Ce vor sponsorii în managementul evenimentelor? 78% dintre ei cer interacţiune prin tehnologie

Ce vor sponsorii în managementul evenimentelor? 78% dintre ei cer interacţiune prin tehnologie

Atragerea sponsorilor pentru evenimentele de business este preocuparea principală pentru mai mult de jumătate dintre organizatorii de evenimente din toată lumea. Un recent studiu realizat de EventsMB arată că event plannerii se confruntă cu aceleaşi probleme, indiferent de structura business-ului pe care îl deţin. Paradoxal, spun autorii studiului, piaţa de sponsorizări la nivel global este într-o permanentă creştere. Potrivit raportului IEG Sponsorship (considerat de majoritatea experţilor cea mai relevantă sursă de informaţie în domeniu) bugetele globale de sponsorizare vor ajunge, în 2017, la 62,8 miliarde de dolari, în creştere cu 4,5% faţă de anul trecut. 

Raportul intitulat The Future of Event Sponsorship prezintă o imagine globală a veniturilor generate de sponsori dar şi modul în care tehnologia joacă un rol esenţial în schimbarea regulilor clasice de sponsorizare. Peste 84% din organizatorii de conferinţe cred că tehnologia are un rol foarte important în monetizarea evenimentelor prin sponsorizări, se arată în studiul realizat de EventsMB.

 

Cu toate acestea, 14% dintre organizatorii de evenimente nu au acces sau aleg să nu folosească tehnologia în evenimente, cu toate că utilizarea acesteia oferă avantaje considerabile precum o vizibilitate mai mare pentru sponsori şi uşurează munca organizatorilor. Digitalizarea evenimentului ar putea oferi sponsorilor ceea ce aceştia îşi doresc: expunere cât mai mare şi beneficii clare, cuantificabile.

"Statisticile prezentate în studiul celor de la EventsMB sunt relevante pentru piaţa din România doar în măsura în care organizatorii de evenimente vor lua decizia strategică de a digitaliza evenimentele. În acest moment, mai puţin de 20% dintre event planerii de business folosesc tehnologia în evenimentele lor", susţine Bianca Preda (trainerul cursului de Planificarea şi organizarea evenimentelor, organizat de agenţia Creative Business Management).

 

Pentru a realiza un eveniment de succes este nevoie de finanţare, iar o parte foarte importantă în alcătuirea bugetului o constituie brandurile partenere. 53% dintre organizatorii de evenimente susţin ca au probleme în a obţine sponsorizări pentru evenimentele pe care le organizează. De foarte multe ori lipsa fondurilor pune în pericol defăşurarea evenimentului. Potrivit aceluiaşi studiu, doar 10% dintre evenimentele corporate se desfăşoară în lipsa unei sponsorizări.

78% dintre profesionişti spun că utilizează tehnologia pentru a-şi păstra sponsorii fericiti. Cerinţele acestora au crescut tot mai mult, iar sponsorizarile tradiţionale bazate pe apariţia logo-ului şi roll-up-ului nu mai sunt suficiente şi nici eficiente. Tehnologia îi poate ajuta pe organizatorii de evenimente pentru a crea oferte creative. De asemenea, îi ajută la economisirea timpului şi facilitează obţinerea rapoartelor şi statisticilor.

Din analizele efectuate de agenţia Creative Business Management reiese că foarte puţini organizatori de evenimente aflaţi la început de drum ştiu care sunt resursele tehnologice în event management şi sunt reticenţi în a le folosi. Cea mai mare problemă legată de finanţarea evenimentelor este lipsa sponsorilor sau bugetele foarte mici alocate pentru proiectele de business.

Construirea unei relaţii de durată cu sponsorii este avantajoasă pentru ambele părţi. 49% dintre event plannerii de business depind de sponsorizări. Acestea asigură aproximativ 25% din veniturile generate de industria de evenimente corporatiste.

În continuare, evenimentele B2B sunt văzute ca cele mai eficiente instrumente de marketing. Beneficiile cuantificabile pe care le au în urma colaborării sunt cele care determină brandurile să susţină un anumit eveniment. Fie că este vorba despre responsabilitate socială, filantropie corporatistă sau atragerea de noi consumatori, sponsorii sunt importanţi pentru a le oferi participanţilor nu doar un eveniment, ci o experienţă. Event plannerii trebuie să găsească soluţii creative şi să determine care sponsori sunt importanţi pentru audienţa pe care o vizează.

Studiul realizat de compania americană a relevat şi cele mai mari nemulţumiri pe care le identifică profesioniştii în raport cu sponsorii. Lipsa finanţărilor este pe primul loc în topul nemulţumirilor pentru 51% dintre event planneri. 46% dintre ei se plâng de nerespectarea deadline-urilor de către sponsori, 43% spun că nu pot măsura impactul expunerii sponsorului, iar 21% se simt frustraţi de cererile tot mai mari ale sponsorilor. Autorii studiului sunt de părere că aceste impedimente pot fi depăşite sau îmbunătăţite cu ajutorul tehnologiei.

77% dintre participanţii la studiu au declarat că folosesc tehnologia pentru a-şi ţine sponsorii fericiţi.

"Folosirea tehnologiei în evenimente ne permite să recunoaştem moduri de acţiune ale participanţilor şi să facem recomandări în funcţie de pattern-urile acestea. Computerele pot face această muncă mult mai eficient decât oamenii", se arată în studiu. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 438 specialişti în evenimente din Statele Unite.

Agenţia Creative Business Management susţine cel mai longeviv curs de organizator de evenimente. În decursul celor 7 ani de activitate a livrat peste 50 de traininguri către aproximativ 600 de cursanţi care doresc să devină event planneri sau activează deja în acest domeniu.

O nouă sesiune de curs va avea loc pe 13-14 iulie, iar înscrierile se pot face pe pagina cursului pe e-mail la adresa [email protected].

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related