Pe placul generatiilor de la Y la Z

Pe placul generatiilor de la Y la Z

Hai sa vorbim despre tineri si despre ce inseamna sa te adresezi unui public de genul asta. Cunoscatori intr-ale tehnologiei si la curent cu informatia, tinerii ar putea fi un public dificil de multumit. Nu orice gen de continut e clickaibil, iar reteta pentru abordarea perfecta e deocamdata la nivel de schema. Inainte ca speakerii celui de-al patrulea panel Romanian Youth Focus, eveniment dezvoltat sub umbrela SMARK KnowHow, sa prezinte cele mai de interes subiecte pentru tinerii romanii, propun sa ne facem o imagine de ansamblu si sa vorbim despre Generation Y (Millenials) si Generation Z, fenomenul FOMO (Fear of Missing Out), conexiunea la internet si cateva dintre viralele anului 2012.

Y si Z

Potrivt Grail Research, generatia Y (numita si Millenial pentru ca a fost martora incheierii unui mileniu si trecerii intr-un altul, nascuta in perioada 1980 - 2000) a fost prezenta la aparitia unor tehnologii care faciliteaza comunicarea aproape instantanee, are cunostinte legate de gadget-uri, o viziune optimista si este loiala fata de brand. Generatia Z (nascuta in perioada 1995 - 2010) e si mai buna cunoscatoare a tehnologiei, s-a nascut intr-o lume care se confrunta deja cu probleme ecologice si de terorism la nivel global – deci este flexibila si toleranta vizavi de diversitate - este conectata prin intermediul internetului si mai ales al retelelor sociale. Indiferent de generatia de care apartin, tinerii anului 2012 sunt online, sunt la curent, au auzit deja despre orice.

FOMO

Dar de ce sunt atat de interesati de noile tehnologii, de ce-si doresc sa afle primii ce se intampla si cand a aparut nevoia de a face parte din toate – fie activ, fie pasiv? O explicatie pentru dorinta tinerilor de a fi conectati este FOMO, frica de a nu lua parte la lucrurile care le-ar aduce o placere personala, un statut social sau recunoasterea din partea semenilor. Frica asta e amplificata tot mai mult de social media, un mediu prolific pentru utilizatorii care vor sa-si tachineze prietenii exclusi sau care au ales sa nu participe la o anumita activitate. Potrivit JWTIntelligence 54% dintre cei din generatia Millenial chestionati spun ca cel mai probabil nu s-ar simti bine sa stie ca un prieten are o activitate in care nu sunt inclusi, in timp ce 51% dintre cei din generatia Z spun ca e usor sa fii lasat pe dinafara pe Facebook.

Teme de interes

Crescand in secolul internetului, laptopurilor si telefoanelor mobile, online-ul este mediul in care tinerii cauta cel mai adesea informatia. Internetul este totodata locul propice pentru raspandirea viralelor, care faciliteaza transmiterea rapida si lipsita de efort a informatiei. Ce le mai ramane de facut videoclipurilor – pentru a se transforma in viral – este sa abordeze una dintre temele favorite ale Generatiei Y sau Z. Pentru generatia Y, Contagious Magazine propune subiecte precum social media, impactul asupra mediului, inchirierea si impartirea spatiului, studiul sau lucrul timp de un semestru in afara, intarzierea unei decizii cu privire la intemeierea unei familii, reality TV-ul, ciclismul urban, personalizarea, eroii pe care ii gasim printre noi si experienta personala. Pentru Generatia Z importante sunt includerea tehnologiei in facilitarea oricarui proces, designuri multi-functionale dar simple, responsabilitatea sociala si ideea conectarii permanente, asa cum subliniaza studiul Grail Research de care va povesteam mai sus.

Viralele lui 2012

Deci nu e de mirare ca in numai 6 zile videoclipul "Kony 2012" a adunat 100.000.000 de vizualizari, transformandu-l intr-unul dintre cele mai virale videoclipuri din istorie, potrivit Mashable. Are eroi, responsabilitate sociala, apel la tehnologie si arata cat de conectati sunt oamenii la nivel global. Urmatorul videoclip despre care urmeaza sa va vorbesc are eroi alesi tot dintre oamenii obisnuiti, un strop de reality show si vorbeste mult despre experienta personala a unor oameni ca toti ceilalti. Vorbesc de videoclipul "Opera Duo Charlotte & Jonathan" (Britain’s Got Talent) care a adunat in 3 zile peste 1.1 milioane de vizualizari. 1,5 milioane de share-uri i-au revenit tipului care a sarit pe pojghita de gheata a unui piscine interioare cu scopul de a plonja in apa rece, doar ca sa descopere ca gheata e mai incapatanata decat el. Aici puteti observa ca personajul pricipal e un om ca oricare altul, care impartaseste o experienta personala aproape obisnuita, insotita si de ironia vietii de zi cu zi.

Astea sunt cateva dintre clipurile online care au ajuns virale, un fenomen pe care il putem explica daca ne uitam atent la lista de subiecte care au sanse sa genereze continut clickaibil. Dar mai sunt suficiente virale de reconstruit – de exemplu "Oppa Gangnam Style" si "Call Me Maybe" - care nu se preteaza retetei de mai sus si care merita supuse unei analize. Dar mai multe despre continutul de interes pentru tineri aflati in cadrul panelului al patrulea Romanian Youth Focus, un eveniment realizat sub umbrela SMARK KnowHow. Si nu uitati ca maine, 30 noiembrie e ultima zi de early bird pentru inscrierea la RYF.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related