cu mine!' (da, stiu ca au un numar, dar mi se pare ca daca le zic echipa Chuck Norris se intelege mai bine despre cine e vorba).

IQads: Sunt diferite Atelierele ADfel de celelate concursuri si / sau seminarii, tutoriate la care ati participat? Daca da, ce e bine si ce e rau, comparativ cu alte demersuri similare?
Dana Donoiu: Cred ca Atelierele ADfel sunt diferite prin faptul ca iti ofera un avantaj major: ai sansa ca ideile tale sa fie analizate de adevarati profesionisti. Lucrezi pe un brief adevarat, te intalnesti cu probleme reale si vezi cum te descurci. Cred ca astfel poti sa inveti cel mai mult.
Ana Ciobotaru: Sunt diferite in sensul ca training-urile au fost concentrate intr-o saptamana ceea ce a fost foarte bine. In plus, am avut coacheri cu care sa ne consultam si nu de putine ori se intampla sa ne certam pe care o idee si daca nu ajungeam la nicio concluzie, decideam ca i-o spunem coacher-ului sa vedem ce zice.
Irina Ciortan: Sunt diferite prin trofeul palpabil pe care il ofera - internshipul. Si prin faptul ca lucrarile noastre sunt expuse publicului in cadrul festivalului. Multe alte concursuri asemanatoare se rezuma doar la inmanarea briefului si la prezentari despre publicitate si sunt putine cele care iti ofera o metoda reala de evaluare. Un alt lucru foarte bun la atelierele adfel este ca tutorii acorda timp si sfaturi fiecarei echipe in parte.
Daniel Moisa: Atelierele ADfel e primul concurs de publicitate la care ma inscriu. Nu il pot compara cu ceva asemanator. As participa cu placere anul viitor si cu siguranta as recomanda unui prieten sa vina la Atelierele ADfel. Ce e bine? Tot.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Rusu+Bortun Brand Growers

Rusu+Bortun Brand Growers este o agentie de strategie si manifestare creativa de brand. Din 2008,  integreaza servicii de branding, advertising si digital (prin Rusu+Bortun Cyber Growers) pentru a sustine... vezi detalii »

Propaganda

Vrem. Vrem mai mult. Vrem mereu mai mult, mereu mai inteligent, mereu mai nefacut, mereu mai special, mereu mai simplu si mai firesc. Vrem cu o incapatanare si o insistenta sacaitoare sa facem lucrurile cu cap si... vezi detalii »

Sectiune



Related