Andreia Dinu (Fieldstar): Rata de participare la campanii de loterie scade de la an la an si este direct proportionala cu valoarea premiilor

Andreia Dinu (Fieldstar): Rata de participare la campanii de loterie scade de la an la an si este direct proportionala cu valoarea premiilor

Am inceput zilele trecute sa vorbim despre promotii, ce functioneaza, ce nu si la ce raspund consumatorii cel mai bine, ca sa fim pregatiti anul acesta.  

Despre promotiile desfasurate de Fieldstar anul trecut, Andreia Dinu (Client Service Manager) spune ca cele care au oferit premii pe loc, cu o valoare perceputa mare, au avut cel mai mare impact. De asemenea, clientii isi fac curaj din ce in ce mai mult sa paraseasca spatiul magazinelor mari si promotiile din hypermarket-uri incep sa fie replicate la o scara mai mica si in supermarket-uri sau magazine de proximitate.

Mai multe exemple concrete, dar si tips&tricks despre cum ar trebui planificata o promotie si care sunt trendurile in acest domeniu, ne spune Andreia mai jos. Aprofundam subiectul si pe 18-19 martie, cand are loc a 4-a editie Promotions Now, parte din seria de evenimente SMARK Know How.

Tipuri de promotii derulate in 2014

In 2014 ne-am concentrat foarte mult atentia pe amplificarea experientei de brand; am incercat sa identificam si sa integram insight-uri sau elemente de executie care sa transforme intalnirea cumparatorului cu brandul intr-un "sarut la prima intalnire".

Am dezvoltat peste 200 activari atat in-store cat si out-of-store; promotii cu mecanism de tip instant win, active selling, campanii de informare, demonstratii si degustari de produs, demonstratii de produs, cooking show-uri, caravane sau evenimente experentiale. Componenta de digital a jucat un rol cheie in una din 4 campanii..

Tipuri de promotii la care raspund cel mai bine consumatorii

Din punctul nostru de vedere promotiile la care consumatorii raspund cel mai bine sunt acelea care au si continut si beneficii relevante pentru cumparatori si nu in ultimul rand o mecanica facila.

Toate campaniile pe care le propunem clientilor nostri au la baza un minim demers de explorare apriori a impactului potential. Tratam fiecare interactiune pe care o avem cu consumatorii cu foarte mare atentie si valorificam la maxim toate informatiile importante.

Proiectul cu cea mai mare complexitate

Imi este destul de greu sa aleg un singur proiect pentru ca au fost multe si fiecare a fost unic si complex in felul lui.

Foarte interesante au fost activarile Maggi pe care le-am implementat pe tot parcursul anului 2014. Imediat dupa prima campanie ne-am dat seama ca promoteritele noastre sunt mult prea tinere pentru ca sfaturile lor sa fie credibile pentru o adevarata experta necrutatoare in bucatarie.

Fiind convinsi ca cele mai bine vandute produse sunt cele girate cu un firesc „eu l-am folosit, este foarte bun”, am adus la raft adevarate gospodine care au impartasit cu consumatoarele retete delicioase, secrete din bucatarie si tips-uri despre cum se gateste cel mai bine cu Maggi.  Mai mult decat atat, pentru a demonstra calitatea produsului, am organizat in locatii cooking show-uri unde clientii magazinelor puteau sa deguste preparate delicoase gatite cu Maggi.

3 lucruri de avut in vedere la planificarea unei promotii

  • Relevanta pentru shopper
  • Diferentierea fata de competitie
  • Executie impecabila si particularizata pe specificul fiecarui canal sau retailer

Tipuri de premii oferite in 2014

Varietatea premiilor pe care le-am oferit in anul 2014 a fost una foarte mare, insa cele mai de impact au fost acelea care s-au acordat pe loc si cu o valoare perceputa mare. Daca ar fi sa dau un exemplu, cred ca cele mai de impact au fost mini-feon-urile de voiaj (activare L’Oreal) care au avut un succes atat de mare incat a trebuit sa facem suplimentari considerabile inca dupa prima zi de activare.

As vrea sa mentionez aici si premiile care NU au functionat, dar nu neaparat doar in 2014, ci in general. Consumatorul este din ce in ce mai putin atras de premiile puse in joc la campaniile de loterie. Am observat cum rata de participare la astfel de campanii scade de la an la an si este direct proportionala cu valoarea investita in premiilor care sunt puse in joc.

Cele mai eficiente mecanisme promotionale in 2014

Anul 2014 a fost pentru majoritatea clientii nostri un an al incercarilor, un an in care putem sa ne laudam ca impreuna cu ei am avut curajul sa testam mai multe tipuri de mecanisme promotionale. Cele care au functionat cel mai bine au fost acelea in care shopper-ul nu a plecat acasa doar cu produsul pe care l-a cumparat ci si cu o experienta pe care cu siguranta a simtit nevoia sa o imparta cu ceilalti.

Trenduri care vor marca piata

Am observat o tendinta de replicare, ce-i drept la o scara mai redusa, a activitatilor promotionale din marii retaileri de tipul Hypermarket-urilor, catre supermarket-uri si magazinele de proximitate.

De asemenea, din ce in ce mai multi clienti cu care lucram isi fac curaj si isi doresc sa paraseasca cel putin o data pe an spatiul magazinelor. Suntem astfel provocati sa gandim proiecte out of the store care sa aiba integrata o componenta de active selling si capitalizare pe ocazia de consum.

Promotia locala sau internationala pe care au apreciat-o anul trecut

Campania de re-branding Telekom.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related