[Festival local] Mugur Patrascu (iLeo): Cu cat evenimentul arata si livreaza mai "ca afara", cu atat este un eveniment local mai de succes

[Festival local] Mugur Patrascu (iLeo): Cu cat evenimentul arata si livreaza mai "ca afara", cu atat este un eveniment local mai de succes

Cum arata un festival local de publicitate respectat si inainte, si dupa gala de premiere? In ultima saptamana de inscrieri la a doua editie ADC*RO Awards, dezbatem problema cu membrii juriului. Vedeti parerea lui Mugur Patrascu, Managing Partner la iLeo si membru al juriului la categoria Online.

Cum arata un festival local respectat de oamenii din industrie
Un festival bun este un festival care are niste criterii solide de evaluare si un juriu cu personalitate care interpreteaza corect, dar cu deschidere si creativitate aceste criterii. Practic festivalul creeaza un cadru septic in care un juriu poate sa se manifeste, adaugand valoare si interpretand frumos lucrarile inscrise.Un festival bun mai este si acela care, prin felul in care arata si comunica, ofera inscrisilor o senzatie de autoritate, de maretie si fast care contribuie foarte mult la recompensa pe care si-o iau cei care castiga si sunt recunoscuti prin premiile din concurs. Evenimentul unui festival are foarte multa regie si elemente teatrale si de punere in scena care trebuie sa sustina nivelul premiilor si al recunoasterii pe care o ofera. La inceput festivalul este un mecanism de evaluare care se transforma pe final intr-un mare eveniment. Cu cat evenimentul arata si livreaza mai "ca afara", cu atat este un eveniment local mai de succes. Majoritatea oamenilor din industria noastra au fost pe la Portoroz si Cannes si stiu la ce sa se raporteze si, ca urmare, standardul la care trebuie sa livreze orice incercare locala este foarte inalt.

Ce face, ce nu face
Un festival respectat si recunoscut creeaza o ierarhie intre lucrarile si agentiile care participa la concurs, rasplateste munca de peste an si da clientilor o evaluare cat de cat obiectiva a locului lor in categoria in care comunica. Un festival nu poate sa dea verdicte definitive sau sa atinga toate valentele comunicarii. Acesta este si motivul pentru care exista si festivaluri specializate pe diverse criterii. Un festival de creatie va judeca niste lucrari in functie de stadiul actual al pietei, de trendurile internationale, de esenta si puterea ideii. Ierarhia care iese la final reprezinta, cel putin teoretic, o radiografie a unui context, fara sa putem decide ca o recunoastere a unei lucrari undeva inseamna neaparat ca lucrarea respectiva are o valoare intrinseca.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related