Monica Mircea (HAPPY: DIGITAL) despre aplicatiile de Facebook

Pentru ca o parte importanta din comunicarea online a unui brand o reprezinta aplicatiile de Facebook, am intrebat-o pe Monica Mircea despre aplicatiile dezvoltate de HAPPY: DIGITAL in ultimul an, cum sunt receptate de client si de utilizatori si activitatile de pe Facebook care au cea mai buna performanta.

Frecventa dezvoltarii de aplicatii de Facebook
Asta depinde de frecventa briefurilor. Ritmul nostru de lansare e cam de 2/3 pe saptamana in perioadele aglomerate (iarna si vara) si de 1 pe saptamana in perioadele mai putin aglomerate.

Aplicatii dezvoltate in ultimul an, obiectivele si rezultatele lor
Am dezvoltat apps pentru OMV, Renault, Zaggora, Adevarul Holding si altii. Am avut obiective de awareness pentru primele 2 si obiective comerciale cuantificabile in numarul de cumparatori online pentru Zaggora. Rezultatele fluctueaza intre 0.6 euro – 1.4 euro CPI (asta inseamna ca luam costul aplicatiei in sine si impartim la numarul de participanti or likes generate) si o media de 4 euro CPA (asta inseamna bugetul impartit la nr de cumparatori) => aici media e de 6 euro, deci suntem mandri de ce am obtinut, evident impreuna cu al nostru client ale carui produse rock.

Activitatile de pe Facebook care au avut cea mai buna performanta
Pentru noi au livrat extraordinar 2 categorii de mecanici: "invite friends" pentru clientii internationali, iar in Romania s-a remarcat aplicatia "Ghiceste Citatul" pentru OMV, un fel de spanzuratoarea online care inca are participanti ce se joaca de dragul jocului, promotia fiind terminata de mult.

Continut original vs. continut preluat din alte medii
Un brand cu o abordare unitara are acelasi mesaj peste tot, spune aceeasi poezie. Influenta mediului numit Facebook consta, pentru brandurile care sunt pe bune social (vezi Starbucks, de exemplu), in modificarea mesajului in toate mediile in functie de influentele Facebook.

Adaptarea aplicatiilor de Facebook la Timeline
In primul rand ne-am adaptat la timeline-ul pentru useri, acolo e smecheria, focusul pe timeline-ul de brand e un pic in directia gresita. Intr-adevar, timeline-ul de brand modifica user journey-ul, insa nu aplicatiile sunt rezolvarea ci felul in care folosesti, de exemplu, cover photo, avand in vedere ca nu exista welcome tabs.

Evolutia atitudinii clientilor fata de aplicatiile de Facebook in ultimul an
In Romania, probabil ca sunt in brief si nu vin doar de la agentii. La nivel de UK/IRL cerintele sunt foarte specifice si lucram pe un model de risk and rewards cu obiective foarte specifice cu impact comercial in businessurile lor.

3 recomandari pentru administrarea eficienta a aplicatiilor de Facebook
- cititi blogul Facebook!

- cititi Terms&Conditions!

- aplicati ce cititi!

3 greseli facute de branduri in Romania in social media
Fix opusul:

- aplicatii ce nu sunt compliante cu Terms&Conditions ale Facebook;

- user journeys alambicate;

mecanici de premiere traduse din promotii pe SMS.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Sectiune



Branded


Related