S-a incheiat a doua editie Creative Est Festival

S-a incheiat a doua editie Creative Est Festival

A doua editie a festivalului regional Creative Est a avut loc intre 10 si 16 octombrie la Bucuresti cu scopul de a atrage atentia asupra potentialului urias al industriilor creative romanesti si est-europene. O saptamana de workshopuri, conferinte si expozitii a adus in acelasi loc lideri creativi din Franta, Serbia, Estonia, Germania si Ucraina alaturi de artisti, artizani si antreprenori romani.

Fosta fabrica de textile din complexul Industria Bumbacului a fost readusa la viata in cadrul Market-ului Creative Est – 50 de proiecte de arta, design, moda, tehnologie, gastronomie si dezvoltare urbana au transformat un spatiu industrial in destinatie principala de descoperire a creativitatii locale.

Evenimentul, menit sa conecteze creatorii romani cu publicul larg, a inclus o serie de instalatii interactive ce au mixat muzica cu noile tehnologii, concerte si workshopuri de scratch Djing. Peste 3000 de bucuresteni au vizitat marketul industriilor creative peste weekend si au cumparat produse originale realizate de designeri, sustinand astfel afacerile la scara mica ce pot pune in miscare un ecosistem economic alternativ.

Opt startup-uri din tehnologie, mestesuguri si design au participat la sesiunea de pitching „Get in The Ring Romania”, organizata in cadrul celei de-a doua editii Creative Est si sustinuta de Banca Transilvania cu premii in valoare totala de 5000 de Euro.

Fabulous Baskets, Mesteshukar Boutique, Nod Makerspace, Printoteca, Statia de Joaca, Reflex, Alception si BioFarming Manager si-au pitch-uit ideea de business in fata unui juriu format din antreprenori romani consacrati si specialisti din domeniul bancar. Premiul cel mare, in valoare de 3000 de Euro, plus un loc in finala „Get in The Ring” din Singapore a revenit startup-ului ReFlex, un soft medical inovator menit sa revolutioneze relatia medic-pacient.

Conferinta centrala a festivalului, A City Shaped by Creative Industries, a constat intr-un maraton de 9 studii de caz despre cum industriile creative pot avea un impact major in ecosistemul urban. Cum se pot transforma spatiile periferice ale orasului in clustere de industrii creative generatoare de locuri de munca? Cum pot avea antreprenorii creativi o voce comuna in fata autoritatilor locale si nationale? Au fost doar cateva dintre subiectele dezbatute in cadrul evenimentului.

Printre speakerii care au adus la viata povesti din spatii geografice diferite s-au numarat Boris Meggiorin (Franta), Roman Tugashev (Ucraina), Anja Arandjelovic (Serbia), Edgar Kaare (Estonia),  Egbert Ruhl (Germania), Constantin Goagea (Romania).

Acordand o atentie deosebita gastronomiei artizanale, o industrie care s-a dezvoltat infloritor in ultimii ani in Romania, Creative Est a gazduit prima dezbatere despre domeniului cafelei de specialitate, aducand proprietarii celor mai populare coffee-shopuri si prajitorii de cafea din Bucuresti fata in fata cu publicul larg. O prima intalnire a food truck-urilor din Bucuresti a pus pe hartie agenda comuna de nevoi si cerinte ce ar putea fi inaintate autoritatilor in vederea dezvoltarii armonioase a acestui sector.

Creative Est a alaturat studentii si antreprenorii din industriile creative romanesti cu specialisti europeni, oameni din banking, autoritati locale, reprezentanti ai investitorilor internationali si publicul larg, cu scopul de a creste nivelul de profesionalizare al designerilor, artistilor si artizanilor romani dar si cu dorinta de a populariza cat mai mult produsele acestora. Misiunea Creative Est continua cu urmatoarele editii.

In weekendul 22-23 octombrie, market-ul Creative Est va ajunge si in orasul Brasov, gazduind standuri de moda si design. Brasovenii sunt invitati sambata, la Coresi Mall si duminica, la HOF Cafe, pentru a explora si cumpara produse de la Dizainar, Nerv, Mika design, Be Clock Wise, Turific, Nod Markerspace si nu numai. Programul complet este disponibil pe site-ul festivalului Brasovul Creativ.

Creative Est nu ar fi fost posibil fara sprijinul partenerilor care au acordat un vot de incredere industriilor creative romanesti.

Partener principal al creativitatii: Banca Transilvania. Festivalul a avut loc sub patronajul Reprezentantei Comisiei Europene din Romania, cu sprijinul Arcub si Primaria Municipiului Bucuresti, al Ministerului Culturii si cu contributia Telekom si Silva. Echipa Creative Est multumeste celor care impartasesc viziunea festivalului: NOD Makerspace, Diploma, Gea Strategy & Consulting, Romanian Design Council, Suedia Creativa, Wolfhouse Productions, Gastrobar, Institutul Polonez, Monograf, M60.

Parteneri media: Radio Guerrilla, UTV, Wall-Street, Start-up.ro, Iqads, Art7, Decat o Revista, Zeppelin, Igloo.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related