Vlad Lazar: Cum m-am angajat in publicitate

M-am angajat la 22 de ani, imediat dupa terminarea facultatii. In prima zi dupa ultimul examen. Serban Alexandrescu, profesorul meu preferat de scenaristica, era director de creatie si partener la cea mai tare agentie de care auzisem pana atunci. M-a intrebat daca as vrea sa lucrez in publicitate si eu l-am mintit ca vreau.

Nu pot sa spun ca eram extrem de pasionat de acest domeniu. De fapt, daca ma intrebai atunci, as fi spus ca m-am angajat ca sa lucrez la Headvertising, nu ca sa lucrez in advertising (aveam 22 de ani si imi placeau jocurile de cuvinte). Dar, desi initial am zis ca o sa stau un an sau doi sa castig niste bani de chirie si sa fac niste spoturi TV, m-am hotarat din prima sa iau munca in agentie foarte in serios. Si m-a prins.

Terminasem facultatea de film, asa ca eram mult mai pregatit (si dornic) sa scriu spoturi TV decat orice alte formate. Dar am avut norocul sa lucrez inca din primul an pentru Mercedes-Benz, un cont cu multe print-uri cu mult copy si cu produse despre care se puteau spune foarte multe lucruri. Asa ca, scriind copy-uri pentru Mercedes, am invatat sa fac si partea de copywriting din meseria de copywriter.

Dupa un an am hotarat sa raman mai mult timp pe pozitie, sa mai deprind si alte "taine ale meseriei". M-am hotarat sa stau cel putin patru ani, sa consider munca in publicitate o a doua facultate. Dar intre timp au trecut si cei patru ani. Acum pot sa spun fie ca am facut un masterat in Headvertising si ma pregatesc sa imi dau doctoratul, fie ca repet de foarte multe ori primul an. In functie de cum a iesit ultima campanie.

Din pacate, sfatul meu pentru tinerii care vor sa se angajeze in publicitate nu poate fi sa mearga la facultatea de film sa fie studentii lui Serban. Pentru ca Serban nu mai preda acolo. Dar un sfat bun ar putea fi, eventual, sa fie foarte atenti cand isi aleg locul in care se angajeaza. Stiu ca e o perioada in care oamenii fara job nu isi permit sa fie foarte pretentiosi. Dar mai bine inveti meseria de sudor de la oamenii potriviti decat meseria de copywriter de la oamenii nepotriviti.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Branduri

Sectiune


Comentarii

Lucian Marinescu
acum 9 ani
bag si eu un "like", ca pe facebook. ai avut intr-adevar noroc sa dai peste cine trebuie in domeniul asta plin de impostori


Related