Stiati ca USR vrea un Bucuresti fara mesh-uri si prisme publicitare?

Stiati ca USR vrea un Bucuresti fara mesh-uri si prisme publicitare?

Saptamana trecuta a avut loc un eveniment numit "Bucurestiul – dincolo de banner si mesh”, unde membri ai USR au venit cu cateva propuneri in ceea ce priveste publicitatea stradala. Parte a unui sir de intalniri menite sa dezbata pe marginea regulamentului publicitatii stradale (regulament inca neimplementat de catre PMB), evenimentul a servit drept platforma pentru o serie de reglementari propuse de USR. 

Comunicatul poate fi citit integral aici, iar printre aceste propuneri, se numara:

  1. Stabilirea unor zone de publicitate restransa unde publicitatea stradala va fi interzisa.
  2. Desfiintarea imediata a tuturor mijloacelor de publicitate stradala care nu au datele de identificare (autorizatie de construire) sau ale caror date nu corespund;
  3. Interzicerea mijloacelor de publicitate stradala pe spatiile verzi si pe spatiile verzi ornamentale.
  4. Penalizarea (pana la rezilierea contractelor) pentru cei care au in proprietate panouri abandonate sau lasate in paragina;
  5. Incheierea contractelor pe perioade de maxim 5 ani (si nu de 10 sau 20 de ani cum s-a practicat in unele situatii);
  6. Descurajarea companiilor (inclusiv prin amenzi) in a utiliza spatii amplasate ilegal pentru difuzarea mesajelor publicitare.

Roxana Wring, presedintele USR Bucuresti, a explicat de unde vine urgenta acestui pachet de masuri in favoarea bucurestenilor:

Mai sunt doar doua luni pana cand Capitala trebuie, conform legii, sa adopte un Regulament de publicitate stradala. Temerea noastra este ca aceste luni vor trece fara o discutie serioasa pe regulament.

Wring se refera la legea conform careia amplasarea reclamelor pe spatiile verzi sau pe cladirile-monument este interzisa; o lege insa, a carei punere in practica este sporadica si ineficienta. La inceputul anului, PMB a elaborat un astfel de regulament, l-a dat spre dezbatere publica, insa nu l-a mai adoptat.

La aceasta prima dezbatere, "Bucurestiul – dincolo de banner si mesh” (se doreste o permanentizare a acestor evenimente), au participat nu doar membri ai USR, ci si experti al caror background este relevant pentru initiativa Uniunii: Iulian Canov, urbanist, membru in Colegiul Director al Asociatiei Profesionale a Urbanistilor din Romania sau Bogdan Iancu, lector la Departamentul de Sociologie SNSPA Bucuresti, specialist in antropologie vizuala.

Pentru mai multe informatii, puteti accesa pagina dedicata initiativei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related