[Pasionat de bunătățuri] Anca Șinca (Chios Social Lounge): Până la finalul anului, intenționăm să dezvoltăm și mai mult ramura Events by Chios

[Pasionat de bunătățuri] Anca Șinca (Chios Social Lounge): Până la finalul anului, intenționăm să dezvoltăm și mai mult ramura Events by Chios
Foto (main): Mihail Onaca

In inima Clujului, pe malul lacului din Parcul Central, sta una dintre cele mai emblematice cladiri ale orasului, monument istoric si fost pavilion de patinaj, care astazi gazduieste restaurantul si terasa Chios. O oaza linistita in mijloc de oras, Chios Social Lounge si-a asumat si un concept culinar complementar: mindfulness eating. Intuiti despre ce e vorba: constientizare si prezenta atunci cand mananci, prin care iti acorzi timp sa apreciezi fiecare imbucatura a preparatelor alese. Masa devine un moment de respiro culinar pe care te angajezi sa-l respecti; ani lumina de mic-dejunul savurat din mers sau pranzul din scaunul de birou (va stiti cei vinovati).

Dar povestea Chios nu se opreste la restaurant. Zilele sunt despre disciplina meselor tihnite, iar serile apartin evenimentelor, segmentul asta fiind si cel care a facut diferenta in business, ne-a povestit Anca Sinca (Director Executiv).

Planul de evenimente Chios cuprinde party-urile #WeWon'tTellYourBoss in fiecare joi, #SocializingFriday vinerea, iar sambetele alterneaza intre #RetroRecall si #WorkHardPartyHarder. Artisti cunoscuti sau mai putin, trupe de cover-uri si DJi locali si internationali anima seria Events by Chios. Iar dincolo de plan, apar si evenimentele spontane; intr-o seara de marti, sa zicem, te poti trezi in mijlocul unei seri dansante de tango argentinian. 

Mai multe despre evolutia si specificul Chios Social Lounge aflam in continuarea seriei editoriale Pasionat de bunătățuri, dezvoltata in parteneriat cu Selgros Romania.

 

Inceputul Chios

Chios este o cladire istorica, una din cele mai mari embleme ale Clujului, dar in ultimii ani imbracase forma unei amintiri prafuite. Astfel, dragostea pentru estetic, oameni si munca din pasiune, a determinat un spirit tanar sa reinventeze povestea, prin Chios Social Lounge.

Ideea a fost atat spontana, cat si gandita. Suna paradoxal, dar ideea chiar a aparut peste noapte, insa a fost analizata indelung pentru a stabili bazele unui concept, ce avea sa devina o valoare a orasului. Vizionarul intregii povesti a dorit sa creeze o comunitate care sa fie indrumata spre cultura culinara prin meniul implementat si prin diferite evenimente (de socializare, dedicate copiilor si muzicale).

Pentru a desavarsi ideea si pentru a oferi o oaza de liniste vietii cotidiene, cultura culinara a fost definita prin conceptul de mindful eating, arta de a fi prezenti in momentul in care mancam, fara sa fim distrasi de factorii externi.

 

Versiunea 1.0. Planuri, resurse, griji

Inca de la inceput, am dorit sa redam Chios comunitatii, sa se poata bucura toata lumea de frumusetea cladirii, de serviciile noastre si sa fie mai aproape de natura, in inima Parcului Central. A fost gandit ca un proiect non-conformist, original si unic pe piata prin ceea ce promovam: conceptul de mindful eating, produse de calitate, evenimente menite sa adune oameni cu aceleasi pasiuni, liniste, o ambianta placuta si oameni prietenosi, cu chef de viata.

Prin simplu fapt ca ne pozitionam aproape de natura, central si avand increderea ca vom veni cu idei noi pe piata, nu ne-am facut probleme pentru eventualele inconveniente. Ne bazam pe oameni profesionisti care stiu sa actioneze in momente de cumpana. 

 Din fericire, pana acum ne-am urmat ideile.

 

Conceptul

Conceptul Chios Social Lounge a fost gandit si punctat cu pixul pe hartie, la propriu. Ulterior, am avut grija sa atingem fiecare pas, sa ne pastram valorile si sa ne mentinem pe piata la nivelul pe care ni l-am propus.  Ne adresam tuturor celor care vor sa isi linisteasca mintea, intr-un mediu placut ochiului si o atmosfera relaxanta. Celor care sunt interesati sa manance sanatos, dar sa se si distreze.

Evenimentele noastre sunt dedicate copiilor - in fiecare duminica -, tinerilor – in fiecare vineri si sambata – si celor care dupa munca vor sa stea la ”un pahar de vorba” – in fiecare joi. Pentru restul zilelor rezervam timp surprizelor, dar acestea sunt spontane si neasteptate, bineinteles.

 

 

Meniul

Chef Gigi Onofrei s-a ocupat de meniu, care reuneste bucataria mediteraneeana cu cea romaneasca reinterpretata. Diferenta dintre noi si alte localuri este materia prima - de cea mai inalta calitate, cat mai naturala si facuta “la noi in casa”.

Aici putem preciza faptul ca afumam noi vinetele, facem sosurile de legume in fiecare zi, iar pe partea de desert, incercam sa folosim cat mai putin zahar. Per ansamblu, inspiratia meniului este  “intoarcerea la natura” - dish-uri sofisticate, dar totusi simple.

Combinatiile inedite de ingrediente clasice si pasiunea pentru arta culinara surprind intotdeauna papilele gustative. Printre cele mai populare dish-uri din meniu se numara: Tagliatelle cu piept de pui, sos de spanac si seminte de in; Somon cu broccoli; Baby back ribs; Hummus de caju cu papadum; Supa crema de ciuperci; Piept de pui crocant cu polenta; Piept de rata cu edamame si caju; Tort de ciocolata. 

 

Decorul

Privind partea de design interior, inspiratia a fost pe cat se poate de simpla, pe atat de complexa: NATURA. Am definitivat designul alaturi de Cosmin Todor.

Astfel, predomina elementele din lemn, piatra si muschi natural, dar ne-am jucat si cu culorile (verde – inspirat de iarba si plante, maro – inspirat de trunchiul copacilor, albastru – inspirat de cer).

De asemenea, am mers pe ideea de contrast cald-rece (lemn – marmura) si elemente naturale handmade. Am incercat sa ”aducem” un coltisor al padurii la noi ”acasa”.

 

Specificul local al Clujului in zona HoReCa

Industria HoReCa este asemanatoare unei jungle. In ultima vreme, cafenelele, bistrourile si restaurantele apar ca si ciupercile dupa ploaie. Cu toate acestea, diferenta o face numarul localurilor care au un concept bine definit si pastreaza calitatea ca una din valorile principale ale businessului lor. La capitolul diversitate si restaurante bazate pe concepte bine ancorate, Cluj poate fi comparat lejer cu Bucuresti.

Desi pare absurd, nu urmarim intr-un mod aparte piata. Pentru a fi unic, trebuie sa creezi si sa fii inovator, nu sa copiezi. Pana acum, aceasta a fost strategia abordata de noi.

 

Evolutia businessului

Elementul nostru de diferentiere sunt evenimentele. De ce? Pentru ca noi le facem ALTFEL. Pentru bussinessul nostru, evenimentele muzicale au facut diferenta, de la trupe de cover-uri, artisti mai putin cunoscuti dar foarte talentati, pana la DJ de top din Romania, si participarea noastra cu scena proprie in cadrul Untold 2017. 

Evenimentele noastre au crescut treptat si prin perseverenta. Am inceput de la 75 de oameni la primul eveniment si am ajuns sa avem peste 700 de invitati. Cat despre extindere, pregatim o sala de nunti pentru 2019 si am dezvoltat divizia de catering, Events by Chios, inca de anul trecut.

 

 

Dificultati

Un business cu peste 60 de angajati (iarna) si peste 90 (vara), care trebuie sa acopere serviciile din interiorul restaurantului, terasa din fata si terasa Carrousel, este o adevarata provocare.

Unul dintre cele mai importante aspecte de-a lungul timpului a fost sa cream o echipa unita, muncitoare si cu acelasi scop: sa ne dezvoltam #TogetherAsOne, asa cum spune si sloganul nostru. Insa, credem ca incet, incet, orice este posibil!

 

Comunicare

Pe partea de promovare avem o abordare simpla si organica. Vii, iti place, vei reveni.

Strategia in mediul online se axeaza in special pe websiteFacebook si Instagram. De curand am devenit activi si pe platforma TripAdvisor. Pe site postam vizualurile pentru evenimentele urmatoare, iar pe Facebook si Instagram suntem mereu foarte activi.

Lucrurile de calitate se fac in timp, cu rabdare. In directia aceasta avem un director de marketing care creeaza continuu, impreuna cu una dintre cele mai mari agentii de publicitate si PR din oras.

 

Ce urmeaza?

Suntem intr-o continua evolutie, spunem noi, fara sa fim aroganti. Pasii sunt stabiliti, iar in timp vor prinde contur. Pana la finalul anului, intentionam sa crestem si sa dezvoltam si mai mult ramura Events by Chios, scopul final fiind sa acaparam piata cu divizia de catering. Mai departe, tot ce va putem spune e sa stati pe fir si veti vedea!

 

Oamenii mananca tot mai des grabiti, pe fuga si strict de nevoie. Ca nu cumva sa se opreasca din cursa pentru tihna unei mese bine pregatite, apreciata imbucatura cu imbucatura. Din fericire, cum am vazut mai sus, se intrevede si un val care contracareaza trendul nefast din parcursul omului modern: cei care cunosc valoarea rezervarii unui moment culinar, de petrecut in intregime printre gusturi, texturi, arome si companie buna.

Intr-o serie editoriala realizata alaturi de Selgros Romania, vizitam indeaproape localurile care ii gazduiesc pe cei mai profesionisti si pasionati. De bunataturi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related