4 pași în crearea unei strategii de social media explicați de expertul în marketing Desiree Banugo

4 pași în crearea unei strategii de social media explicați de expertul în marketing Desiree Banugo

În crearea unei strategii eficiente pentru social media, companiile trebuie să aibă în vedere planul de business. În funcție de acesta, își pot stabili planul de comunicare și marketing. Scopul pentru care un brand este prezent pe rețelele de socializare și creează conținut în social media trebuie să fie parte integrantă a strategiei generale de marketing, susține Desiree Banugo, expert internațional în marketing. Desiree va susține pentru a doua oră la București un curs avansat de Content writing în digital și social media, în perioada 10 – 11 noiembrie. Trainingul se adresează comunicatorilor și creatorilor de conținut pentru online care doresc să învețe strategii de social media și tehnici practice pentru a realiza conținut și campanii care să rămână în memoria colectivă.

Conform expertului în marketing, cei mai importanți pași în crearea unei strategii eficiente și relevante de content pentru social media sunt identificarea scopului fiecărei platforme de social media în raport cu strategia generală, crearea mesajului, identificarea audienței vizate și cercetarea socială.

  1. Identificarea scopului platformelor de social media în raport cu strategia de marketing – fie că scopul este obținerea conversiilor, recunoașterea brandului, crearea unei comunități , notorietate sau implicare, trebuie să fie clar care este abordarea astfel încât mesajul transmis să fie consistent și relevant.
  2. Mesajul – temele principale și mesajele trebuie să fie aliniate la valorile brandului, la cele mai importante subiecte pentru public și la ceea ce brandul vrea să transmită despre sine. Cercetarea socială le ajută pe companii să afle care sunt informațiile de interes pentru public și să le ofere.
  3. Identificarea audienței targetate – este recomandat ca audiența să fie segmentată, iar strategia de content writing să fie adaptată pentru fiecare grup. Mesajele personalizate sunt mult mai relevante pentru publicul vizat și astfel rezultatele sunt mai bune. De asemenea, companiile trebuie să cunoască influencerii, stakeholders, detractorii și oamenii din același domeniu de activitate. Aceștia pot afla despre brand și pot fi interesați să colaboreze.
  4. Cercetarea socială – este esențială înțelegerea prezenței unui brand în social media. Această activitate trebuie să fie realizată zilnic pentru a identifica tendințele, cuvintele cheie, hashtag-urile, influencerii, temele, subiectele de interes, problemele, inovațiile, competiția, stilul și limbajul pentru a oferi conținut relevant.

Expertul în marketing consideră că cele mai importante cinci emoții și atribute ale unui text care generează implicarea și audienței în social media sunt: nostalgia, inspirațional, primul lucru pe care trebuie să îl știe, amuzant și drăguț. De asemenea, la acestea putem adăuga activismul și responsabilitatea socială.

Tranierul a oferit un exemplu din campania sa preferată. Aceasta este campania pentru logo-ul Shell în care Desiree Banugo a fost social media manager și community manager.

”Pentru această campanie a trebuit să creez un calendar de conținut global în engleză, împreună cu agenția creativă și apoi să a trebuit să lucrez cu managerii din fiecare țară pentru a traduce și încorpora mesajul în campaniile locale. Oferta de marketing a cuprins LEGO de colecție cu mașinile Ferrari disponibil în stațiile de alimentare partenere. Din punct de vedere al community manager-ului am construit relații cu urmăritorii paginii Shell care au împărtășit creațiile lor LEGO și au distribuit conținutul creat de alți utilizatori. De asemenea, am gestionat serviciul de clienți, prin rezolvarea unor probleme precum lipsa unor mașinuțe pentru a-și completa colecția. În momentul în care le trimiteam o mașinuță LEGO din rezerva mea, bucuria întregii familii care întotdeauna îmi trimitea o fotografie îmi oferea un sentiment extraordinar”, a mărturisit Desiree Banugo.

 

În ceea ce privește alegerea unor companii de a lucra cu o agenție de content externă sau de a angaja un specialist în social media intern, trainerul consideră că ambele variante oferă atât avantaje, cât și dezavantaje.

”Agențiile sunt foarte bune în ceea ce privește oferirea unor campanii puternice, creative și foarte bine coordonate. Un expert în social media intern înțelege nuanțele și detaliile companiei, provocările pe care aceasta le are și poate crea o strategie bazată pe acestea, pentru a depăși fiecare obstacol”.

 

Specialiștii în conținut din România vor avea oportunitatea de a învăța din experiența de peste 20 de ani a lui Desiree Banugo în cadrul cursului de Content writing în digital și social media. Desirée a fost implicată în dezvoltarea a numeroase website-uri, lansări în social media, extinderi de afaceri online, precum și în dezvoltarea programelor de mentoring și de training.

Cursul este organizat de International School of Communication din Londra în parteneriat cu agenția de training Cursuri Creative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Related