Marius Rosu (GAV): Creativii au inceput sa guste mai mult fotomontajul, ilustratia customizata in detrimentul imaginilor reci si impersonale gasite pe bancile de imagini

Marius Rosu (Director de creatie, GAV) despre nivelul la care a ajuns art direction-ul in Romania in 2012, tendintele remarcate in ultimul an si sursele de inspiratie.

Cum a evoluat nivelul creativilor romani pe partea de vizual in 2012

Cu siguranta, calitatea vizualurilor a crescut mult in ultimii ani. Creativii au inceput sa guste mai mult fotomontajul, ilustratia customizata in detrimentul imaginilor reci si impersonale gasite pe bancile de imagini. Accesul la informatie se face mult mai rapid acum si update-ul creativ se poate face in timp real, permitand omului de creatie sa fie in pas cu ce se intampla la casele mai mari.

Tendinte internationale in art-direction care s-au remarcat anul asta si in Romania

Nu cred ca se poate vorbi de niste tendinte anume. In functie de proiect si de client, agentiile au gasit diverse modalitati de exprimare. La nivel international grafica s-a dezvoltat foarte mult, se apeleaza la mixuri de tehnici in acelasi layout, se experimenteaza si se cauta nu doar noul, ci si ceva ce sa rezoneze cu vremurile si contextul social actuale. Advertisingul insa nu e atat de "liberal" incat sa-ti permita sa apelezi la metode neconventionale (ex. subiecte considerate tabu de societate, directie care pe afara e tot mai folosita pentru ca atrage atentia, fie ea pozitiva ori negativa).

Small budgets = big opportunity sau small budgets = big fail

E clar ca un buget mare iti ofera confort si mai multe posibilitati dar nu cred ca bugetul ar trebui sa influenteze decisiv materialul final. Pana la urma calitatea creativului sta si in posibilitatea lui de a se adapta, in capacitatea lui de a gasi solutii eficiente pe parcursul procesului creativ indiferent de etapele acestuia. De cele mai multe ori "Less is more".

Deadline-urile si calitatea finala a work-ului

Ne plangem mereu de deadline-uri, mereu avem nevoie de mai mult timp dar, daca esti bine organizat si stii exact unde vrei sa ajungi cu work-ul, ai sanse mari sa reusesti. Pe de alta parte timpul iti ofera sansa de a duce un concept la un alt nivel pentru ca intodeauna cateva zile pot face diferenta. Cu toate astea a cam trecut vremea in care ne puteam permite sa dam vina pe timp si trebuie sa fim mereu cu acceleratia in podea.

Vizual in print vs. vizual in online

Un vizual e un vizual oriunde l-ai pune, regulile sunt aceleasi dar ele mai trebuie si incalcate pentru ca rezultatul poate fi unul cel putin interesant. E adevarat ca in online se accepta anumite compromisuri dar asta doar pentru a spori realismul mesajului. Online-ul e un mediu in care totul se consuma foarte repede si astfel se cauta conceptul, ideea, si mai putin ambalajul.

Greselile de art-direction care predomina in proiectele romanesti

Uneori layouturile sunt usor incarcate dar nu cred ca poate fi vorba de greseala, de cele mai multe ori negocierile cu clientul se termina in defavoarea layoutului, printul incercand sa livreze prea multa informatie dintr-o lovitura… dar aici intervine experienta creativului ce poate intoarce toate astea in favoarea sa.

Proiecte de anul asta de la GAV care merita incluse in portofoliu

Incercam mereu, prin fiecare proiect, sa ridicam standardele si sa facem ceva de care sa fim mandri, prin urmare cea mai mare parte a lucrarilor noastre se afla si in portofoliul de prezentare al agentiei. Daca e sa vorbesc in special de ceva de anul acesta, campania pentru TIFF shadows shorts e preferata mea. Am colaborat foarte bine cu Mitrix (TIFF) si restul oamenilor implicati si rezultatul e unul de care suntem foarte mandri.

Reviste/ site-uri/ bloguri din domeniu care au inspirat proiectele create

De cele mai multe ori ma trezesc pe cool hunters, cred ca e locul unde am vazut cele mai multe exercitii reusite si de unde chiar am plecat cu retina bogata; ar mai fi catalinpetrisor.com, site-ul unui artist vizual exceptional, de la concept la executie!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related