Trei publicitare si o gamerita au deschis Donut Studio

Trei publicitare si o gamerita au deschis Donut Studio

De-acum incolo, n-o sa mai fie nevoie sa ne ducem pana-n Barcelona ca sa punem pe Instagram o poza cu un donut. Pentru ca tot apar si la noi producatori de profil. Cel mai nou din Bucuresti se cheama Donut Studio si e prin Floreasca (str. George Calinescu, nr. 52). Noi le-am zis primul, din greseala, voi ne-ati zis ca "nu, domn'e,  mai sunt donuterii". Bine, bine, e clar ca mancati mai multe gogosi ca noi.

Cu o echipa inca mica si creatie in house, e business-ul a patru fete, trei cu background in advertising si una in gaming. Au investit pana acum cel mai mult in partea operationala si, dupa cum o sa observati, zic ca si-au petrecut cea mai mare parte din timp testand: ingrediente, retete, utilaje.

 

Oamenii

Echipa fondatoare Donut Studio are patru membre. Sa o luam in ordine alfabetica: Andreea Cian, Bianca Semeniuc, Silvia Gheorghita, Viorica Ghioc. 

Primele trei au ca background advertising-ul: Silvia lucreaza pe partea de events, Andreea in client service, Bianca coordoneaza proiecte de brand advocacy, iar Viorica este project manager intr-o companie de gaming.

Suntem prietene de foarte multa vreme, Silvia si Viorica de la 7 ani, iar Andreea, Bianca si Silvia de 10 ani. Am inceput ca fiind colege, fie de generala, fie de facultate, am continuat ca prietene si acum suntem (si) partenere de business.

 

Ideea

Avem o pofticioasa in echipa care vaneaza in mod deosebit dulciuri si este la curent cu tot ce apare nou in domeniu. Astfel, a incercat sa gaseasca un loc in Bucuresti unde sa manance un donut bun si a descoperit ca nu exista. Ceea ce era la momentul acela pe piata nu reprezenta o varianta satisfacatoare.

 

 

Donut artizanal, lamuriri

Inseamna ca donut-urile noastre sunt facute dupa o reteta proprie, cu ingrediente de cea mai buna calitate si sunt “lucrate” manual, deci nu veti gasi doua donut-uri care sa arate la fel! Dar au in comun gustul perfect si imposibil de gasit altundeva. :)

 

Pregatirile

Pregatirea a durat aproximativ un an, de la idee la implementare. Mai intai a venit ideea, apoi au inceput testele pentru reteta, apoi research-ul pentru locatii, pregatirea locatiilor, testele in laborator cu aparatura finala (prin care ne-am asigurat ca gustul si calitatea produselor sunt ca la testele initiale) si deschiderea.

Dincolo de magazin, preluam si comenzi telefonic, cel mai la indemana deocamdata. Dar ne-am propus ca in viitorul apropiat sa dezvoltam si partea de online pentru livrari.

 

Provocarile

Personalul! Din punctul nostru de vedere, resursa umana este cea mai mare provocare. Au mai fost cateva pe parcurs: identificarea locatiilor, amenajarea lor, dar si gasirea utilajelor potrivite.

Avand in vedere ca productia de donuts este un domeniu relativ nou in Bucuresti, a fost destul de dificil sa gasim cele mai bune utilaje: sa fie profesionale si sa indeplineasca parametrii de calitate necesari.

 

Branding-ul

Fratele uneia dintre noi are experienta in acest sens si am lucrat cu el in pasi mici. I-am povestit cum vedem noi lucrurile, iar el a venit cu propuneri. Am reusit destul de repede sa gasim numitorul comun, fie am explicat noi foarte bine ce ne dorim, fie este el un adevarat talent. Probabil ambele!

 

Promovarea

Bianca este baza noastra, este prezenta atat in actiunile zilnice de comunicare, cat si pe partea de strategie. In momentul acesta totul se face in house, exact ca donut-urile noastre!

Desi suntem trei partenere cu experienta in advertising, din pacate suntem ca cizmarul fara cizme: comunicam destul de putin si atunci cand o facem alegem mediul online.

Pana acum ne-am concentrat foarte mult pe partea operationala si am lasat pe plan secundar acest aspect. Avem insa deja o strategie de comunicare pe care urmeaza s-o implementam cat de curand.

 

Food styling

Cofetarul care ne-a ajutat cu retetele ne ajuta si pe partea aceasta, la glazuri si decoruri, astfel incat sa avem niste combinatii gustoase si, in final, produse aspectuoase. Dar asa cum ziceam, pana acum am contribuit si noi la partea de design.

 

Meniul

Meniul este conceput de la zero si contine 12 sortimente. Atat reteta, cat si glazurile au fost facute de un cofetar foarte talentat si cu drag pentru inovatie, respectand gustul si ideile noastre.

Este un meniu care se adapteaza si se modifica periodic, in functie de anotimp, de vanzari si de feedback-ul clientilor nostri.

Ceea ce putem adapta usor este dimensiunea donut-urilor, facem si mini-donuts, dar momentan doar pentru comenzi speciale.

 

 

Reteta

Reteta noastra se bazeaza pe combinatii variate de ingrediente. Fiecare flavour nou pe care il lansam este gandit si testat cu destul de mult timp inainte.

Mai mult decat atat, folosim doar ingrediente naturale, donut-urile noastre nu contin coloranti sau arome artificiale adaugate.

Produsele sunt proaspete; nu numai ca nu vindem niciodata de pe o zi pe alta, dar mai mult decat atat, avem doua ture de productie. Asadar, clientii care cumpara seara de la noi, vor consuma donut-uri produse in jurul pranzului. :)

Am testat inclusiv ingredientele foarte multa vreme. Dupa luni bune am reusit sa definitivam in sfarsit lista cu ingredientele ideale, care fac ca gustul, textura si culoarea glazurilor sa fie in acord cu ceea ce ne-am propus.

Astfel, faina provine de la un producator local care mentine standardele indiferent de productia de grau. Restul ingredientelor sunt profesionale, de exemplu, pe partea de ciocolata folosim ICAM (cei ce au cunostinte in domeniu o vor recunoaste ca fiind foarte buna).

Si ca tot veni vorba, avem si un ingredient secret pentru cei cu gusturile ascutite. :)

 

Echipa

Este un business la inceput, in spatele caruia sta o echipa mica.

In acest moment, avem un laborator de productie, unde avem angajati trei cofetari-patiseri, spatiul de vanzare, unde avem doua colege vanzatoare, si noi patru. Bianca este managerul care se ocupa de partea de comunicare si de cea operationala.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Sectiune



Related