Tema boicotului. Scrisoare deschisa din partea unui fost angajat P&G

Tema boicotului. Scrisoare deschisa din partea unui fost angajat P&G

Va spuneam astazi ca ne aflam intr-o dezbatere a celor 50 de nuante de gri asupra unui alt tip de awareness al brandurilor - cel legat de contextul socio-politic care le inconjoara, in lipsa unei autoritati care sa asigure buna functionare a acestuia (anume, CNA-ul). Acelei discutii - in care, de-o parte, stau argumentele rationalo-economice si, de cealalta, argumentele unor institutii nefunctionale - ii supunem si urmatoarea opinie.

Catalin Bogdan a publicat pe profilul lui de Facebook o scrisoare deschisa catre conducerea actuala a companiei P&G, in cadrul careia a lucrat peste 10 ani ca System Manager si, apoi, ca IT Project Manager. 

In scrisoare, vorbeste despre experienta lui ca angajat al companiei si spune ca, in lumina principiilor sub care stie ca aceasta isi duce activitatea, a decis sa sustina boicotul produselor brandurilor care se promoveaza la posturile TV care lucreaza cu dezinformarea, inclusiv cele ale brandurilor P&G. Totodata, el cere fostilor colegi din companie sa se alature demersului precizat in petitia de aici.

 

Am avut intotdeauna mare respect si o netarmurita gratitudine pentru sansa pe care am avut-o de a lucra pentru P&G, alaturi de si invatand de la oameni de o calitate extraordinara. P&G a fost compania care m-a format ca manager si in care m-am regasit din punctul de vedere al valorilor morale. Scoala de leadership din P&G m-a transformat si m-a invatat sa cresc lideri la randul meu.

M-am regasit in principiul ”do the right thing” promovat de managementul companiei, intr-o societate in care altii se pretau la cunoscutele ”smecherii romanesti” atat de dragi multora. Am prin urmare o amintiri extrem de dragi fata de tot ceea ce a insemnat P&G: colegii cu care am lucrat la diferitele departamente, proiectele, atmosfera de lucru, principiile de management si valorile companiei din care enumer integritatea si respectul (Trust).

[...] 

Desi in anul 2009 am ales sa plec din companie am ramas, pana ieri, un fidel cumparator de produse P&G. De fiecare data cand a fost sa aleg intre produsele P&G si ale competitiei am ales intotdeauna produsele produse de compania care in aproape 200 de ani se istorie a dovedit in nenumarate randuri ca respecta setul de valori propus de fondatorii acestei companii.

Am descoperit insa aceasta campanie.

Campania m-a facut sa inteleg ca din nebagare de seama, am comis multe greseli. Astfel am realizat ca nu mi-am pus banii in acelasi loc unde sunt idealurile mele. Or, printre altele, idealul meu, ca de altfel a marii majoritati a angajatilor P&G, este sa traiesc intr-o tara in care trusturile media sa informeze corect, sa nu fie implicate in campanii de manipulare a opinii publice, sa nu intoxice opinia publica cu stiri false sau exagerate, sa nu apeleze la linsaje media si nici sa nu manipuleze oamenii cu o cultura precara, in scopul evident de a distruge statul de drept.

Motiv pentru care, incepand de astazi, ma alatur boicotului propuse de autorii articolului original. [..] 

 

El precizeaza ca boicotul lui nu este indreptat asupra companiei in sine, ci asupra "politicilor neatente, din punct de vedere a responsabilitatii sociale, pe care departamentul de Media si Marketing le-a adoptat", facand referire la achizitia spatiului media in cadrul posturilor de televiziune cu derapaje jurnalistice dovedite (intre altii, de catre fostul prim-ministru Dacian Ciolos).

 

Boicotul meu nu e indreptat asupra companiei P&G, fata de care am un mare respect, ci asupra politicilor neatente, din punct de vedere al responsabilitatii sociale, pe care departamentul de Media si Marketing le-au adoptat, in sensul de a subventiona prin reclama lor posturi TV care cu un model de business tintit sa distruga putina fibra morala a societatii romanesti, un model de business care a gandit sa starneasca ura si sa manipuleze opinia publica in scopuri pe care le consider a fi extrem de murdare.

Recomand tuturor fostilor mei colegi din P&G, indiferent daca mai lucreaza ori nu in companie si indiferent daca pozitia le permite sau nu sa se solidarizeze public cu gestul meu, sa faca acelasi lucru si anume sa boicoteze la randul lor produsele P&G dar si sa semneze petitia ante-mentionata.[..]

 

Scrisoarea integrala se gaseste aici.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Related