O reclamă din greșeală de vreo 10 milioane de dolari

O reclamă din greșeală de vreo 10 milioane de dolari

În anumite companii, cum ar fi Google, de exemplu, dacă apeși un buton greșit, te văd milioane de oameni. Și apoi apar costuri cu același număr de zerouri. Nu e o chestie ipotetic amuzantă, ci reală și mai puțin amuzantă pentru companie. 

În cadrul unui exercițiu de antrenament la Google, s-a întâmplat o chestie și o reclamă stupidă a ajuns instant pe un număr uriaș de pagini și app-uri. Mai exact: un dreptunghi galben și gol a stat 45 de minute pe tot felul de site-uri, vizibil doar în SUA și Australia, pe 4 decembrie, scrie Financial Times. 

Greșeala s-a întâmplat când stagiarii învățau cum să folosească sistemul Google de plasare a reclamelor, iar unul dintre ei a mers puțin mai departe decât trebuia și a trimis o comandă pe internet. 

”Cum ne-am dat seama de greșeală, am oprit campania”, au explicat cei de la Google, adăugând că vor plăti publisherilor. Compania nu a făcut publică suma, dar cei de la FT  au estimat că ea este în jur de 10 milioane de dolari. 

Rămâne totuși, ironia, că într-o companie dominată tehnologic și care se bazează pe inteligența artificială, oamenii încă mai au suficient spațiu de manevră încât să greșească și să provoace pagube semnificative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related