Ovidiu Pop (BrandTailors) despre cum arata un brainstorming productiv

Cum arata un brainstorming productiv? Ovidiu Pop (Group Creative Director, BrandTailors) vorbeste despre cum arata un brainstorming la el in agentie, care au fost cele mai productive si neproductive sesiuni de brainstorming la care a participat, folosirea tehnologiei in timpul brainstormingului, surse de inspiratie si idei de imbunatatire a sesiunilor de brainstorming.

Programarea brainstormingului in agentie

La noi exista brainstorming-uri programate, la cateva zile dupa briefing, si brainstorming-uri adhoc, de obicei in fata calculatorului cand facem review-uri in creatie. Cheia de bolta a unui brainstorming in urma caruia putem trage o linie in Illustrator este documentarea. De obicei, brainstorming-urile se desfasoara intre echipa de creatie si cea de strategie, care "vede" deja proiectul din faza de briefing.

Acomodarea cu subiectul inainte de brainstorming 

In prima faza ne documentam si ne gandim individual, facem schite, apoi ne intalnim si construim peste, eliminam sau generam idei noi.

Lucrul de unul singur vs. lucrul in echipa 

E mai fain cand lucram impreuna. Asta pentru ca poate sa te inspire ce spun altii si sa duci ideea mai departe sau sa faci click si sa vii cu o idee noua. Ce mi se pare mie foarte ok la brainstorming-uri e ca de multe ori cand lucrezi singur nu-ti mai dai seama ce e bine si ce nu, iar in grup parca devii mai critic, pus in fata multor idei si inveti sa te mai si cenzurezi. Nu cred in brainstorming-urile in care ne adunam sa spunem lucruri alandala, fara sa ne cenzuram deloc.

Spatiile in care se desfasoara brainstormingul

Brainstorming-urile programate se desfasoara de obicei in meeting room-ul informal, destinat lucrului, in sensul ca avem o tabla cat un perete pe care schitam, dar care este si foarte confortabil cat sa putem sta cu orele.

Cel mai eficient brainstorming 

Cam 80% dintre brainstorming-urile noastre sunt productive, asta pentru ca venim de obicei documentati. Ce cred ca mai conteaza e entuziasmul pe care il ai sau nu il ai fata de un proiect si de experienta pe care o ai pe industria in care activeaza brandul. Mai e important si sa ai "fresh blood" in echipa, care poate sa te challenge-uiasca mult.

Relatia dintre brainstorming si tehnologie 

Strategia vine cu laptopurile, ca sa mai putem cauta lucruri cand ne vine cate o idee si sa validam sau sa eliminam idei pe masura ce le generam, iar noi venim cu caietele de schite. Si tabla ne asteapta pe toti. De multe ori mai proiectam filmulete legate de subiect, moodboard-uri, poze la raft, auditari ale competitiei etc.

Perioada zilei cand flow-ul creativ este mai bun

Nu as spune ca exista o regula sau eu nu simt ca ma influenteaza ora. Putem brainstorma la fel de bine si noaptea, cand ne obsedeaza subiectul, cand nu avem stare sau cand suntem presati de timp.

Surse de inspiratie inainte de brainstorming

Brief-ul, discutiile cu strategia, desk-research-urile facute de accounts, experiente personale, carti, legende etc.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related