Cele mai creative anunturi de vanzare a masinilor au fost premiate pe IQads, de Weltauto

Dupa o competitie extrem de stransa, 5 saptamani de la start si 209 lucrari originale inscrise, concursul de creatie "Advertise your car", organizat de IQads si Weltauto, si-a desemnat castigatorii.

Provocati de Weltauto sa creeze cele mai creative si mai convingatoare anunturi de vanzare a unei masini, creativii, profesionisti sau amatori, s-au inscris in lupta de idei si pentru premiile oferite de Weltauto: un iMac pentru Cea mai buna idee declinata intr-un spot video si un iPod Touch pentru Cea mai buna idee declinata intr-un print.

Primul premiu a fost acordat lui Mihai Gheorghe, cu lucrarea The Real Deal, iar cel de-al doilea lui Emanuel Folea, pentru lucrarea Dacia 1300. Vor fi oferite si premii de consolare autorilor lucrarilor din Top 10 ale fiecarei categorii. Lista castigatorilor fiecarei categorii este disponibila in pagina de rezultate.

Premiile au fost oferite in urma jurizarii lucrarilor de catre 4 profesionisti din industria publicitatii: Elena Ionita (Planning Director, Leo Burnett & Target), Horatiu Moldovan (Director Marca Weltauto Porsche Romania), Costin Radu (Managing Partner, Geek) si Theodor Sandu (Creative Director, DDB Bucharest).

"A fost o surpriza numarul mare de lucrari inscrise in concurs si numarul de idei noi care au putut fi generate pe un brief destul de dificil. Ii felicit pe cei care au reusit sa inteleaga brief-ul si sa gaseasca solutii surprinzatoare", a declarat Costin Radu, reprezentantul juriului concursului.

In aproximativ 5 saptamani de inscrieri, concursul a reunit 118 persoane pasionate deopotriva de masini si de publicitate, acestea creand 209 lucrari originale. Din toate acestea, peste 150 au fost considerate eligibile de catre organizatorii competitiei, IQads si Weltauto.

"Am pornit acest concurs pentru a afla cat de mult se aplica zicala «romanul este inventiv» in domeniul in care activam. Pentru ca oricare dintre noi cred ca a avut, la un moment dat, ocazia de a vedea anunturile de tip «stapanul ma vinde» din geamurile masinilor si eram curiosi daca se poate mai mult de atat. Se pare ca ne-a iesit micul experiement si le multumim tuturor celor care s-au implicat si s-au straduit sa creeze cea mai buna reclama pentru masina lor", a spus Elena Gogoncea, reprezentantul Weltauto.

Competitia a fost sustinuta de Club Control, Metropotam, Feeder, BEST si transfer.ro (Official Data Carrier).

Marca inregistrata a Grupului Porsche Austria, Weltauto este optiunea nr. 1 pentru clientii care doresc sa isi schimbe autovehiculul pe care il detin. Acumuland peste 18 ani de experienta europeana, Weltauto si-a extins serviciile incepand din aprilie 2006 la nivelul intregii tari. Avand in centru comertul cu autovehicule de ocazie, Weltauto reduce la 0 riscul asumat de cumparator la achizitia unui autovehicul rulat. Autovehiculele achizitionate de la Weltauto sunt insotite de pachetul de servicii ce garanteaza siguranta oferita de aceasta marca clientilor sai: garantie tehnica, garantie morala, garantie prin inlocuire, finantare si asigurare, garantia rascumpararii. Weltauto inseamna cel mai sigur mod de a vinde sau de a cumpara un autovehicul.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Leo Burnett

Leo Burnett Romania este unul dintre cele mai prestigioase nume din industria de marketing si comunicare din Romania. In mod constant o agentie de top, Leo Burnett a reusit de-a lungul timpului sa creeze lideri... vezi detalii »

Sectiune


Comentarii

Razvan
acum 8 ani
Toate ca toate dar de ce juriul a acordat de ex, locul 3 sau 4 unor lucrari care nu respecta brieful ?? Oare nu cumva concurentii trebuiau "sa vanda masina" si nu sa faca reclama unei marci sau unui model anume??? canci regulament!
Razvan
acum 8 ani
De ex, la sectiunea print, lucrarea "Platesti cat ocupi" e abosolut pe langa brief si totusi ocupa locul 3.
Nobody At All
acum 8 ani
Juriul e cel care nu a citit regulamentul sau brief-ul. Problema e ca tinereii din juriu s-au chinuit sa arate cat de bine stiu ei sa "descopere" o idee traznita, geniala. S-au comportat ca la un interviu de angajare la proba de creativitate. :) La final concursul s-a numit "Fa un clip comic in care sa apara cuvantul masina", si nu "Advertise Your Car". Multe "spoturi" premiate de "jurati" sunt de fapt lucrarile de licenta ale unor tineri studenti la ATF, care spera sa fie recrutati la Buftea. Ideile sunt geniale pentru un festival de film de comedie, nu pentru vanzarea unei masini SH. Cat despre castigator, a fost aleasa o idee controversata, acuzata de plagiat. Culmea, e copia perfecta a unei reclame aparuta chiar pe site-ul IQAds, intr-un articol despre reclamele premiate la Cannes. Felicitari IQAds: asa juriu, asa concurs. Weltauto ce zice? Va vinde multe masini pe baza ideilor premiate?
Nobody At All
acum 8 ani
Metoda ciorapului in gura. Le dai o maslina sa uite sa vorbeasca. :) Multe din printuri vand marci de masina si nu masini anume! Pe scurt, juriul "was trying too much". Asta in cazul in care au premiat ce au vazut si nu doar titlul. Ca exista posibilitatea sa nu se fi uitat deloc pe lucrari, din lipsa de timp. La urma urmelor vorbim de profesionisti, oameni care stiu sa lucreze pe brief.
Corneliu Radu
acum 8 ani
As dori sa mentionez si eu faptul ca foarte multe inscrieri de la capitolul video incalca cu nesimtire regulamentul. In regulament se specifica in mod clar ca fara drepturi de autor nu este permisa introducerea in spotul video a materialelor (audio sau video) care nu apartin autorului. Cu toate acestea, o gramada de spot-uri au soundtrack-uri melodii cat se poate de cunoscute si de comerciale, si chiar ma indoiesc sincer ca respectivii autori au achizitionat drepturile de autor pentru ele.

Bun, hai trecem peste. In alta ordine de idei, in brief se punea accentul in repetate randuri pe faptul ca trebuie sa concepem un ad pentru o masina SPECIFICA (masina noastra sau a unui prieten) - in nici un caz pentru o marca de masina. Iar aproximativ 60% din inscrieri (daca nu chiar mai mult) chiar lucrul asta il fac - o reclama (unele mai reusite, altele mai plagiate, majoritatea slabe) pentru o marca de masina, nu pentru o masina personala second-hand.

Chiar ma intreb de ce se mai sinchisesc anumite persoane sa scrie regulamentul la concursurile astea daca oricum nu se tine cont de el.

Nobody At All
acum 8 ani
Text din regulament:

" Este interzisa trimiterea lucrarilor pentru care participantii la Concurs nu detin drepturile de autor prevazute in Legea nr. 8 / 1996. Astfel, este obligatoriu ca fiecare participant sa garanteze ca in momentul trimiterii unei lucrari:

detine in mod legal dreptul de a dispune de drepturile de autor pentru regie, scenariu, dialog, muzica folosita, grafica, adaptarea lucrarii, precum si de drepturile conexe dreptului de autor asupra lucrarii, respectiv drepturile pentru interpretare sau executare si pentru inregistrarile sonore si audiovizuale;

Organizatorul nu va lua in considerare lucrarile pe care le considera obscene, provocatoare sau care incalca in vreun fel Legea drepturilor de autor sau orice prevederi legale aplicabile, in vigoare la data Concursului.

Lucrarile care nu respecta prevederile din regulament vor fi excluse in Concurs."

Radu Muntean
acum 8 ani
trebuia sa ne dam seama de la inceput ca este un CONCURS ARANJAT....ca de... TRAIM IN ROMANIA!! :)) Ce pretentii sa ai de la juriu cand nu tine cont de regulamentul concursului...coloana sonora la aprox. 90% dintre spoturi nu este originala......RUSINE WELTAUTO SI IQADS!!!!
Radu Muntean
acum 8 ani
Asta-i melodia din spotul castigator.....Justice - Phantom!

Nu cumva se considera furt???? :))))))

http://www.youtube.com/watch?v=ZQWuWfxMXA0

Nobody At All
acum 8 ani
Asta este sursa de inspiratie sa nu spun copia spotului castigator.

http://www.youtube.com/watch?v=N_TKASmKUbw

Spotul pentru Citroen a castigat argint la Cannes, cu titlul H Suresnes- Citroen C3, Shopping.

mihai gheorghe
acum 8 ani
Multumim juriului, IQads si celor care au apreciat ideea noastra. Ca in orice concurs, vad ca mai sunt si nemultumiti si eu cred acesta tema a fost data for the fun of it si va sfatuiesc sa nu va mai luati asa de inserios. Unoeri castigam, alteori mai si pierdem. Mai multumesc celor care m-au ajutat sa facem filmuletul si au sprijinit initiativa :) cheers
Nobody At All
acum 8 ani
Nemultumitii n-au nimic cu tine sau cu ideile tale, dupa cum vezi. Tu ai facut ce fac romanii in general. Fura si spera sa treaca neobservati. Si daca taci, filosof ramai. ;)

Toti am intrat inntr-o competitie cu foarte multe reguli si unii au pierdut sau au luat un premiu de consolare pentru ca au citit cu atentie regulamentul si brieful. Unii chiar au renuntat la cortina din cauza regulamentului si au cautat sa aiba idei proprii, originale. Daca stiau ca nu vor fi eliminari din concurs, asa cum spuneau organizatorii, poate ca toti veneau cu reclame premiate la Cannes.

In schimb juriul nu a citit regulamentul, nu s-au facut eliminari si au fost premiati prietenii si clientii - tipic romanesc.

Sergiu State
acum 8 ani
eu vreau sa multumesc IQads pentru organizarea acestui concurs si poate vor mai veni si altele pe viitor, cu subiecte si mai interesante. Eu aflasem de el abia in ultima joi iar duminica trebuiau predate lucrarile..data viitoare ma voi prezenta onorabil:D pa pa!
Razvan
acum 8 ani
Alooo, romani, incetati cu frustrarea asta de 3 lei ca "numai in Romania se putea intampla asa ceva", ...de furat se fura peste tot in lume si mai ales in publicitate.

Apropo de jurizare, e chix total dar s-ar putea sa fie doar pur si simplu o lipsa de interes si profesionalism din partea juriului.

Citind brieful si vizionand toate lucrarile E ABSOLUT JENANT sa vezi puse pe ultimul loc lucrari ca" Multifunctionala" la video sau " Ai loc!" la print, e pur si simplu o jurizare de toata jena.

Radu Muntean
acum 8 ani
"Advertise your car" s-a numit "concurs"???...sau "cum sa furam mai mult"???

Asta este cel mai PROST juriu din cate am intalnit pana acum....sau poate ma pripesc si sunt doar "rau intentionati"

Toti s-au straduit sa vina cu idei originale ...ca intr-un final sa castige un spot inspirat si cu o coloana sonora furata !!!

admin IQads
acum 8 ani
Hai sa lamurim (iar) lucrurile. Mai intai raspunsurile de ansamblu, apoi cele individuale, unde e cazul.

1. Comentariile care acuza spotul castigator ca fiind plagiat. E clar ca ideea spotului castigator este originala, apropierea cu spotul premiat la Cannes fiind doar dpdv executional. Sorry, dar cei care au comentat altfel, nu s-au prins ca exista o diferenta intre ce se vede intr-un spot si ce mesaj transmite. Sau ar trebui sa intelegem ca de-acum orice idee care va folosi o masina si un counter e de-acum compromisa, indiferent ce se va face cu aceste doua elemente?

2. Folosirea coloanei sonore in spoturile inscrise. In primul rand, extrem de multe lucrari se folosesc de diverse artificii care le permit sa foloseasca melodiile respective: folosind doar fragmente scurte din ele (cum e si cazul spotului castigator), fragmente remixate, etc. Simplele acuze justificate pe aprecieri generale sau de un link la o piesa nu reprezinta dovezi ca muzica nu respecta regulamentul sau ca a fost folosita in mod abuziv.

3. Conditia promovarii a unei masini anume si nu a unei masini in ansamblu. Cum suntem la un concurs de creatie, o masina punctuala poate fi reprezentata in foarte multe feluri. Enumerarea tuturor caracteristicilor masinii, pana la seria sasiului (mai putin fericit), vs o idee care surpinde (si) alte avantaje ale masinii respective, mai mult sau mai putin tehnice, asociate cu prezentarea masinii - de ex, printr-o simpla poza.

@Greator: Tu ai inteles ca lucrarile nu trebuie sa faca reclama unei marci/model anume. In brief scrie fix invers.

@Bambiliciul: Meriti un raspuns doar pentru insistenta, in rest afirmatiile tale nu au o baza argumentata. Si esti foarte amuzant cum apreciezi tu asa, de sus, juriul. Sa se ascunda oare un profesionist versat al industriei sub porecla ta umila?

Bravo castigatorilor si top 10, felicitari celor care au trimis idei muncite si au stiut sa piarda, si regrete neconsolatilor.

Spor in continuare la idei, stim ca aveti cu ce ;)

Adina D.
acum 8 ani
Nu stiu care au fost criteriile dupa care s-a facut notarea, dar toata lumea e de acord ca nu prea s-a tinut cont de regulament. Oricum au lungit-o si cu termenele, jurizarea si afisarea rezultatelor.

Printul castigator e dragut, e amuzant iar imaginea e de impact...(SI IL FELICIT PE AUTOR) dar ar trebui sa reiasa de acolo si ca masina respectiva e de vanzare. Poate el doar se lauda cu masina lui :) .

Citez: '' ATENTIE! Nu trimite idei de reclama care promoveaza o marca de masina in general. Ne intereseaza cum ai face reclama unei masini pe care tu ai vrea sa o vinzi, cu AVANTAJELE si DEFECTELE sale. ''

Si e aiurea ca pe ultimele locuri se afla lucrari bune.

Si mai sunt unele printuri si video chiar misto si nu sunt in top 10 (Top 10 in care sunt de fapt peste 50 de printuri) : D .

Cred ca s-a votat aiurea, iar lumea e revoltata nu din cauza premiilor ci din cauza nedreptatii.

admin IQads
acum 8 ani
@Adina: Spui ca la mai multe lucrari nu se intelege suficient de clar ca anuntul e pentru vanzarea unei masini, printre care si printul castigator. Sa presupunem atunci ca am fi dat un mail tuturor sa-si adauge neaparat in coltul din dreapta-sus o steluta cu "De vanzare" si un numar de telefon fictiv. Dar asta nu ar fi schimbat in niciun fel calitatea fiecarei idei in parte si nici diferententele de valoare dintre ele, nu ?

Cat despre avantaje si defecte, ideea din copy, ca Dacia ajuta la "getting chicks since 1969" ni se pare ca ar fi un avantaj suficient de clar.

Iar legat de extinderea primului dead-line, cel de inscrieri, noi zicem ca a fost de bine: ati avut timp sa va ganditi mai mult, sa inscrieti mai multe idei. Bineinteles, asta ne-a determiant pe noi sa avem nevoie de mai mult timp ca sa le verificam si sa le urcam, iar juriul / mai mult timp ca sa le voteze.

Radu Muntean
acum 8 ani
:)) melodia nu e remixata...nu are nu stiu ce efect prin care sa o faca nerecognoscibila....este direct Copy Paste....daca era vorba de un spot ce se difuza pe tv...se lasa cu proces...asa....aici stam chill "Romaneste" ....nu mai incercat sa va ascundeti...macar recunoasteti ca ati gresit sau nu v-a interesat....

In primul rand va sfatuiesc sa cititi legea audiovizualului ..apoi sa comentati...

V-ati batut joc de cei care s-au chinuit sa faca ceva original...ex spotul " astra le face pe toate"

Bafta.

http://www.ucmr-ada.ro/fisiere/legislatie_legea8.pdf

Nobody At All
acum 8 ani
Sub porecla mea umila se poate ascunde un jurnalist la care s-a apelat din cauza ca unii concurenti nu cred in corectitudinea concursului. Un jurnalist care poate cunoaste mai bine decat voi legea 8/1996.

1. Regulamentul scrie ca acei concurenti care nu respecta regulamentul vor fi eliminati din concurs. N-ati facut-o.

2. Castigatorul nu a folosit un remix ci piesa originala, putem vorbi pe partituri. In alta ordine de idei, a folosit fundalul muzical "imprumutat" mai mult de 14 secunde, atat cat prevedea legea in mod normal.

3. Dati telefon la UCMR-ADA, ORDA si CNA inainte de concursuri sa va lamuriti pe voi insiva in primul rand.

4. Sper ca prietenul castigator poate face dovada drepturilor de autor. Cu partituta, be baza regulii celor 8 note. In caz contrar, va trebui sa prezentati contractul de cedare sau cesiune drepturi de autor.

5. ESTE plagiat daca se foloseste counter in acelasi context (reclama la masina + concurs de creatie). Nu crezi?

6. Nu mi-as face probleme de cat de profesionist e subsemnatul, ci de cat de profesionist e castigatorul. Camera profi, trepied, bula alb si clar facute perfect, cunostinte de incadrare si editare (prin "bajbaire", evident). Pare un profesionist de la o agentie de publicitate. Il cunosti?

O teorie preferata mai nou de jurnalistii de investigatie: Firma importanta isi face reclama prin concurs. Colaborator organizeaza concurs si asigura publicitate, avand in vedere traficul pe site si participantii. Colaborator este remunerat cu ...iMac. Spune tu cum ii zice concursului.

In rest numai bine si "bafta la succes"!

Marina Vacaru
acum 8 ani
Nu am pregatire de publicitar, nu am facut niciodata un spot, pur si simplu am urmarit concursul si poate pe cineva intereseaza o parere obiectiva, a cuiva care este detasat si nu poate fi acuzat ca sufera de frustrarea invingerii.

Nu inteleg de ce castigatorul este aparat cu atata inversunare, cand este evident ca toti cei care au lasat commenturi si-au demonstrat cauza cu suficiente argumente! Pana la urma, chiar daca nu se tinea cont de drepturile de autor ale coloanei sonore, conform contra-argumentelor aduse, trebuia sa prevaleze originalitatea ideii, iar numai faptul ca ei au preluat "counter-ul" trebuia sa constituie un minus clar si sa "scoata din cursa" spotul.

Poate nu toata lumea stie definitia originalitatii...

http://dexonline.ro/definitie/original

Daca va sustineti castigatorul, veniti cu argumente mai originale in favoarea lui :)

Nobody At All
acum 8 ani
Daca juriul ar fi fost pregatit si informat, si mai ales daca ar fi citit cu atentie regulamentul, nu existau aceste lamuriri si nici contraargumente. O regula importanta in mass media SI publicitate este RESPECTAREA DEADLINE-ului.

E problema juriului cum alege angajatii la agentiile dumnealor de publicitate. Aici era vorba de un regulament ignorat sau citit printre randuri. Regulamentul era un contract intre voi si concurenti. Contract pe care voi l-ati incalcat in mod abuziv!

Sustin parerea ca unii concurenti au gresit concursul. Si voi nu v-ati dat seama. Dar asta e o parere subiectiva. ;)

Nobody At All
acum 8 ani
Se lasa cu proces oriunde sunt oameni care urasc "neamprostia", nepotismele si erorile mai mult sau mai putin acceptate. Din cate stiu ITM demareaza anchete gratuite. Ma interesaz la CNA si Protectia Consumatorilor. Nu ar fi primul concurs interzis sau amendat.

Nobody At All
acum 8 ani
Vad ca nu mai aveti argumente si va inteleg perfect.

Poate pe unii nu ii consoleaza premiul de consolare, ci gandul ca au participat la un concurs corect (daca tot am cedat drepturile pe urmatoarele 6 luni si nu ne poate demonstra nimeni ca ideile noastre nu vor fi folosite).

Asa ca solicit in mod public sa prezentati baremul de punctare si depunctare si modul in care ati apreciat fiecare lucrare castigatoare ca fiind cea mai buna. Cum s-a realizat clasamentul si cum se justifica punctele acumulate de fiecare lucrare?

Si mai ales demonstrati cum faceti dovada intre doua spoturi identice ca unul face reclama unei masini anume (personala sau a prietenului) si celalalt, castigator la Cannes - unei marci de masina in general.

Va multumesc anticipat.

Razvan
acum 8 ani
PT IQADS:

Draga IQAds, cand aud de un pitch nu ma gandesc la un pustan pistruiat iar cand trebuie sa respect un brief nu spun "Sar'na!" lu' vecina, lucrez in publicitate si pot spune ca mi-e foarte usor sa fac diferenta intre un print care promoveaza o marca anume sau o masina anume (a mea,a ta, a lui...etc)

BRIEF: ATENTIE! Nu trimite idei de reclama care promoveaza o marca de masina in general. Ci idei de reclama care promoveaza o anumita masina "

"Ne intereseaza cum ai face reclama unei masini pe care tu ai vrea sa o vinzi, cu avantajele si defectele sale."

DACIA: GETTING CHICKS SINCE 1969 (Nu trimite idei de reclama care promoveaza o marca de masina in general.)

Inteleg ca totul e discutabil dar totusi din print nu reiese absolut nicaieri ca masina ar fi de vanzare, se refera strict la marca, DACIA! Una peste alta fabricarea automobilului Dacia 1300 a inceput in 1969 asa cum scrie si in lucrarea castigatoare, predominant e sloganul si banuiesc ca pt asta a fost premiat pt ca executia e foarte slaba si chiar daca nu s-a pus accentul pe executie eu unul nu am reusit sa regasesc in acea lucrare absolut nici o idee despre " avantajele si defectele sale", lucrarea nu e "anume" absolut deloc, ....e "generala" si se refera strict prin slogan si executie la MARCA DACIA si nu la Dacia mea, a ta , a lui...

E absolut corect ca nu era nevoie de mentionarea obligatorie a anuntului ca automobilul este de vanzare dar cred sincer ca printul castigator nu vinde un automobil ci mai degraba lanseaza un slogan de campanie la fel ca si ciocolata Rom "Senzatii tari din 1964" iar cand faci asta nu vinzi o ciocolata anume dintre toate ciocolatelele Rom ci te referi in general in scop de promovare a marcii...ROM!

PS: Concurentii trebuiau sa-si vanda masina, a lor, a pritenilor, in fine, ati inteles ideea. Respect!

TV Media
acum 8 ani
si eu lucrez in publicitate de ceva ani...si ma minunez de felul in care acest concurs a fost tratat de membrii juriului.

Sfatul meu sincer pt toti cei care au participat este sa faca o sesizare in scris la OPC!

O idee poate costa un sac de bani...asa ca nu ii lasati sa va fure!

Mihai Gheorghe- Art Director la agentia Propaganda...oare despre el este vorba?..imm colegul de breasla..normal ca ii vor lua apararea :))))

Succes!

Ceea ce merita atat weltauto cat si iqads in momentul de fata este o campanie negativa pe net

TV Media
acum 8 ani
ca toata lumea sa se linisteasca si sa se dea dovada de transparenta din partea organizatorilor in alegerea a celor mai bune lucrari, propun votul publicului pe tipul "Adpoll" ( 1vot/ip)
emanuel folea
acum 8 ani
Nu ma mir de ce ne merge atat de bine in tara asta, in care vad ca toti se considera specialisti. Stiti doar sa criticati. Poate acesta era un concurs care, in primul rand trebuia sa fie just for fun, dar nu a-ti inteles nimic, si nu inteleg ce va roade mai tare, faptul ca voi, asa auto-intitulatii specialisti a-ti fost depasiti de amatori? In cazul asta poate nu sunteti asa pro, si ar trebuii sa muncitii mai mult. Sau pur si simplul orgoliul din sangele stramosesc nu va lasa sa dormiti pana nu veniti si amenintati pe forum cu CNA-ul,RATB-ul samd

In orice caz nu intereseaza pe nimeni legile la un concurs, care, repet era for fun, si in care amatorii puteau sa intre intr-o competitie alaturi de "specialistii". Multumesc Iqads pentru concurs, iar pentru viitoarele concursuri sunt sigur ca vor fi lucrari mai multe si mai bune, si bineinteles, din pacate, si mai multi carcotasi.

Nobody At All
acum 8 ani
Concursul e for fun daca nu mi se spune explicit ca renunt la drepturile asupra creatiei mele timp de 6 luni. Si daca nu era organizat de oameni care-si castiga painea din idei... originale sau nu.

Ia intreaba-i pe toti: cati au participat si au muncit cateva zile for fun si cati au muncit pt premiu. Si cati sunt multumiti daca afla ca acest concurs e blat.

Si mai inteaba-i pe organizatori de ce au pus premu la bataie in primiul rand. Nu cumva pentru cat mai multe idei?

Fa un concurs pe timp de criza si spune-le tuturor sa muneasca gratis pentu tine... asa for fun.

Furtul are mai multe fete; frauda, evaziunea fiscala la fel. Romanii nu au invatat sa lupte pentru idei si principii. Li se fac observatii si li se bate in obraz cand vor dreptate. Sa le fie jena celor care au gresit, nu mie ca pun intrebari si am dubii. Sa faca IQAds dovada unui concurs transparent si renunt la acuzatii.

Stai jos, 4! Nu ai inteles nimic.

Corneliu Radu
acum 8 ani
Inainte de a mai face comentarii nu ar strica sa exersezi putin folosirea corecta a limbii romane. Oricum, e frumos sa vezi ca astfel de persoane sunt cele care in final ies pe primul loc in astfel de concursuri. :)
Mihai Titirig
acum 8 ani
@manutgv: apreciem punctul de vedere, dar e greu sa-l luam in seama cand in textul tau s-au strecurat mici greseli oribile. ( "a-ti", "trebuii", "muncitii" si, desigur, virgule in plus/minus ).

Felicitari IQads pentru acest concurs. O chestie excelenta. La mai multe!

(un minus vizavi de cum au fost selectate printurile/video. S-a mers pe ideea "cu cat mai multe, cu atat mai bine", desi stiti prea bine vorba " less is more ". La cea mai mica abatere sau plagiere, printul/video trebuia eliminat)

Dar, cum au mai spus cativa inaintea mea, pacat de jurizare. S-au incalcat fix regulile pe care noi ne-am chinuit sa le respectam. Nu strica oleaca mai mult obiectivism ( vizavi de editare ). Sigur, apreciem efortul depus; s-a pierdut ceva timp cu studierea/punctarea.

FELICITARI castigatorilor pentru inspiratie!

admin IQads
acum 8 ani
Ni se pare ca deja nivelul de absurd al comentariilor si al remarcilor neargumentate a depasit binisor media.

In primul rand, cel mai amuzant e cum unora dintre voi li se pare atat de la indemana sa pui de-un blat cu un planning director, un creative director, un managing partner si un director de vanzari din 4 zari diferite. Sincer, daca stiti secretul, v-as ruga sa ni-l dezvaluiti si noua - noi nu prea reusim sa-i facem sa cada la pace pe probleme mai mici. Si ne-ar ajuta mult in munca noastra de zi cu zi sa stim cum sa-i aducem pe aceeasi lungime de unda.

@TV Media: Bravo, stii sa folosesti Google! Intr-adevar, ne-ai demascat. Mihai Gheorghe este chiar el, art director la Propaganda. In fata acestei dovezi covarsitoare expuse de tine, acum e clar pentru toata lumea ca a fost blat. Sau ti se pare surprinzator cum de s-a infiltrat tocmai un publicitar la acest concurs, si tocmai pe acest site. Mai ales ca nimic nu-i interzicea sa o faca - in regulament nu scrie ca n-ai voie sa lucrezi in marketing sau comunicare ca sa participi la concurs.

Asta e logica ta, nu? Bravo! Vezi ca nu prea ai argumente.

@Bambilicul: Ei bine, nu am avut niciun barem de corectare. Noi aici am depasit BAC-ul, nu le dam examinatorilor ce sa depuncteze la compuneri.

In schimb, am prezentat tuturor celor din juriu brieful, conditiile de participare si inscrierile. Si de aici ne-am bazat pe evaluarea si expertiza a 3 oameni de top din publicitate si pe aprecierile de creatie unui om care vinde zilnic masini. Daca te declari asa de nesatisfacut de juriu, de ce te-ai mai inscris?

Si un sfat: nu te lansa in acuzatii gratuite cu furt si blat, daca nu ai cu ce sa le sustii. Parerea mea.

TV Media
acum 8 ani
:)) ..nu suntem asa prosti!!! :)))

Nu am subliniat faptul ca nu au voie publicitarii in concurs ci de inversunarea cu care ii luati apararea....ca na ..e din gasca :)

Cum spuneam..cel mai bine e sa recunoasteti ca a fost Blat....a castigat UN PRIETEN DE-AL VOSTRU!!!!

Felicitari castigatorului...sa speram ca va va da o bere pt premiu..:)))

Nu mai aruncati cu noroi in Bambilicul...omul isi sustine opinia ...si are ACUZATII FONDATE....daca nici legea AV nu e un argument fondat...atunci nu mai are niciun rost sa discutam.

In ceea ce priveste juriul ....3 dintre ei au un nume in media...deci ..aveam pretenitii ...nu putea Dl. de la "Furtauto" sa acorde 40 puncte si sa decida singur.

TV Media
acum 8 ani
:))) PE CE LUME TRAIESTI????? SIGUR LUCREZI IN MEDIA ????

In publicitate se fac cele mai mari blaturi!! :))))

Esti funny....daca nu lucram de muti ani in domeniu...nu comentam...

data viitoare sa nu mai folosesti expresia "Ne-ai demascat" :))) ca ne duce cu gandul in alta parte.:)))

Nobody At All
acum 8 ani
Mi-ai cerut baza fundamentata, ti-am expus-o.

Ti-am cerut barem de punctare, atata timp cat ati postat scor de 36 de puncte vs locul doi cu 29 de puncte. Intrebarile sunt simple - de unde atatea puncte? Cum s-au acordat si pe ce baze? Sunt cinci "jurati" minus unul care s-a dezis de voi ...si ati ajuns la 36 de puncte.

Imi dai un raspuns de gradinita, ca ai trecut BAC-ul. Uite tocmai raspunsul asta al tau te dezonoreaza si ma face sa ma indoiesc ca ai fi trecut prin vreunul.

"In schimb, am prezentat tuturor celor din juriu brieful, conditiile de participare si inscrierile. Si de aici ne-am bazat pe evaluarea si expertiza a 3 oameni de top din publicitate si pe aprecierile de creatie unui om care vinde zilnic masini". - Omule tocmai asta iti spun. Ca brief-ul si regulamentul spun una si alta au decis expertii din juriu. Tot ii dai ca juriul e format din oameni competenti. Nu le contest experienta in vanzari si publicitate CI capacitatea de a judeca dupa un regulament si de a "merge dupa lege". Capacitatea de a intelege regulamentul si legea 8/1996 pe care voi ati amintit-o in regulament. Mai nou si capacitatea de a ramane obiectivi atunci cand au descoperit printre participanti pe unul de-al lor. Daca al lor a gresit fie si involuntar, a cui e vina? A celor care isi pun intrebari si va cer transparenta? De ce il aparati? Pentru ca e art director si pesemne ca stie ce face? Da-mi argumentele, da dovada de fairplay.

M-am inscris la concurs pentru a va intelege sistemul si pentru a lucra dupa un brief. Am aflat exact ce trebuia sa aflu: sunteti o casta care-si apara membrii, indiferent de greseli. O casta in care va credeti geniali si ii subapreciati pe restul. O casta in care se pare ca "originalitatea" este un termen relativ. Nu respectati legea si nici regulile create de voi insiva.

Toti va acuza ca nu sunteti in stare sa va argumentati deciziile. Singurul tau raspuns e ca ai trecut BAC-ul? Tu te intelegi? Eu nu te inteleg.

Nobody At All
acum 8 ani
Acest concurs a fost de fapt o campanie de publicitate, nimic mai mult. Nu a fost niciun concurs, jurizarea nici nu a contat. Lipsa de dovezi si argumente va incrimineaza si va acuza de blat.

Cate argumente vrei ca sa intelegi ca melodia si spotul castigatoare nu sunt originale? Vrei expertiza?

Ce a fost concursul asta? Pe intelesul vostru - reclama mascata sau viral. In termenii mei - inselatorie. Pana la proba contrarie. O aveti?

Nobody At All
acum 8 ani
Ei uite ca pe acest juriu se pare ca a fost simplu ca il convingeti sa ajunga din "4 zari" la un numitor comun. Au pus-o de un mare blat - scor 36 de puncte din burta. Si in continuare pastreaza tacerea. Nu l-am vazut pe niciunul dintre ei sa posteze aici si sa-si argumenteze optiunea. Sa explice ceea ce inseamna furtul intelectual pentru el.

Sa explice expertii din juriu de ce dupa ce au citit cu atentie regulamentul si brieful, dupa ce au cerut inca doua zile pentru maxima atentie, nu au facut descalificari cand au intalnit plagiat sau arogarea unor drepturi asupra unor melodii? De ce la final au ales o lucrare neoriginala din toate punctele de vedere?

Te-au bagat pe tine la inaintare sa ne spui ca ai trecut BAC-ul. :))

Toti cei patru "jurati" s-au discreditat, si-au pierdut credibilitatea si valoarea. Apara niste principii gresite - ori pentru ca nu au fost in stare sa inteleaga regulamentul si legea 8/1996, ori pentru ca sunt pervertiti si lasi.

"In primul rand, cel mai amuzant e cum unora dintre voi li se pare atat de la indemana sa pui de-un blat cu un planning director, un creative director, un managing partner si un director de vanzari din 4 zari diferite. Sincer, daca stiti secretul, v-as ruga sa ni-l dezvaluiti si noua - noi nu prea reusim sa-i facem sa cada la pace pe probleme mai mici. Si ne-ar ajuta mult in munca noastra de zi cu zi sa stim cum sa-i aducem pe aceeasi lungime de unda". (IQAds)

Radu Muntean
acum 8 ani
Singurul mod sa-ti faci dreptate este sa depui o plangere la ANPC....daca nu ai un contact sa ma anunt..sunt cateva persoane acolo foarte hotarate sa stirpeasca hotia din Romania...asa ca ai toate sansele sa se miste ceva...go for it!!

Poate in felul acesta cei de la IQADS & WELTAUTO vor fi pusi la respect...sa nu-si mai bata joc de munca unora!!!

MESAJ PT JURIU....

V-ATI FACUT AGENTIILE DE RAS!!!

(Elena Ionita - Planning Director, Leo Burnett & Target; Horatiu Moldovan -Weltauto Porsche Romania;Costin Radu - Managing Partner, Geek;Theodor Sandu - Creative Director, DDB Bucharest)......

Bravo Catalin, ai fost inspirat ca te-ai resras din juriu :)))))

daniel cernat
acum 8 ani
Vb din prisma celui care a fost direct implicat in concurs si pot spune ca am incercat sa respect cu strictete brieful si anume sa fac reclama unei masini personale, a mea sau a unui prieten nu a unui model.

Exemple care nu au respectat brieful: ''Dacia 1300; Plateste cat ocupi; 69 (1); 69 (2); Trabant; Clubul II; Clubul; Vrei senzatii tari- ( Cel putina asta seamana izbitorccu cea castigatoare, de ce nu a castigat? ); Car Sale; Merge ca unsa; Nu creeaza inconveniente in parcare.''

Sa nu mai spun de asta: ''Subaru filtered'' - deci e Super Ok realizata dar nu are nimic in comun cu concursul si zici ca e o reclama dintr-o revista auto la Subaru impreza wrx.

Deci sa se inteleaga CA NU AM NIMIC cu lucrarile enumerate... sunt foarte bune (multe ar putea fi chiar folosite in reclamele auto ale acelor marci) doar ca nu repecta ce s-a cerut .

Si atunci ma intreb si eu: CUM S-A JURIZAT ??

La video, cand am vazut clipul castigator mi-a placut, am banuit ca o sa castige, ideea e foarte buna, de realizare nu mai spun (acolo se vad resursele) ca s-a inspirat un pic la realizare nu ma deranjeaza, e greu sa fii original 100% in ziua de azi, indiferent daca te inspiri sau nu, sunt sanse ca ideea ta sa o fi avut si altcineva in alt colt al planetei.

Felicitari castigatorului indiferent de profesie.

Si totusi si la video saunt cateva care fac reclam unui model anume.

Ar fi mai multe de spus dar ma intind si nu cred ca mai are rost.

FELCITARI CASTIGATORILOR!

Corneliu Radu
acum 8 ani
In concluzie, castigatorul la categoria video nu a respectat regulamentul iar castigatorul de la categoria print nu a respectat brief-ul. Un concurs organizat prost, cu un regulament si brief nerespectate, dar cu o gramada de castigatori. Oricum, asta conteaza mai putin la astfel de concursuri, important e ca firmele implicate si-au facut destula reclama.

Lasand comentariile mai mult sau mai putin rautacioase la o parte, pe viitor ar trebui regandit regulamentul la astfel de concursuri, pentru ca desi poate participa oricine, in final tot profesionisti din domeniu sau agentii cu experienta castiga (vezi cazurile anterioare de pe la Grand Spoof-ul si Movie for Life-ul de anul trecut). Si daca tot nu se tine cont de clauza cu drepturile de autor pe fragmente audio/video ce nu apartin autorului, macar sa fie scoasa din regulament. Desi bine ar fi sa se tina cont de ea, macar de acum incolo.

Nobody At All
acum 8 ani
Nu aveti habar de legea drepturilor de autor pentru ca voi la agentii nu o aplicati! Folositi pe spoturi piesele cum va tuna si va suna, urmand ca posturile de televiziune sa platesca mai departe drepturile pentru muzica folosita de voi. Asta nu inseamna ca in contextual unui concurs, a folosi o melodie fara sa fii autorul ei de drept nu se constituie in frauda. Intrebati casele de discuri, face-ti-va utili cu ceva inainte de a poza frumos pe site in jurati cu titulaturi fancy!

Pentru cei stresati si plictisiti de postarile mele: Poate va pare ciudat dar nu ma las. Si-au batut joc doar pentru ca sunt "experti". Nu se coboara la nivelul concurentilor chiar daca le sunt datori cu niste explicatii clare. Ei, uite genul asta de atitudine si genul asta de caractere au bagat Romania in rahat. Cei patru directori nu stiu legea, nu se informeaza Â…dar plescaie cu bata in balta.

Nu am un exemplu de nume care ar fi trebuit sa fie castigator. Dupa mine toti care au fost pe brief, s-au tinut de regulament si au fost originali au sanse egale; in conditiile unei jurizari corecte.

@tzuik Nu au cum sa renunte la clauzele respective din regulament pentru ca ii obliga legea. In absenta lor nu au voie sa organizeze concursul.

TV Media
acum 8 ani
hai sa mutam discutia pe contul de facebook al celor de la IQADS...
Stelian Paun
acum 8 ani
Clipul castigator este lucrat binisor......merita locul 1....dar avand in vedere ca este "inspirat" iar coloana sonora copiata integral .. trebuia descalificat conf. regulamentului (asta daca era un concurs serios si se tinea cont de regulament)

Tinand cont ca "Advertise your car" nu este un concurs ci doar o campanie de publicitate mascata..nu are rost sa ne facem atatea probleme cu privire la castigator.

Acum trebuie sa ne punem si in pielea castigatorului...toata lumea a sarit la gatul sau cu acuzatii de plagiat...era normal ca cei de la IQADS sa-i ia apararea.

Felicitari tuturor participatilor!

IQADS - la mai multe concursuri!

Bafta

Negru Albsinegru
acum 8 ani
Voi posta acest comentariu de pe pozitia unui participant al concursului la categoria print. Mi-am trimis lucrarea grafica, sperand in mod subiectiv, ca oricare alt participant, ca voi castiga. A venit si ziua cand au fost publicate toate lucrarile, iar ca sa fiu corect, nu am mai crezut ca am prea multe sanse vazand ca au fost trimise si CATEVA lucrari FOARTE BUNE, O R I G I N A L E si care respectau cerintele concursului. Si a venit si ziua cand s-a anuntat castigatorul. Am facut ochii mari, am ramas fara cuvinte si mi-am zis WTF!?...Am zis ca nu vad bine. M-am uitat inca odata si castigatorul era deja ales, mai bine zis "lucrarea cea mai creativa" fusese stabilita. Ca si ceilalti, n-am nimic de reprosat castigatorului. Ba chiar ii doresc sa-si stapaneasca ipodul cu placere. El doar si-a incercat norocul. Iar in ziua cand s-a facut jurizarea norocul a fost chior. Chior de ambii ochi. Pentru ca persoanele care si-au aruncat ochii pe lucrari nu au tinut deloc seama de regulament, iar pe de alta parte, functiile si experienta in ceea ce fac, in cazul concursului de fata ar fi trebuit sa cantareasca mai mult. Se cere ca lucrarile grafice sa prezinte AVANTAJELE si DEZAVANTAJELE unei masini, iar printul castigator nici macar pe langa nu e. Apoi, dupa cum s-a mai spus, textul de pe print este un amestec intre sloganul ciocolatei Rom ("Senzatii tari din 1964) si mesajul funny cu care e impanzit internetul: "Beer-Helping ugly people get laid since...". Dupa cum spun BAMBILICUL, GREATOR, TZUIK si ceilalti, una s-a cerut iar alta s-a votat. Se putea MENTIONA DIN START ca se doreste un slogan/copy de MAXIM CINCI CUVINTE !!! iar toata lumea se conforma. Sa mai intreb oare daca participantul care a castigat, detine drepturile de autor pentru imaginea folosita in lucrare (fotografia fetei in costum popular)? EVIDENT ca N-ARE!!!, dar mai conteaza din moment ce regulamentul a fost DOAR CA SA FIE ?!? Poate data viitoare se va tine cont de el!!! Asa... JUST FOR FUN!!!
Nobody At All
acum 8 ani
Astept acceptul pe facebook de la IQAds si bineinteles ca ei n-au auzit de libera exprimare. Asa ca, din cand in cand, dati voi un copy/paste postarilor de aici.

Eu astept in continuare parerea unui membru din juriu. Speram sa ne dea si noua macar o explicatie despre cum si-au exprimat sufragiul. Doar au votat trei zile si trei nopti.



Related