[Neconventionalul zilei] Lumanari care vorbesc despre drepturile omului

[Neconventionalul zilei] Lumanari care vorbesc despre drepturile omului

Aici o sa gasiti in fiecare zi o campanie neconventionala despre care merita sa zici "ai vazut ce-au facut astia?". Zi de zi apar noi motive sa vezi publicitatea altfel, o sa le urmarim intai aici, apoi live, la ADfel, intre 18 si 24 august, la Fabrica.

Amnesty International a lansat acum cateva luni niste produse speciale ca parte a unei campanii de strangere de fonduri. Freedom Candles se numesc cele 3 lumanari produse in editie limitata (in serii de cate 10), care aduc la lumina cateva situatii in care drepturile omului sunt incalcate. Odata ce arde, fiecare lumanare scoate la iveala cate o sculptura din bronz cu deznodamant fericit, rezultatul eforturilor depuse de activisti.

"Stop Torture" e lumanarea care infatiseaza un prizonier politic in genunchi, in timp ce este torturat, sugerand dreptul tuturor fiintelor umane la un proces corect, nerespectat in multe parti ale lumii. Sculptura care iese la iveala dupa ce lumanarea s-a topit arata reuniunea dintre acelasi om si fiul lui.

"Arms Trade Treaty" e o mitraliera care, dupa ce arde, devine un stilou si trimite cu gandul la semnarea Tratatului privind Comertul cu Arme, petrecuta in 2013.

Unele guverne inca nu reglementeaza sau nu respecta dreptul inalienabil al femeii de a avea control asupra propriului corp. A treia lumanare, "My Body My Rights", porneste de la o fata cu capul plecat, dominata de un barbat si folosita pentru servicii sexuale. Dupa topire, o vedem privind in sus, zambind parca spre viitor si cu un rucsac in spate, pregatita sa porneasca in lume pe cont propriu.

Lumanarile, aflate printre cei 9 premianti ai categoriei Product Design la Cannes Lions 2014, au fost create de Mark Landwehr si Sven Waschk, 2 artisti care lucreaza impreuna sub numele Coarse. Cele 30 de figurine au fost scoase la licitatie pe ebay in luna aprilie cu preturi pornind de la 344$, iar incasarile au fost donate organizatiei.

De campanie s-a ocupat agentia Ogilvy & Mather Londra. 

Amnesty nu se afla la prima campanie pentru care foloseste lumanarea: impreuna cu TBWA Paris, Amnesty International Franta a scos in 2010 spotul de mai jos, care ilustreaza lupta pentru abolirea pedepsei cu moartea.

Si, mai recent, din colaborarea lor a reiesit o campanie care promoveaza eficienta implicarii oamenilor in cauzele sociale prin semnarea de petitii. Spotul "Pens" spune povestea retinerii si, apoi, eliberarii unui protestatar, si vine sa intareasca sloganul Amnesty International Franta: Your Signature Is More Powerful Than You Think. Pe fundal veti recunoaste discursul lui Charlie Chaplin din filmul "The Great Dictator".

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Ogilvy Romania

Ogilvy România face parte din rețeaua internațională Ogilvy si oferă pietei din Romania următoarele arii de expertiză, la nivel integrat: strategie de brand, advertising, customer engagement, PR & Influence... vezi detalii »

Festivaluri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related