BarTechs: O echipă de esență tare ne arată ce înseamnă să fii barman

BarTechs: O echipă de esență tare ne arată ce înseamnă să fii barman

Pentru Robert Eftimie și tehnicienii care s-au strâns sub umbreluța BarTechs, cocktailurile cu personalitate și aromele colorate au devenit un mod de viață. Și vor să îi învețe și pe alții cum să trăiască la fel!

Așa că băieții (plus o fată) și-au suflecat mânecile și au creat propriul program de training, unde pasiunea pentru tehnică și curajul de a experimenta sunt parte din materia de bază. BarTechs mizează pe cursuri de ținut minte și participă la evenimente cu energie pozitivă. Și o face cu (bună) știință.

 

”În bar e vorba despre acumularea experienței, despre muncă și energie. Asta nu se copiază, ci se educă”, susține Robert, inițiatorul proiectului BarTechs.

 

În viziunea lor, barul e rezervat curioșilor - un loc plin de arome, culori și ingrediente care te așteaptă să le amesteci în fel și chip. Sunt pasionați de mixologie, dar fac și acrobații cu sticle și susțin cu toată tăria că există un Univers al aromelor în fiecare pahar de cocktail. Pentru ei, meseria de barman e despre mâini în acțiune și despre inovație.

Dar cum s-a format gașca de esență tare, mai ales că Ștefan vine din Republica Moldova, Andrei și-a făcut ucenicia în Neptun, iar Bogdan exersa energia pozitivă prin Brașov? În afară de pasiunea evidentă care i-a impins spre centrul distracției - București (și întâlnirea inevitabilă cu John, Robert și ceilalți colegi), toți sunt fani declarați ai anime-urilor japoneze, joacă Street Fighter împreună și împărtășesc același devotament pentru satisfacția clientului.

Pare greu de crezut când vorbim despre o echipă cu media de vârstă de 27,6 ani, însă o relație excelentă cu clientul este obiectivul care însuflețește echipa BarTechs.

 

„Ai ceva de învățat de la fiecare client în parte. Trebuie să știi când să taci și când să te implici. E psihologie fină aici, e intuiție și un pic de talent ca să reușești să îl faci să revină. Dar trebuie să ții mereu cont de satisfacția lui, altfel nu vei ajunge niciodată foarte bun la ceea ce faci”, crede Ștefan Zabrian, sau Funny, cum îl știu prietenii.

 

Specialistul în flair al găștii, Ștefan este responsabil de show în spatele barului, adică joaca aia cu sticlele care zboară în aer și se pregătesc pentru saltul final în paharul tău de cocktail. Iar viitorii ucenici BarTechs au la dispoziție un curs întreg pentru exerciții de flair, plus alte câteva ore pentru practică. Întregul training pentru entuziaști și profesioniști durează maxim 5 săptămâni, însă e vorba de antrenament serios, de 7 ore/zi. În fiecare zi lucrătoare.

Și mai vin cu ceva nou cei de la BarTechs: 2 locuri gratuite în fiecare ciclu de curs, pentru entuziaștii fără posibilități materiale. Cursanții lor sunt ademeniți cu lecții de geometria barului și o incursiune în istoria băuturilor alcoolice, și vor afla pe parcurs ce combinații merg cel mai bine cu gin sau rom. Se vorbește mult depre infuzii, cafele și combinații, se decorează sute de pahare, iar la final se creează propriul signature drink.

Pe lângă mentalitatea constructivă și observații intuitive din psihologia consumatorului, cursurile BarTechs inovează și prin scenarii de situații neprevăzute cu care se poate confrunta un barman. Cum te comporți cu un client nemulțumit, sau în stare de ebrietate? Îți spune Robert, într-una din cele 240 de ore de teorie cu infuzie de istorie.

Cred că ți s-a făcut deja poftă de un cocktail văratic cu infuzie de plante aromatice, nu-i așa? Nu trebuie să mergi la cursurile BarTechs pentru a savura cocktailurile lui Robert sau John. Îi poți aduce la tine pe peluză, lângă ringul de dans sau chiar la festival. Abia așteaptă să își arate tehnica la evenimente private și te pot ajuta cu idei pentru meniu sau concept.

Fie că îi întâlnim la cursuri, ori la evenimente, BarTechs ne arată tuturor că e multă muncă și un strop de artă într-un pahar de Mojito.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related