Paul Cioc (MRM Worldwide) despre aplicatiile de Facebook

Pentru ca o parte importanta din comunicarea online a unui brand o reprezinta aplicatiile de Facebook, l-am intrebat pe Paul Cioc (Copywriter, MRM Worldwide) despre aplicatiile dezvoltate de MRM Worldwide in ultimul an, cum sunt receptate de client si de utilizatori si activitatile de pe Facebook care au cea mai buna performanta.

Frecventa dezvoltarii de aplicatii de Facebook
Odata la maxim 3 luni. Exista branduri care au mai multe activari asa ca facem mai multe aplicatii, dar incercam sa nu obisnuim utilizatorii cu ele si sa ramana doar activari punctuale.

Aplicatii dezvoltate in ultimul an, obiectivele si rezultatele lor
Am dezvoltat multe aplicatii pentru brandurile din portofoliul nostru. Majoritatea sunt de engagement, awareness sau cresterea numarului de fani. Rezultatele au fost cat se poate de multumitoare. Pentru ca avem branduri internationale, ne mandrim cu aplicatii care sunt date drept "best practice" pentru colegii din alte tari.

Activitatile de pe Facebook care au avut cea mai buna performanta
Pentru Burn s-a dezvoltat o aplicatie concurs pentru organizarea unei super-petreceri. Este si acum data drept exemplu. La fel si pentru L’Oreal Paris Romania cu o aplicatie extrem de simpla "E timpul pentru tine" sau "Descopera comorile ascunse", o aplicatie cu instant win. Aplicatiile ROM Autentic, care au sustinut campaniile nationale au mers foarte bine; la fel ca si campaniile .

Continut original vs. Continut preluat din alte medii
Incercam sa nu preluam din alte medii, adica avem un concept de campanie, care trebuie sa se regaseasca oriunde, dar nu dublam activitatile noastre. Tinem cont de specificul Facebook si aducem continut original cu care sa surprindem fanii.

Adaptarea aplicatiilor de Facebook la Timeline
Aplicatiile n-au avut atat de mult de suferit, ci paginile de brand. Dupa ce ne-am transformat cu Timeline-ul, aplicatiile au devenit mai permisive (avand un spatiu mai mare pentru layout si design). Asta ne-a permis sa facem primul nostru mini-site in Facebook pentru promotia NESCAFE 3in1.

Evolutia atitudini clientilor fata de aplicatiile de Facebook in ultimul an
Dupa primele aplicatii, clientii isi dau mai mereu seama ca functioneaza, asa ca ne dau bugete din ce in ce mai mari pentru propunerile noastre. Daca stabilim bine obiectivele si le aratam clientilor cum pot functiona aplicatiile, atunci si bugetele sunt pe masura.

3 recomandari pentru administrarea eficienta a aplicatiilor de Facebook
- O aplicatie trebuie promovata intens. Degeaba o faci daca nu o vede nimeni, mai ales cu noul Timeline care nu mai permite un landing tab.

- Daca un fan nu intelege mecanismul atunci trebuie schimbat. Mereu trebuie sa fim gata sa optimizam aplicatiile in functie de fani sau de modul in care functioneaza.

- Daca faci o aplicatie fara premii (cel mai greu tip de aplicatie) atunci trebuie sa fie amuzanta. Fanii nu au timp si nu vor sa inteleaga subtilitati, dar asta nu inseamna ca nu le-ar putea intelege ci ca efortul lor nu este egal rasplatit.

3 greseli facute de branduri in Romania in social media
- Brandurile vor sa vanda pe Facebook. Iar un fan nu este un cumparator, pana la urma in cosul de cumparaturi ajunge produsul ideal, gasit la momentul ideal, in locul ideal.

- Pe Facebook nu esti o piramida de brand. Esti un om care spune, gandeste si actioneaza. Vedem zilnic branduri care nu stiu cine sunt si ce ar putea spune pe Facebook, si asta se vede in paginile lasate in paragina.

- Alergatul dupa like-uri. Stim toti userii oportunisti pe care-i gasim pe toate paginile. Ei conteaza ca numar, dar nu sunt esentiali pentru comunitate. Asa ca hai sa alergam dupa pareri si impresii nu doar dupa "click-ul pe butonul LIKE".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Oameni

Pozitii

Sectiune



Related