[Pasionat de bunătățuri] Cristina Mărginean (Dante Cafe & Dine): Un oaspete satisfăcut poate convinge mai ușor decât un spot publicitar

[Pasionat de bunătățuri] Cristina Mărginean (Dante Cafe & Dine): Un oaspete satisfăcut poate convinge mai ușor decât un spot publicitar

Dante Cafe & Dine, aflat chiar la intrarea în Cetatea Alba Carolina, te trimite direct în perioada Renașterii, la o masă distanță de Dante Alighieri. Restaurantul este opera de artă a doi bancheri ce în urmă cu doi ani nu aveau nicio fărâmă de experiență în HoReCa. Dar Cristina și Adrian Mărginean și-au propus un obiectiv precis: să deschidă un local în care oamenii să se (re)întoarcă și pentru mâncarea bună, dar și pentru momentele de deconectare de lumea ”de afară”, unde timpul trece mult prea repede. Au construit propria lor cetate, în care oamenii nu sunt doar clienți, ci oaspeți. Au înțeles că, într-o perioadă în care cultura culinară a românilor abia a început să se formeze, trebuie să fie și gazde.

Principalul issue identificat până în prezent e lipsa de cultură culinară în România. Să iei masa în oraş reprezintă întotdeauna un mic răsfăţ. Dar serviciile şi preparatele de standard înalt necesită atenţie şi timp, iar educarea oaspetelui în a face diferenţa între un preparat fast food şi unul à la carte este dificilă.

Un prânz sau o cină într-un restaurant unde te simți așteptat la masă nu e o experiență foarte des întâlnită. Împreună cu Selgros România, căutăm cele mai bune exemple și le spunem pe îndelete povestea, într-una dintre cele mai longevive serii editoriale, Pasionat de bunătățuri

 

Un an de Dante Cafe & Dine

Restaurantul a împlinit recent un an de la inaugurare, după aproximativ un an de lucrări de construcţie şi de amenajare. Membrii fondatori sunt eu şi Adrian Mărginean, doi bancheri fără experienţă în domeniul HoReCa. Am avut norocul de a avea încă de la început lângă noi o echipă profesionistă cu o vastă experienţă în acest domeniu.

Ideea a pornit din pură pasiune, ne-am dorit să înfiinţăm un local în care oaspeţii să-şi dorească să se reîntoarcă cu drag, un local în care să încercăm să transformăm experiența culinară într-o experienţă a emoţiilor, de neuitat. Trăim într-un secol al vitezei, în care nu mai avem timp să ne bucurăm de momente, astfel că ne-am dorit ca acest local să fie unul în care oaspeţii să se deconecteze de "lumea din afară", să uite pentru câteva ceasuri de tot şi să se conecteze cu adevărat la preparatul servit, la vinul savurat.

 

Obiective la start

Întregul concept a fost conturat pornind de la ceea ce ne doream să realizăm: un local care să ofere servicii şi produse la standarde europene într-un decor modern, dar cosy în acelaşi timp. Fiecare detaliu, de la personal, preparate până la decor a fost ales cu atenţie.

De asemenea, ne-am dorit să devenim un pion alături de municipalitate în promovarea oraşului Alba Iulia. Restaurantul fiind amplasat în faţa porţii de intrare în cetate, îşi aşteaptă oaspeţii într-un ambient în care se regăseşte un mix de stiluri şi materiale utilizate în perioada construirii Cetăţii Alba Carolina şi transpuse în epoca poetului Dante Alighieri.

Am plecat la drum dorindu-ne o creştere constantă şi sănătoasă, strategia de dezvoltare fiind gândită pe termen mediu şi lung. Având în vedere că suntem un local relativ nou în piaţa HoReCa din Alba Iulia, în acest moment focusul principal este pe stabilirea poziţiei pe piaţa locală, selectarea şi fidelizarea clientelei.

 

Ambianța

Amenajarea interioară a restaurantului concentrează elemente stilizate din perioada Renaşterii şi acelei în care a fost ridicată Cetatea Alba Carolina: marmură, mozaic şi metal. Interiorul captează atenţia graţie a doua fresce realizate din fototapet, una reprezentând naşterea zeiţei Venus, celălalt intitulat Primavera, opere ale pictorului renascentist Sandro Boticelli. Această alegere nu a fost întâmplătoare, Boticelli fiind unul dintre cei mai pasionaţi cititori ai operelor lui Dante.

Pentru cromatica restaurantului s-au folosit predominant culorile naturale ale materialelor, nuanţe calde şi calme, pentru a rezulta o ambianţă cât mai familiară. În contrast vin culoarea neagră, care conferă eleganta localului, dar şi accentele de turcoaz, menite a asigura nota de buna- dispoziţie necesară unui astfel de spaţiu.

Cel mai puternic diferenţiator este dorinţa de surprinde mereu plăcut fiecare oaspete. Încercăm să ne reinterpretam şi să creştem constant pentru a oferi preparate şi servicii la standarde europene, care nu se regăsesc în piaţa locală. Investim constant în materia primă, personal, utilaje pentru a avea produse care să încânte şi cel mai pretenţios consumator.

Totodată, deşi nu facem rabat de la calitate, lucrând numai cu materie primă premium, ne dorim să fim accesibili pentru oricine având o politică de preţ client-oriented.

 

Pesajul HoReCa din Alba Iulia

În ultimii ani, societatea a suferit o serie de schimbări care se reflectă şi în obiceiurile oamenilor de a mânca. Tot mai mulţi aleg să ia masa în oraş, ceea ce îi ajută să economisească timp şi aşa extrem de limitat. În plus, pe piaţă se simte că educaţia consumatorilor este în creştere ceea ce nu poate decât să ne bucure.

Cea mai mare dificultate cu care ne confruntăm, ca şi marea majoritate a pieţei HoReCa, dar şi cel mai mare asset al nostru este resursa umană. Suntem în căutare constantă de oameni care să se integreze în politica firmei şi care să aducă un plus de valoare localului. 

 

Promovarea localului

De promovarea restaurantului mă ocup personal. Focusul principal este pe social media (facebook, instagram, tripadvisor), dar şi publicaţii de specialitate. Având în vedere că ne dorim o promovare profesională şi de calitate, suntem foarte atenţi în selectarea publicaţiilor cu care colaborăm.

De asemenea, avem în plan finalizarea site-ului. Trebuie să recunoaştem că cea mai bună promovare a fost în schimb cea de la oaspeţii mulţumiţi care ne-au recomandat la rândul lor. Un oaspete satisfăcut poate convinge un altul să încerce produsul său serviciul nostru mai uşor decât l-ar determina un spot publicitar sau o broşură. Acesta este motivul pentru care încercăm ca fiecare oaspete să rămână cu o imagine cât mai plăcută a timpului petrecut la noi.

 

Dificultăţi

Principalul issue identificat până în prezent e lipsa de cultură culinară în România. Să iei masa în oraş reprezintă întotdeauna un mic răsfăţ. E o adevărată plăcere ca cineva să-ţi gătească, iar altcineva să te servească. Dar serviciile şi preparatele de standard înalt necesită atenţie şi timp, iar educarea oaspetelui în a face diferenţa între un preparat fast food şi unul à la carte este dificilă.

De asemenea, în România nu am dezvoltat nici o cultură a rezervării, astfel că de cele mai multe ori respectarea orei de rezervare este o altă problemă cu care ne confruntăm.  

 

Rolul de gazdă

Suntem în primul rând gazde, înainte de a fi owneri. Restaurantul a devenit a doua noastră casă, astfel că fiecare persoană care ne trece pragul trebuie să beneficieze de toată ospitalitatea posibilă. Cea mai mare satisfacţie: zâmbetele oaspeţilor noştri şi feedbackurile pozitive de la parteneri şi clienţi.

 

La intrarea în Cetatea Alba Carolina, se află o altă cetate, ridicată în urmă cu un an. Construită cu aceleași materiale, dar aranjată într-un stil specific epocii Renascentiste, ea este, pentru mesenii zilelor noastre, locul unde găsesc preparate à la carte. Dar și o atmosferă relaxantă, asemănătoare cu cea a unei case în care au mai intrat și în care vor mai dori să intre.

Într-o serie editorială realizată alături de Selgros România, vizităm îndeaproape localurile care îi găzduiesc pe cei mai profesioniști și pasionați. De bunătățuri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related