Franceză, graffiti și super eroi – o campanie inedită de ATL

Franceză, graffiti și super eroi – o campanie inedită de ATL

Te-ai gândit vreodată care ar fi legătura dintre franceză, graffiti și super eroi? Ei, bine, cei de la Institutul Francez din București au găsit un punct comun între cele trei elemente și l-au transpus într-o campanie de comunicare inedită de tip ATL.

Astfel, super eroul #Ifman a putut fi zărit în 15 puncte-cheie ale capitalei precum Piața Unirii, Piața Romană sau Piața Universității, AFI Palace Cotroceni sau Promenada, sub forma unor desene pe asfalt care l-ar fi determinat și pe cel mai împătimit utilizator al telefoanelor mobile să se oprească și să le admire.

 

Derulată timp de două săptămâni în luna octombrie 2018, campania de tip ATL a celor de la Institutul Francez a plecat de la un insight puternic: deși foarte vorbită în România, fiind o limbă latină, franceza nu este percepută totuși la fel de cool ca limba engleză. Cum o transformăm, așadar, într-o limbă cool, pe care cei tineri să o învețe și o vorbească cu dorința și cu ușurința cu care vorbesc în engleză? Corelând-o cu forme de artă și de cultură populară în vogă printre aceștia, desigur. Și cum super eroii au luat sub stăpânire lumea filmului, iar arta urbană continuă să înfrumusețeze orașele gri și mohorâte de câteva decenii încoace, decizia de a opta pentru aceste două elemente parcă s-a luat singură.

Mecanismul campaniei a fost unul simplu: concurs, urmărindu-se astfel implicarea celor care zăreau desenele pe asfalt și interacțiunea lor cu brandul. Așadar, participanții la acest concurs au pornit într-o expediție în oraș în căutarea unui astfel de desen, s-au filmat împreună cu acesta și au făcut un self video în care au spus ce înseamnă pentru ei și cum le-a venit în ajutor limba franceză, având cu toții șanse egale de a câștiga numeroase premii care i-ar fi transformat în niște super eroi ai acestei limbi.

 

"Institutul Francez din București caută întotdeauna modalități de comunicare originale. #GreenTag a reprezentat pentru noi o soluție inovatoare, eficientă și ecologică pentru campania noastră de publicitate destinată studenților. Orientarea exactă permisă de conceptul Green TAG ne-a oferit posibilitatea de a ajunge la un număr mare de studenți în locații strategice din București. Este o experiență pe care o vom repeta cu siguranță în viitorul apropiat", a spus Directorul de Comunicare al Institutului Francez din România.

 

Campania a fost realizată cu ajutorul celor de la Alt Media Factory, singura agenție din România care vine cu o astfel de modalitate de promovare prietenoasă cu mediul înconjurător, care poartă numele de Green Tag. Pe cei de la Alt Media Factory ii puteti contacta la adresa: [email protected].

Ce este Green Tag? Ei bine, acesta este un ștampilă temporară, care rezistă, în medie, până la 15 zile, monocromatică sau colorată, realizată pe suprafețe plane cu ajutorul unui jet puternic de apă sau cu ajutorul unei vopsele pe bază de cretă.

Alt Media Factory este o agenție alternativă de publicitate, care oferă clienților două soluții de promovare:
CUP FACTORY – campanii de display în toată rețeaua de automate de cafea.
GREEN TAG – campanii de display stradal, pe asfalt, prin intermediul unei ștampile eco (pe bază de cretă sau apă).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related