Premiatii The Yahoo! Login Page Creative Competition isi spun povestea din spatele lucrarilor castigatoare

Premiatii The Yahoo! Login Page Creative Competition isi spun povestea din spatele lucrarilor castigatoare

Pe data de 24 noiembrie s-a incheiat competitia de design a celui mai spectaculos format publicitar de pe web, The Yahoo! Login Page Creative Competition. Dupa perioada de inscrieri a lucrarilor, a urmat etapa de vot a publicului si cea de jurizare din partea juriului profesionist, cand cele mai bune lucrari finaliste au putut fi votate pe The Creator.

In urma punctajului s-au stabilit lucrarile castigatoare a celor 3 premii. Cei trei castigatori ai competitiei de design The Yahoo! Login Page Creative Competition au stat de vorba cu noi si ne-au povestit experienta lor in aceasta competitie, cum si-au promovat lucrarile pentru a primi cat mai multe voturi si care a fost secretul lucrarilor victorioase.

Lucrarea lui Andrei Barbu - “Take a minute to save the world” a fost clasata pe locul 3 in competitie si reprezinta un indemn de a salva Pamantul. “Totusi, solutia este in mainile noastre. Prin lucruri mici si prin schimbarea obiceiurilor, putem spera la un viitor mai bun”, a spus Andrei.

Procesul de creatie nu a fost atat de usor precum ne imaginam. Dupa cum ne-a spus autorul lucrarii de pe locul 3, au fost cateva provocari. “Cea mai mare provocare a acestui concurs a fost sa ma hotarasc asupra unei teme pe care sa o promovez (motiv pentru care m-am si inscris foarte tarziu). Pana la urma, alegerea acestei teme a parut a fi ceva natural, deorece mai abordasem acest subiect.”

Lucrarea care ocupa locul doi in competitia The Yahoo! Login Page Creative Competition a avut ca punct de inspiratie o experienta proprie a autorului, Dragos Botcau, "Vesti Bune". Intr-o perioada in care trimisese aplicatii in cautarea unui job sau internship, si-a dat seama cat de obsedat era de butonul “refresh” si cat de mult se baza pe e-mail sa ii aduca vesti. “In final am ajuns la un mesaj care, cred eu, incita utilizatorul de mail sa se logheze si sa-i sporeasca anticipatia in cazul in care asteapta niste vesti.”

“Fiind un concurs jurizat atat de public, cat si de un juriu specializat, stiam ca va fi un razboi de gherila in ceea ce priveste voturile. Am reusit sa imi transmit mesajul pe o multitudine de canale (grupuri de discutii, Facebook, Messenger, bouche a bouche etc). Am facut si o campanie de vot cu un event pe Facebook (Votati-l pe Dragos!), unde mi-am pus la poza de profil o imagine reprodusa de mine dupa modelul britanic de tricou "Keep calm and vote for Dragos".

Dragos a recunoscut ca au fost cateva lucrari bune care au ramas la coada clasamentului, insa el este de parere ca nu toti votantii au avut rabdarea sa treaca prin toate cele 183 de lucrari. “Din punctul meu de vedere, trebuie sa te zbati sa-ti faci vazuta lucrarea, nu sa speri ca intr-o zi cineva iti va remarca talentul si te va scoate din anonimat.”

Lucrarea care a luat premiul cel mare in aceasta competitie este: "2001:Transhumanta Yahoo" si ii apartine lui Flaviu Moldovan. Numele acestui design este inspirat din filmul "2001: A Space Odyssey", film care i-a oferit lui Flaviu revelatia pentru designul inscris in concurs. "Avem aici "monolitul", care, dupa intelegerea mea, simbolizeaza, un fel de piatra ciclica a gandirii si evolutiei omului pe planeta. Astfel, personajul meu atinge umil, dar constient, monolitul, gest cu care marcheaza pozitionarea omului in fata unui alt mare fapt istoric, adica aparitia Internetului si a noilor medii de comunicare super rapide."

Cea mai mare provocare, pentru castigator, a fost de a apropia design-ul sau cat mai mult de conceptul competitiei TheYahoo! Login Page Creative Competition. "Desi acest concurs a fost liber total, eu m-am simtit responsabil si am incercat sa gasesc motivatia importanta si relevanta in subiectul pe care l-am abordat."

Ca strategie de promovare, Flaviu a facut un event pe Facebook unde indemna pe toata luma sa ii voteze lucrarea, dar a si incercat sa explice la cat mai multi cunoscuti despre concursul la care participa si dupa cum spune si el, "au vazut lucrarea si lor li s-a parut important sa se logheze si sa voteze".

Despre The Login Page

Pagina de login a Yahoo! este cel mai indraznet format publicitar de pe web, oferind 1440 x 1024 de pixeli celor interesati sa isi spuna povestea. E singura panza digitala care ofera brandurilor tot spatiul de pe o pagina vizitata zilnic de un milion de romani.

Despre The Creator

The Creator este platforma de concursuri de tip UGC a IQads, cel mai important produs media dedicat industriei de comunicare din Romania. IQads este o marca a Blue Idea

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related