Cum creeaza un publicitar scapat de la scoala

Cum creeaza un publicitar scapat de la scoala

Publicitarul e si el om. Desi acum viata lui pare destul de glam, au fost vremuri cand a fost si el mic si a trebuit sa-si faca temele, sa fie scos la tabla sau sa dea examene. Si ca orice traume din copilarie, si acestea vin sa-i dea fiori acum cand e om in toata firea si isi face treaba la birou. Dar pentru ca relatia elevilor si a studentilor cu invatamantul se schimba uneori mai repede decat se succed generatiile, e nevoie si de o perspectiva obiectiva.

SMARK Research a lansat recent raportul Litteris et Virtuti. Educatia prin ochii tinerilor (2012) - primul studiu dintr-o serie realizata in parteneriat cu Youth Monitor cu focus pe perceptiile tinerilor legate de sistemul actual de invatamant, iar noi nici ca asteptam pretext mai bun sa analizam cum se vede relatia dintre elev si sistemul educational prin ochii publicitarului.

Micul paradis

Cand esti mic toata lumea insista sa-ti spuna ca scoala e un loc minunaaat unde vei invata lucruri fascinaaante si de care nu trebuie sa-ti fie deloc frica. Daca n-ai fi la varsta naivitatii extreme probabil te-ai intreba de ce toti adultii tin sa-ti vanda povestea asta desi tu nu ai intrebat nimic. Abia cand esti deja in banca iti dai seama ca totul era o capcana, dar e deja prea tarziu. Americani au incercat sa faca scoala si invatatul cool intr-un spoof al campaniei Old Spice. O nota de zece te facea deodata cool, asa cum sa fii vazut la biblioteca te facea popular. Nici nu mai pomenesc de accesul la sutele de baze de date in care informatia curge rauri pentru ca s-ar putea sa starnesc intelectualul din voi.

Iadul unde esti fortat sa stai

In ciuda incercarilor adultilor, elevii isi dau seama rapid ca nu e chiar ceea la ce se asteptau si asteapta sunetul care anunta sfarsitul orelor mai ceva ca prima imbucatura dintr-o felie de paine cu Nutella. Sigur va amintiti si voi imbulzeala nebuna spre curtea scolii si sentimentul de "ah, am scapat si nu m-a scos la tabla de data asta". Cel mai frumos reda acest sentiment un spot Porsche ce aseamana libertatea oferita de masina cu copiii ce ies de la scoala imediat ce au auzit clopotelul si cu caii de curse la startul unei competitii. Si sunt sigura ca si voi mai sunteti inca in situatia asta vineri seara cand plecati de la birou si va aruncati in weekend.

Locul de care iti vei aminti intotdeauna

Dar de cele mai multe ori, dupa o perioada de ura intensa fata de scoala, elevii isi dau seama ca acolo e locul primelor iubiri si al primelor incercari emotionante de a oferi flori. Desigur, e parte din farmecul varstei, dar privirile seducatoare si uniformele scurte asortate cu machiaj strident incep sa se observe la varste din ce in ce mai mici. Nici publicitatea romaneasca n-a putut sa nu observe aceasta tendinta sexualo-educationala. Industria si publicul deopotriva s-au scandalizat anul trecut cand Eugenia, un brand romanesc serios si traditional, a decis sa comunice mai actual. CNA n-a stat degeaba si a interzis spotul, dar adevarul surprins acolo ramane totusi sa ne aminteasca faptul ca desi juram sa nu ajungem vreodata sa spunem dezamagiti "tineretu' din ziua de azi...", nu suntem departe de clipa aceea.

Acum ca v-am facut sa retraiti cateva din emotiile legate de anii de scoala, revin la lucruri rationale si va invit sa cititi rezultatele raportului Litteris et Virtuti ca sa vedeti ce relatie mai au elevii si studentii romani de astazi cu sistemul educational.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related