Silviu Toma (Starcom MediaVest Group): "Estimam ca 15-25% din bugetele de media vor merge spre online in 2013"

Silviu Toma (Head of Interactive, Starcom MediaVest Group) a vorbit despre ponderea bugetelor de media care vor fi investite in online in 2013, proiectul special pentru Samsung - "Manifest pentru creativitate" si implicarea tot mai activa a playerilor globali in Romania. 

Clienti activi in 2012

Pe langa clientii mai vechi: Kraft, Samsung, Avon, H&M, GSK sau Emirates s-au alaturat echipei: Pambac, Fashion House Outlet Centre, Pernod Ricard clienti unde am reusit sa implementam campanii.

Proiecte speciale

Manifest pentru Creativitate – cel mai recent proiect mare, client Samsung, brand: Galaxy Note II, cu ajutorul echipei Digital Star si alaturi de Bogdan Naumovici - ne uitam la rezultate si ne bucuram foarte tare de workul final, iar ca sa ne mandrim primim zilnic mailuri din industrie "Felicitari pentru aplicatie". Campania "Manifest pentru creativitate" aduce in atentie beneficiile lui Note 2 printr-un exercitiu de imaginatie: "Cum ar arata viata ta daca ti-ai incuraja mai mult creativitatea". Aplicatia il are in prim plan pe Bogdan Naumovici, creativul desemnat sa povesteasca despre creativitate, si ii face pe utilizatorii ei sa experimenteze sentimentul unei vedete in viata

Evolutia bugetelor in 2012 in raport cu prognoza

Deocamdata forecast-ul este depasit cu 8% per total an 2012.

Ponderea cheltuielilor care s-au dus spre audientele playerilor globali (Google, Facebook, Yahoo)

Primul an in care unul dintre playerii globali a devenit nr.1 in ceea ce priveste billings catre Starcom MediaVest. Ponderea acestora a cunoscut o crestere accentuata, ajungand la 35% din bugetele media digitale, iar forecast-ul este de creastere, insa intr-un ritm mai scazut. In 2013 estimam ca ponderea acestora din totalul bugetelor de media online va ajunge la 50%. Acest lucru se datoreaza atat intrarii pe piata din Romania a celor Big4 cat si a cresterii interesului oamenilor de marketing de la client pentru mediul online.

Prognoza cu privire la split-ul bugetelor pe 2013

Estimam ca 15-25% din bugetele de media vor merge spre online in 2013.

Evenimente care au influentat evolutia agentiilor de media

Olimpiada nu a trecut neobservata nici la noi. Astfel, in cinstea parteneriatului cu Comitetul Olimpic Sportiv Roman, Renault a lansat in vara 2012 editia limitata Megane Olympic. Era greu sa iesi in evidenta in acea perioada cand toata lumea vorbea despre Olimpiada. Am identificat un lucru pe care toti romanii il au in comun – mandria si susinerea echipei olimpice romane. Astfel, am prezentat un "catalog virtual" al celor peste 100 de sportivi romani, fiecare cu un mesaj personal prin care isi exprima valorile care l-au condus aici. Site-ul megane-olympic.ro a fost sustinut si de pagina de Facebook Renault Romania, care in perioada Olimpiadei a vorbit doar despre campanie.

Concluzii despre dezvoltarea segmentului media in 2012

2012 a fost un an dificil in industrie. Multe proiecte 360 - sustinute insa si de un volum foarte ridicat de munca. Cu patru clienti noi din acest an putem spune ca am explorat si zona de pitch-uri.

A fost un interes crescut din partea clientilor pentru mediul digital, in special pentru zonele de tracking, tehnologie – push-ul sustinut al agentiilor si al playerilor, fie globali, fie locali.

Observam industrializarea workului digital si alinierea cu gap 0 fata de tarile dezvoltate din punct de vedere rich media, iar implicarea tot mai activa a playerilor globali in Romania a dus la o adaptare fortata pentru publisherii locali ce au fost nevoiti sa adapteze ca modelul de buying & planning.

Si clientii si agentiile de media au evoluat si acum de ambele parti sunt intelese concepte de advertsing digital care acum unu-doi ani sunau exotic, cum ar fi remarketing, audience on demand.

Am reusit sa depasim perioada in care puneam egal intre eficacitatea campaniilor si CTR % - ne indreptam cu masi mari sa imbratisam experience-ul consumatorului.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Related