Irina Scarlat (Prove PR): Creativitatea agentiilor de PR va fi pusa la incercare in contextul unor limite financiare rigide

Irina Nicoleta Scarlat (Managing Partner, Prove PR) vorbeste despre ce a insemnat primul an de existenta al agentiei, cele mai importante proiecte implementate si asteptarile de la piata locala pentru 2013. 

Brand-uri active in 2012

In 2012, toti clientii nostri au fost activi si ne bucuram sa vedem faptul ca acestia au performat excelent si in ciuda situatiei economice din Romania.

Cele mai importante proiecte din 2012

Prove PR este singura agentie de comunicare si PR din Romania care se adreseaza unei altfel de piete: start-up-urilor, ONG-urilor si evenimentelor realizate de catre acestea. Proiectul pe care noi il consideram cel mai important anul acesta este Bucharest Tech Feast – o saptamana care a transformat Bucurestiul in capitala tehnologiei din Europa de Sud Est si a reunit unele dintre cele mai importante evenimente de profil din regiune: How to Web, Startup Weekend si lansarea capitolului romanesc al Girls in Tech.

Schimbari importante in agentie

Faptul ca am decis sa facem pasul de la freelancing la infiintarea propriu-zisa a agentiei si la dezvoltarea unei echipe.

Split-ul pe tipuri de proiecte

Noi ca agentie ne ocupam de partea de comunicare pentru start-up-uri si ONG-uri. Ca urmare, cea mai mare pondere au avut-o evenimentele organizate pentru clientii nostri si partea de media relations.

Noutati si influente in industria de PR din 2012

Cred ca 2012 a adus nou in PR-ul romanesc nevoia de a demonstra clientilor faptul ca serviciile furnizate merita banii pe care ii aloca. Pentru a face fata acestei presiuni, am stabilit un model de "pay for performance PR" care le garanteaza clientilor faptul ca platesc pentru rezultatele obtinute.

Cerinte si bugete ale clientilor in 2012

Clientii devin din ce in ce mai exigenti de la an la an si, avand in vedere situatia economica existenta, vor sa vada ca banii cheltuiti pe PR sunt o investitie si le aduc rezultatele asteptate. In cazul clientilor nostri, nu cred ca a existat o diminuare considerabila a bugetelor anul acesta.

Premii obtinute

Avand in vedere ca ne-am infiintat oficial la inceputul lui 2012, am considerat ca este prea timpuriu pentru a aplica la diferite premii.

Creativitatea proiectelor de PR romanesti din 2012

Cred ca proiectele de PR din Romania sunt extrem de creative, asta la nivel national si international. Numarul mare de premii internationale pe care le obtin an de an agentiile romanesti reprezinta o dovada in acest sens.

Asteptari de la industria de PR in 2013

Personal, cred ca industria va avea o evolutie pozitiva in 2013. Avand in vedere faptul ca din ce in ce mai multe companii (mici si medii) constientizeaza nevoia de a apela la servicii profesioniste de PR, cred ca piata din Romania se va extinde considerabil. Cu toate acestea, bugetele de PR sunt reduse, iar creativitatea agentiilor va fi pusa la incercare in contextul unor limite financiare rigide.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related