Edelman a lansat studiul Brandshare 2014

Edelman a lansat studiul Brandshare 2014

Edelman, cea mai mare agentie de PR din lume, prezenta in Romania prin compania Links Associates, a lansat Brandshare 2014, cel mai cuprinzator studiu despre marketingul de consumator, o analiza subtila a dinamicii relatiei dintre consumatori si branduri. Autorii studiului si-au propus sa inteleaga cum se reflecta asupra business-ului efortul de a satisface, in mod rational, emotional si social, nevoile oamenilor dar si cum se traduce acest efort in valoare adaugata brandului.

In definitiv, oamenii cauta un beneficiu comun din relatia cu brandurile. Raspunzand nevoilor consumatorilor, brandurile determina reactii ale consumatorilor, care contribuie la construirea brandurilor si la mentinerea valorii lor. Prin urmare, in relatia consumator - brand, contributia vine din ambele parti iar beneficiul este comun, stare de cauzalitate numita de autorii studiului „value exchange”, schimb de valoare.

Prin Brandshare, Edelman a comparat relatia dintre nevoile consumatorului si "comportamentul" brandului si a stabilit in ce masura au considerat consumatorii ca a avut loc un schimb de valoare. De asemenea, s-a evaluat daca acest proces a avut ca rezultat cresterea valorii brandului si s-a stabilit cum poate fi construita o relatie care sa maximizeze atat valoarea brandului, cat si beneficiile consumatorilor.

Potrivit studiului, schimbul valoric dintre branduri si consumatori nu si-a atins inca potentialul, 66% dintre cei intervievati considerand ca relatia functioneaza unilateral, in timp ce 70% dintre respondenti sustin ca brandurile urmaresc in mod egoist cresterea profiturilor, doar 30% recunoscand un angajament sincer al brandurilor in raport cu proprii consumatori.

A reiesit, de asemenea, ca 87% dintre subiecti isi doresc mai multa valoare din relatia cu brandurile, doar 17% fiind de parere ca brandurile livreaza valoare conform asteptarilor lor.

"Edelman se remarca prin inovatie iar Brandshare 2014 confirma modul vizionar in care abordeaza industria comunicarii. Prin acest studiu, Edelman livreaza industriei de Comunicare un instrument valoros, care pune in perspectiva corecta relatia agentie – client. Prin „value exchange” aflam ca nu este sufiecient ceea ce se face pentru consumatori si ca, desi se indeplindesc tintele de vanzari, pe termen lung brandurile nu ating inca valoarea necesara unei relatii emotionale cu consumatorul", a declarat Ioana Dimitriu, PR Manager Links Associates.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 15.000 de persoane din 12 tari si a inclus 199 de branduri din 11 sectoare, de la electronica si comunicatii, la industria alimentara, sanatate, retail, FMCG, energie, industria auto, etc.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Pozitii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related