[Gustul pasiunii] Diana Popescu (L'Atelier): În București, zona de fine food, contemporary şi comfort food a crescut mult în calitate

[Gustul pasiunii] Diana Popescu (L'Atelier): În București, zona de fine food, contemporary şi comfort food a crescut mult în calitate

Nu trebuie să fii astronaut ca să călătorești printre stele, cum nu trebuie să fii cazat la Hotelul Epoque – Relais & Chateaux ca să-ți rezervi o experiență culinară luxury la restaurantul propriu, L’Atelier – l’art culinaire. Deschis în 2010, pe Bulevardul Schitu Măgureanu lângă Cișmigiu, businessul a pornit din pasiunea unei familii pentru conceptul travel as experience, iar investiția inițială de 8 milioane de euro a pus Hotel Epoque pe harta industriei ospitalității din București.

Astăzi, asociația internațională de ospitalitate luxury Relais & Chateaux (un fel de TripAdvisor al boutique-urilor deluxe) recomandă hotelul Dianei Popescu (owner). Dar asta nu s-ar fi întâmplat în lipsa unui restaurant fine dining. Bucătăria L'Atelier este, dacă ne permiteți, foarte franțuzească - de la meniu și până la autorul lui, chef Samuel Le Torriellec. Terină de ficat de rață cu dulceață de ceapă și brioșă Bouchon, Blanquette de caracatiță în stil tradițional, Limbă de vită cu praz și măsline. Acestea sunt doar o parte din preparatele pregătite în bucătăria cuisine d’auteur, unde chef Samuel trece de granițele Franței, realizând rețete proprii de inspirație românească, italienească și englezească. 

La resturantul L'Atelier, clienții sunt tratați ca oaspeți. În salonul elegant și wintergardenul înconjurat de lumină naturală se adună oameni din toată lumea, cu o cultură gastronomică puternică, povestește Diana. Ne adunăm și noi, împreună cu Selgros România, la un pahar și-o vorbă cu ocazia seriei editoriale Gustul pasiunii.

 

Versiunea 1.0

L’Atelier – l’art culinaire este restaurantul de gastronomie franceză al Hotel Epoque – Relais & Chateaux, astfel că istoria sa face parte din istoria hotelului. Deschis în 2010, Epoque este o afacere de familie născută din pasiunea pentru călătorie şi pentru conceptul de travel as experience dar şi pentru hospitality ca business.

Atunci când ne-am propus să investim într-un proiect de hospitality, acesta nu putea fi decât un hotel de tip boutique, deoarece este conceptul în care credem şi pe care îl cunoaştem cel mai bine. Epoque are un profil unic pe piaţă, oferind o experienţă luxury completă: spaţii de cazare exclusiv de tip apartament, un SPA ultramodern, un centru de evenimente premium şi restaurantul de fine dining L’Atelier. Investiţia iniţială a fost de 8 milioane de euro, urmând apoi investiţii de 700.000 de euro în deschiderea centrului de evenimente Epoque Events Gallery şi în restaurantul gastronomic L’Atelier.

Epoque şi-a consolidat poziţia de lider al segmentului de cinci stele boutique, iar acum, devenind membri ai Relais & Chateaux, suntem încântaţi să afişăm apartenenţa la cea mai prestigioasă asociaţie de ospitalitate de tip luxury boutique din lume ca pe completarea questului de excelenţă şi de maturitate.

 

Obiective

Obiectivele noastre strategice au coincis întotdeauna cu viziunea iniţială: să creăm şi să consacrăm un brand boutique complet şi memorabil, care să reprezinte opţiunea numărul unu pentru oaspeţii care caută experienţe excepţionale de călătorie şi gastronomie. Tocmai de aceea, componenta gastronomică a fost prioritară. L’Atelier nu a fost niciodată un simplu restaurant de hotel, ci o destinaţie de sine stătătoare, cu un concept şi o personalitate bine definite, adresându-se deopotrivă oaspeţilor hotelului şi localnicilor, cunoscători ai marii bucătarii franceze şi pasionaţi ai fine diningului.

Sigur că acest tip de poziţionare individuală a restaurantului a reprezentat o provocare, mai ales în contextul destul de predictibil al restaurantelor <de hotel> şi în contextul extrem de complex şi volatil al fine diningului din Bucureşti. Atuul a fost constanța performanțelor noastre de calitate şi de servire.

În ospitalitate este greu să ajungi la superlativ, însă efortul cel mai mare îl reprezintă constanța acestei performanţe în timp, ca garanţie a unei experienţe desăvârşite. Publicul L’Atelier, ca şi cel al Epoque, este pretenţios şi sofisticat, cu o bună cultură gastronomică şi cu un background de experienţe fine-dining acumulate peste tot în lume.

 

Conceptul restaurantului

L’Atelier este un restaurant de gastronomie franceză cu o cuisine d’auteur, ceea ce înseamnă că preţuim valorile clasice ale bucătăriei franceze, însă iubim deopotrivă spontaneitatea şi sezonalitatea, astfel că meniul include întotdeauna preparate-inspirație ale chefului şi feluri exuberante, în ediţii limitate, create în armonie cu anotimpul şi particularităţile ingredientelor locale.

Într-adevăr, cheful s-a familiarizat cu câteva feluri emblematice ale bucătăriei româneşti, reinterpretându-le apoi pentru a le integra armonios în profilul fine diningului L’Atelier şi dându-le unicitate prin abordarea sa personală a reţetei şi platingului.

În ceea ce priveşte amenajarea interioară, L’Atelier este compus dintr-un salon principal foarte intim şi dintr-un wintergarden eliptic, scăldat în lumină naturală. Ambianţa elegantă şi notele calde din L’Atelier alcătuiesc contextul perfect pentru un prânz de afaceri, creează un decor inspirat pentru evenimente tematice şi oferă un cadru pictural pentru aniversări sau pentru o cină romantică în Bucureşti. Prin amenajare, calitatea serviciilor şi meniul său vibrant, L’Atelier creează o stare privilegiată, de deplin răsfăţ culinar.

 

Piața HoReCa din București

Foarte eclectică, aproape un caleidoscop de experiențe şi concepte. Se mizează pe segmentul corporate şi pe millennials care au acumulat în ultimii ani o bună cultură gastronomică prin prisma călătoriilor de business şi de leisure. Remarcăm cu bucurie faptul că zona de fine food, contemporary dar şi comfort food a crescut mult în calitate în ultima perioadă. Media pe calitatea ingredientelor şi serviciilor rămâne foarte jos, iar proprietățile de fine dining pot fi numărate pe degete.

Cea mai mare problemă o reprezintă lipsa personalului calificat şi migraţia personalului – acestea se reflectă imediat în experienţa de dining oferită. Noi realizăm permanent training intern al personalului şi avem un grad de retenţie solid, însă privirea de ansamblu este îngrijorătoare.

 

Promovarea

Comunicarea se realizează intern, în cazul brandurilor premium comunicatorii in-house înţeleg cel mai bine cultura brandului şi interacţionează direct şi firesc cu toate categoriile de public. Direcţiile principale sunt comunicarea valorilor brandului, apartenenţa la Relais & Chateaux şi comunicarea profilului gastronomic propriu-zis.

Comunicarea include PR, social media şi campanii specifice de brand, însă, în mod firesc, cel mai bine funcţionează experiența directă pe care oaspeţii o au în L’Atelier, aşa că organizăm soireeuri cu menu degustation şi tastings la fiecare schimbare de meniu.

 

Rolul de gazdă

Noi, la Relais & Chateaux, credem că le maitre de maison deţine un rol covârşitor în asigurarea performanţei operaţionale şi de brand, iar implicarea sa în relaţia cu oaspeţii este imperativă şi face parte din viaţa de zi cu zi. Pentru mine este full-time job şi satisfacţiile sunt uriaşe, deoarece în ospitalitate poţi urmări gradul de satisfacţie al clienţilor în real time şi, prin urmare, ai zilnic ocazia să faci pe cineva fericit.

 

Viața te poate duce în multe locuri, dar pasiunea te pune exact acolo unde aparții. Am aflat din povestea de mai sus că rolul de gazdă face diferența la un hotel deluxe. Iar când observi că nu doar oaspeții hotelului se așază la masa restaurantului pe care îl coordonezi, asta înseamnă că ai fost omul potrivit la locul potrivit.

Într-o serie editorială realizată alături de Selgros România, vizităm îndeaproape localurile care îi găzduiesc pe cei mai profesioniști și pasionați. De bunătățuri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Related