#metoo in publicitate. ADC*RO: Este necesara instaurarea unui cod de conduita in ceea ce priveşte cazurile de hartuire sexuala

#metoo in publicitate. ADC*RO: Este necesara instaurarea unui cod de conduita in ceea ce priveşte cazurile de hartuire sexuala

Dupa ce valul #metoo a dat nastere unor confesiuni tulburatoare, au aparut cazuri concrete de hartuire si abuzuri sexuale. Cel mai mediatizat a fost cel din industria de publicitate, unde s-a luat decizia incheierii colaborarii dintre Calin Ionescu (aka Rimaru, de la trupa RACLA), Group Creative Director la Centrade, si agentia in care lucra, in urma unor astfel de acuzatii. Toata istoria acestui caz, aici. 

Art Directors Club România publica, azi, o scrisoare deschisa, in care face mai multe precizari. Le redam in intregime:

Membrii Art Directors Club România condamna ferm orice dovada de sexism şi hartuire sexuala, fizica sau verbala, care are loc in mediul profesional. Suntem o organizatie care sustine femeile din industria de comunicare prin initiative concrete precum Lady Steps, un program de empowerment lansat in februarie 2017.

Ne dezicem de persoanele care demonstreaza astfel de comportamente şi incurajam directorii agentiilor care se confrunta cu astfel de situatii sa ia masurile legale impuse pentru rezolvarea acestora.

Mai mult decât atât, consideram ca este necesara instaurarea unui cod de conduita şi a unui protocol actionabil in ceea ce priveşte cazurile de hartuire sexuala. Art Directors Club România lucreaza deja la acest cod şi il va pune la dispozitia agentiilor in perioada urmatoare.

Vrem sa transmitem tuturor femeilor din industria de comunicare ca pot conta pe sprijinul Art Directors Club România şi al Programului Lady Steps atunci când se confrunta cu discriminare, sexism sau hartuire la locul de munca. Totodata, le incurajam sa vorbeasca liber şi deschis despre aceste probleme.

Ȋn plus, aplaudam masurile luate deja in urma fenomenului #metoo şi incurajam orice alta companie care se confrunta cu cazuri similare, chiar daca nemediatizate, sa nu ignore problema şi sa o rezolve rapid şi eficient.

Cat de necesare ar fi un astfel de cod de conduita si condamnarea clara a comportamentelor de acest tip, sau cat de neclare sunt reperele industriei in aceasta privinta, o arata si anuntul acesta de pe Linkedin, cu explicatii aici:

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Cheil Centrade

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related