[Gustul pasiunii] Diana Popescu (L'Atelier): În București, zona de fine food, contemporary şi comfort food a crescut mult în calitate

[Gustul pasiunii] Diana Popescu (L'Atelier): În București, zona de fine food, contemporary şi comfort food a crescut mult în calitate

Nu trebuie sa fii astronaut ca sa calatoresti printre stele, cum nu trebuie sa fii cazat la Hotelul Epoque – Relais & Chateaux ca sa-ti rezervi o experienta culinara luxury la restaurantul propriu, L’Atelier – l’art culinaire. Deschis in 2010, pe Bulevardul Schitu Magureanu langa Cismigiu, businessul a pornit din pasiunea unei familii pentru conceptul travel as experience, iar investitia initiala de 8 milioane de euro a pus Hotel Epoque pe harta industriei ospitalitatii din Bucuresti.

Astazi, asociatia internationala de ospitalitate luxury Relais & Chateaux (un fel de TripAdvisor al boutique-urilor deluxe) recomanda hotelul Dianei Popescu (owner). Dar asta nu s-ar fi intamplat in lipsa unui restaurant fine dining. Bucataria L'Atelier este, daca ne permiteti, foarte frantuzeasca - de la meniu si pana la autorul lui, chef Samuel Le Torriellec. Terina de ficat de rata cu dulceata de ceapa si briosa Bouchon, Blanquette de caracatita in stil traditional, Limba de vita cu praz si masline. Acestea sunt doar o parte din preparatele pregatite in bucataria cuisine d’auteur, unde chef Samuel trece de granitele Frantei, realizand retete proprii de inspiratie romaneasca, italieneasca si englezeasca. 

La resturantul L'Atelier, clientii sunt tratati ca oaspeti. In salonul elegant si wintergardenul inconjurat de lumina naturala se aduna oameni din toata lumea, cu o cultura gastronomica puternica, povesteste Diana. Ne adunam si noi, impreuna cu Selgros Romania, la un pahar si-o vorba cu ocazia seriei editoriale Gustul pasiunii.

 

Versiunea 1.0

L’Atelier – l’art culinaire este restaurantul de gastronomie franceza al Hotel Epoque – Relais & Chateaux, astfel ca istoria sa face parte din istoria hotelului. Deschis in 2010, Epoque este o afacere de familie nascuta din pasiunea pentru calatorie si pentru conceptul de travel as experience dar si pentru hospitality ca business.

Atunci cand ne-am propus sa investim intr-un proiect de hospitality, acesta nu putea fi decat un hotel de tip boutique, deoarece este conceptul in care credem si pe care il cunoastem cel mai bine. Epoque are un profil unic pe piata, oferind o experienta luxury completa: spatii de cazare exclusiv de tip apartament, un SPA ultramodern, un centru de evenimente premium si restaurantul de fine dining L’Atelier. Investitia initiala a fost de 8 milioane de euro, urmand apoi investitii de 700.000 de euro in deschiderea centrului de evenimente Epoque Events Gallery si in restaurantul gastronomic L’Atelier.

Epoque si-a consolidat pozitia de lider al segmentului de cinci stele boutique, iar acum, devenind membri ai Relais & Chateaux, suntem incantati sa afisam apartenenta la cea mai prestigioasa asociatie de ospitalitate de tip luxury boutique din lume ca pe completarea questului de excelenta si de maturitate.

 

Obiective

Obiectivele noastre strategice au coincis intotdeauna cu viziunea initiala: sa cream si sa consacram un brand boutique complet si memorabil, care sa reprezinte optiunea numarul unu pentru oaspetii care cauta experiente exceptionale de calatorie si gastronomie. Tocmai de aceea, componenta gastronomica a fost prioritara. L’Atelier nu a fost niciodata un simplu restaurant de hotel, ci o destinatie de sine statatoare, cu un concept si o personalitate bine definite, adresandu-se deopotriva oaspetilor hotelului si localnicilor, cunoscatori ai marii bucatarii franceze si pasionati ai fine diningului.

Sigur ca acest tip de pozitionare individuala a restaurantului a reprezentat o provocare, mai ales in contextul destul de predictibil al restaurantelor <de hotel> si in contextul extrem de complex si volatil al fine diningului din Bucuresti. Atuul a fost constanta performantelor noastre de calitate si de servire.

In ospitalitate este greu sa ajungi la superlativ, insa efortul cel mai mare il reprezinta constanta acestei performante in timp, ca garantie a unei experiente desavarsite. Publicul L’Atelier, ca si cel al Epoque, este pretentios si sofisticat, cu o buna cultura gastronomica si cu un background de experiente fine-dining acumulate peste tot in lume.

 

Conceptul restaurantului

L’Atelier este un restaurant de gastronomie franceza cu o cuisine d’auteur, ceea ce inseamna ca pretuim valorile clasice ale bucatariei franceze, insa iubim deopotriva spontaneitatea si sezonalitatea, astfel ca meniul include intotdeauna preparate-inspiratie ale chefului si feluri exuberante, in editii limitate, create in armonie cu anotimpul si particularitatile ingredientelor locale.

Intr-adevar, cheful s-a familiarizat cu cateva feluri emblematice ale bucatariei romanesti, reinterpretandu-le apoi pentru a le integra armonios in profilul fine diningului L’Atelier si dandu-le unicitate prin abordarea sa personala a retetei si platingului.

In ceea ce priveste amenajarea interioara, L’Atelier este compus dintr-un salon principal foarte intim si dintr-un wintergarden eliptic, scaldat in lumina naturala. Ambianta eleganta si notele calde din L’Atelier alcatuiesc contextul perfect pentru un pranz de afaceri, creeaza un decor inspirat pentru evenimente tematice si ofera un cadru pictural pentru aniversari sau pentru o cina romantica in Bucuresti. Prin amenajare, calitatea serviciilor si meniul sau vibrant, L’Atelier creeaza o stare privilegiata, de deplin rasfat culinar.

 

Piata HoReCa din Bucuresti

Foarte eclectica, aproape un caleidoscop de experiente si concepte. Se mizeaza pe segmentul corporate si pe millennials care au acumulat in ultimii ani o buna cultura gastronomica prin prisma calatoriilor de business si de leisure. Remarcam cu bucurie faptul ca zona de fine food, contemporary dar si comfort food a crescut mult in calitate in ultima perioada. Media pe calitatea ingredientelor si serviciilor ramane foarte jos, iar proprietatile de fine dining pot fi numarate pe degete.

Cea mai mare problema o reprezinta lipsa personalului calificat si migratia personalului – acestea se reflecta imediat in experienta de dining oferita. Noi realizam permanent training intern al personalului si avem un grad de retentie solid, insa privirea de ansamblu este ingrijoratoare.

 

Promovarea

Comunicarea se realizeaza intern, in cazul brandurilor premium comunicatorii in-house inteleg cel mai bine cultura brandului si interactioneaza direct si firesc cu toate categoriile de public. Directiile principale sunt comunicarea valorilor brandului, apartenenta la Relais & Chateaux si comunicarea profilului gastronomic propriu-zis.

Comunicarea include PR, social media si campanii specifice de brand, insa, in mod firesc, cel mai bine functioneaza experienta directa pe care oaspetii o au in L’Atelier, asa ca organizam soireeuri cu menu degustation si tastings la fiecare schimbare de meniu.

 

 

Rolul de gazda

Noi, la Relais & Chateaux, credem ca le maitre de maison detine un rol covarsitor in asigurarea performantei operationale si de brand, iar implicarea sa in relatia cu oaspetii este imperativa si face parte din viata de zi cu zi. Pentru mine este full-time job si satisfactiile sunt uriase, deoarece in ospitalitate poti urmari gradul de satisfactie al clientilor in real time si, prin urmare, ai zilnic ocazia sa faci pe cineva fericit.

 

 

Viata te poate duce in multe locuri, dar pasiunea te pune exact acolo unde apartii. Am aflat din povestea de mai sus ca rolul de gazda face diferenta la un hotel deluxe. Iar cand observi ca nu doar oaspetii hotelului se asaza la masa restaurantului pe care il coordonezi, asta inseamna ca ai fost omul potrivit la locul potrivit.

Intr-o serie editoriala realizata alaturi de Selgros Romania, vizitam indeaproape localurile care ii gazduiesc pe cei mai profesionisti si pasionati. De bunataturi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Related