Vinaria Purcari a lansat vinul ”Maluri de Prut”

Vinaria Purcari a lansat vinul ”Maluri de Prut”

In data de 27 martie, Vinaria Purcari a lansat vinul ”Maluri de Prut”. Noul produs a reunit intr-un cupaj inedit doua soiuri autohtone de pe ambele maluri ale Prutului: Feteasca Neagra din Romania si Rara Neagra din Republica Moldova. Purcari ”Maluri de Prut” este disponibil in editie limitata de 19,990 sticle.

Cu aceasta ocazie, Vinaria Purcari a lansat si un spot de promovare. La baza spot-ului este piesa ”Canta cucu-n Bucovina”, interpretata de locuitori din Chisinau, Cernauti, Iasi, Alba Iulia si Bucuresti.

 

Sub aspect vinicol, “Maluri de Prut” continua seria de noi lansari marca Purcari, centrate pe soiuri autohtone regiunii. Feteasca Neagra este cunoscuta din perioada dacica, fiind gasite seminte ale acestui soi cu o vechime de circa 2000 de ani.

Se presupune ca locul de origine al acestui soi este lunca Prutului, in jurul localitatii Uricani, actualul judet Iasi. Feteasca Neagra are o tipicitate aparte, cu un nas bine evidentiat, dominat de coacaza neagra, scortisoara si prune uscate.

In gust predomina murele si alte fructe de padure. Rara Neagra, la randul sau, este un soi de referinta pentru Purcari, iar nasul aduce in evidenta note fine de ciocolata, cirese si prune, si un gust catifelat, cu nuante de rodii, fructe uscate si vanilie. Vinurile se imbina de minune intr-un cupaj bine echilibrat, o hora armonioasa a celor doua cele mai ilustre soiuri rosii autohtone.

Pe langa aspectul vinicol, “Maluri de Prut” este un manifest pentru o mai mare apropiere intre oameni, intr-o lume care e tot mai mult dominata de instrainare, conflicte si polarizare.

Simbolic, in acest an celebram aniversarea a 25 de ani de la Podul de Flori, care le-a permis pentru prima data cetatenilor din Moldova sa treaca fara acte in Romania. 

In acest context, a fost lansata pagina web, prin intermediul careia, fiecare dintre noi are posibilitatea sa trimita un mesaj personalizat si o sticla de Purcari pe celalalt mal al Prutului, primind alta in schimb.

 

"Sunt mandru de acest vin care celebreaza doua soiuri autohtone cu un potential enorm pe plan international. Pot face pentru noi ce a facut Shiraz-ul pentru Australia si Malbecul pentru Argentina. Dar pe langa aspectul pur vinicol, „Maluri de Prut” are o conotatie simbolica foarte importanta pentru mine si aduce in prim plan niste valori si idei la care tin foarte mult", sustine Victor Bostan (CEO Vinaria Purcari).

 

Pentru identificarea celei mai reusite imagini care sa ilustreze vinul ”Maluri de Prut”, Vinaria Purcari a apelat la 12 pictori tineri din Republica Moldova. Tabloul a fost ales in urma voturilor acordate online, intr-o premiera de crowdsourcing de acest gen. Opera selectata apartine lui Andrei Simanschi, un tanar din Chisinau.

 

"Atunci cand am pictat aceasta lucrare, m-am gandit sa redau acel moment, in care oamenii se tin de maini si sunt legati prin ceva sfant, prin traditii si obiceiuri stravechi, prin dragostea de patrie. Toti se unesc intr-un dans popular definit de sentimente si emotii puternice", a declarat Andrei Simanschi (autorul tabloului ”Maluri de Prut”).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Pozitii

Sectiune

Dictionar



Related