Bogdan Nitu: Poate ca unii clienti se gandesc "e doar business, nimeni nu ar trebui sa o ia personal". Lor le spun asa: voi aveti nevoie ca agentiile sa o ia personal

Bogdan Nitu: Poate ca unii clienti se gandesc "e doar business, nimeni nu ar trebui sa o ia personal". Lor le spun asa: voi aveti nevoie ca agentiile sa o ia personal

Acum doua zile a fost lansat Ghidul de Pitch elaborat de UAPR si al lui set de bune practici recomandate in colaborarea dintre clienti si agentii. Inregistram pe IQads si SMARK reactiile agentiilor si clientilor cu referire la precizarile Ghidului si asteptarile privind efectele acestuia pe viitor.

Bogdan Nitu (Director General, Webstyler):


Ghidul de pitch este o initiativa foarte buna. Imi doresc sa fie citit de cat mai multi clienti si agentii. Cred ca este un document care ajuta clientii sa inteleaga mai bine business-ul agentiilor si cum se vad pitchurile din agentie.

Din pacate, insa, multi cred ca li se cuvine sa primeasca propuneri din partea unui numar nelimitat de agentii, propuneri pentru care considera ca nu sunt obligati sa faca nimic mai mult decat sa trimita o cerere.

Am spus-o de multe ori, doar o relatie de parteneriat (nu una de tip master and servant) poate aduce rezultate notabile pentru un brand pe termen lung. Iar aceasta relatie incepe in momentul in care clientul trimite invitatia la pitch in piata.

Respectarea acestui ghid inseamna asumare: Un numar de agentii restrans inseamna asumarea unor criterii preliminare, asumarea increderii ca pot gasi solutia optima dintr-o lista de cateva agentii constient alese (in loc sa 'arunce grenada in lac' dupa idei). Taxa de pitch inseamna asumarea unui castigator (din pacate, au existat multe pitchuri fara castigator in ultimii ani).

Poate ca unii clienti se intreaba de ce apare argumentul legat de respect in acest ghid. Poate se gandesc "e doar business, nimeni nu ar trebui sa o ia personal".

Celor care isi pun intrebarea asta, le spun asa: agentiile o iau personal si voi aveti nevoie sa o ia personal. Creativitatea vine din ego, nu exista creativ fara ego. Ego-ul este cel care ii impinge zilnic pe creativi sa caute continuu sa scoata idei valoroase. Daca vreti sa nu existe ego in agentie, inseamna ca nu vreti o agentie creativa.

De aceea, respectul este elementul cheie care tine o agentie 'in forma'.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related