Cum muncesti cu drag si spor in agentie? Bright Agency a pus de un Design Sprint

Cum muncesti cu drag si spor in agentie? Bright Agency a pus de un Design Sprint

Munca in agentie nu este treaba usoara. Creativitatea si implementarea in proiecte trebuie sa raspunda presiunii deadline-urilor. De multe ori ideile bune se lasa asteptate, iar, dupa ce se arata, incepe lungul drum al problemelor legate de implementare si a lui „nu se poate”. La Bright ne-am propus sa facem in asa fel incat „sa se poata”, sa se poata sa generam idei creative, care sa fie relevante pentru nevoile clientului si care sa fie livrate in cel mai scurt timp.

Pentru a ne atinge acest obiectiv, am testat mai multe procese de lucru. Echipa a reactionat cel mai bine la Design Sprint, reusind sa livreze intr-o singura zi de lucru 2 prototipuri pentru o aplicatie mobila de food ordering. Asta inseamna o zi productiva!

 

Design Sprint de o zi 

Un efort de echipa sustinut si un cadru de lucru organizat ne-au ajutat sa muncim cu spor. O echipa multidisciplinara formata din 12 sprinteri incluzand specialisti pe design, development, content creation si project management, s-a concentrat exclusiv pe acest proiect. Parcurgerea etapelor Design Sprint a oferit echipei noi instrumente de lucru, care au facilitat intelegerea produsului si a nevoilor clientului, ideatia, procesul decizional si prototiparea.

„Design Sprint ofera un cadru de lucru clar, concis si actionabil, ce functioneaza ca un accelerator de idei si inovatie concretizata in produse palpabile si testatibile. Fiecare participant mobilizeaza resurse si genereaza idei care intr-un demers de lucru individual poate nu si-ar fi gasit o cale de manifestare. In acest proces, inovarea devine o stare de fapt, iar beneficiile sunt atat pentru client, cat si pentru echipa.

Acest proces asigura agilitate in livrarea de produse bune, inovare si, de aici, in mod firesc se implineste dezideratul oricarui client de a fi cu un pas inaintea competitorului, prototipul rezultat in final crescand certitudinea validitatii si usabilitatii produsului. Membrii echipei primesc in schimb confirmarea muncii depuse cu sens, satisfacerea nevoii de a contribui, de a fi apreciati si de a apartine.”, Cristina Colotelo Ban (Digital Content Creator)

 

 

De ce Design Sprint

Design Sprint este un proces pe care il consideram foarte valoros atat pentru client, cat si pentru agentie. Motivele care ne-au convins sunt:

  • Faciliteaza intelegerea in detaliu a proiectului. Punctul de plecare in acest proces il reprezinta o intalnire directa, in cadrul careia clientul isi comunica obiectivele si asteptarile si raspunde intrebarilor echipei. Este un brief live in cadrul caruia fiecare membru al echipei are ocazia sa primeasca informatiile de care are nevoie.
  • Accelereaza procesul decizional. Dezbaterile fara deadline nu sunt o optiune cand faci un Design Sprint. Deciziile se iau rapid, ideile cele mai bune fiind validate prin vot.
  • Incurajeaza colaborarea. Resursele si cunostintele sunt puse in comun, acest proces reprezentand si o foarte buna oportunitate de invatare pentru membrii echipei.
  • Poti testa si valida produsul in varianta beta. Un prototip iti va spune din timp ce trebuie sa imbunatatesti sau daca produsul este intr-adevar unul relevant pentru target. Feedback-ul si validarea vor veni mult mai repede, iar riscul de esec este mai mic.

 

“In cadrul sesiunilor active de brainstorming la care recurgeam in agentie, reuseam sa obtinem solutii pentru proiectele in curs, insa simteam ca putem mai bine si mai mult de atat. In plus, aveam nevoie de un vibe mai dinamic si un ritm de lucru mai sustinut. Oamenii din echipa nu erau straini de modul de lucru Design Sprint, participand anterior la astfel de sesiuni, asa ca implementarea a venit organic.

Design Sprint este practic un generator de idei si solutii cu aplicabilitate odata ce sunt parcurse toate etapele: intelegerea, ideatia, decizia, prototiparea si testarea. E un framework ce iti oferta o scurtatura catre produsulul final si un insight relevant despre directii in care merita sa investesti timp sau resurse. Clientul primeste un MVP care poate fi dat catre testare dupa numai 5 zile de lucru. Fail early este unul dintre avantajele Design Sprint, deoarece iti indica viabilitatea unui produs inainte de a fi lansat.” Casandra - Alina Voicu (Creative Director).  

 

Concluzia zilei? Ne-a placut si mai facem.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related