De la afacere în turism la love-brand românesc prin marketing digital

De la afacere în turism la love-brand românesc prin marketing digital

Domeniul Dracula Daneș este modelul unei afaceri românești de succes. De aproape 3 decenii, complexul turistic din inima Transilvaniei aduce împreună oameni pasionați de bun gust, calitate, natură, experiențe unice și echitație.

Craft Interactive este alături de acest business de succes de 10 ani, contribuind la dezvoltarea sa pe plan local, dar, mai ales, în mediul online. În tot acest timp am lucrat cu drag și profesionalism la identitatea virtuală a Domniului Dracula Daneș.

Am început 2018

Prin a analiza datele anilor trecuți. Lucrăm cu cifre și ne bazăm foarte mult pe rezultatele evidente și concluziile clare pe care le putem avea doar raportându-ne la analiza acestora.

Ce ne-am propus?

Dacă în anii trecuți am înnoit și actualizat site-ul Dracul.ro și am implementat un sistem eficient de rezervări online, în 2018 am dorit să ne concentrăm pe crearea și consolidarea unei comunități online și pe integrarea unor noi componente de comunicare online și susținerea brand awareness-ului organic în motoarele de căutare, prin optimizare SEO sănătoasă. Toate acestea, adaptate schimbărilor de algoritmi prin care au trecut platformele de Social Media în anul ce tocmai s-a încheiat.

Pentru noi

Provocările sunt un mod de lucru. A fost, deci, o chestiune de curaj și determinare să lansăm o pagină de Instagram dedicată Domeniului Dracula Daneș în mijlocul valului, când conținutul platformei este tot mai bogat și calitativ.

Dincolo de fotografiile reușite și de strategiile uzuale folosite în creșterea unui profil de Instagram, am identificat o componentă unică a acestui brand. Am constatat rapid faptul că profilurile de Social Media se dezvoltă, în egală măsură, datorită comunității de oameni pe care un brand reușește să o construiască în jurul valorilor sale. Iar pentru Domeniul Dracula Daneș ne-a fost cu adevărat ușor să obținem rezultate excelente într-un timp scurt.

Pentru business

Lansarea pe o nouă platformă a însemnat consolidarea succesului pe care Domeniul Dracula Daneș îl cunoscuse deja în offline. În mai puțin de un an, profilul de Instagram a atins un număr de  peste 1500 de urmăritori care interacționează constant.

În egală măsură, pagina de Facebook a crescut considerabil, ajungând la peste 20.000 de fani. În total 955.654 oameni au văzut și interacționat cu această pagină pe tot parcursul anului.

Cu toate că algoritmii se schimbă, dezechilibrând adesea planurile de marketing pentru Social Media, am reușit ca, în 2018, să menținem un reach constant pe pagina Domeniului Dracula Daneș și să creștem engagement-ul.

În cuvinte simple, am creat o comunitate a vizitatorilor Domeniului, a pasionaților de echitație și a prietenilor căluților de aici. Acordăm merite acestei reușite și specificului de community management pe care l-am abordat – prietenos, familial și empatic – apreciat de toți vizitatorii.

Câte vizite, atâția oameni fericiți

Și fiindcă cifrele demonstrează mai mult decât am încerca noi să arătăm prin cuvinte, poți concluziona că nu doar profilurile de Social Media au avut de câștigat, ci și site-ul însuși. Din 98.400 de vizitatori unici s-au făcut 2.447 de rezervări online, rata de conversie fiind de 2.4%. Timpul mediu pe care un vizitator l-a petrecut pe site a fost de 2.39 minute. Am reușit să reducem și mai mult costurile de achiziție per client, ajungând la o sumă insignifiantă, comparabilă cu succesul de care se bucură acum un adevărat love-brand românesc.

În paralel, conștienți în de contribuția esențială a content marketing-ului la creșterea paginilor, am îmbogățit conținutul site-ului. Acesta a fost distribuit  prin canalele de Social Media și Email Marketing, generând trafic permanent fără a cheltui în plus din bugetul de marketing.

Pentru noi, în calitate de marketeri, este îmbucurător faptul că aceste creșteri sunt, în mare măsură, organice și decurg din strategii bazate pe date actualizate, dar și pe crearea, mărirea și consolidarea comunității online de fani și urmăritori. Aceștia nu mai au nevoie de impulsuri artificiale pentru a interacționa și aprecia cu paginile online ale Domeniului, generând avantaje pe mai multe niveluri.

Un alt fel de Email Marketing

În 2018 am ridicat standardul de comunicare online chiar și în ceea ce privește Email Marketing-ul. Cu un an în urmă constataserăm că cel mai îndrăgit aspect de la Domeniu erau căluții și am stabilit o strategie nouă de newslettere.

Anul trecut am făcut 46 de pași înainte, construind un customer journey impresionant. Fiecare abonat nou primește acum newslettere personalizate, în funcție de preferințele sale și de ceea ce a îndrăgit la Domeniul Dracula Daneș. Toate informațiile esențiale sunt cuprinse în 46 de mailuri deja create și trimise automat, iar pânza se mărește continuu, odată cu poveștile și noutățile de la Domeniu.

Acest aspect a crescut nivelurile de apreciere și de încredere în rândul vizitatorilor, a adus oameni noi la Domeniu și a stabilit un nou canal eficient de comunicare.

Dracula Horse Festival

Festivalul de celebrare a activității Domeniului, organizat în luna octombrie, rămâne, însă, cea mai plăcută amintire a activității din 2018.

Am unit puterea Email Marketing-ului cu cea a Social Media și am obținut un eveniment de două zile, la care au participat peste 1400 de persoane. De asemenea, mobilizarea din online s-a coordonat eficient cu cea de pe teren și au dus împreună, spre satisfacția tuturor participanților, la o adevărată sărbătoare ecvestră.  

Tragem linie

Pentru a vedea că reușitele sunt, ca întotdeauna, peste așteptări. Domeniul Dracula Daneș se numără printre cele mai iubite și profitabile afaceri tocmai pentru că a reușit să găsească o rețetă potrivită pentru a aduce, la îndemână, în mediul online tot ceea ce turiștii iubesc la această destinație. În plus, am asigurat că atât comunicarea, cât și navigarea pe site sunt facile și rapide, ca să lăsăm cât mai mult timp experiențelor plăcute.

În 2019

Analizăm cifrele și ne facem planuri chiar și mai mărețe.

Planificăm creșterea business-ului prin mărirea comunității online și a numărului de rezervări făcute direct pe site. De asemea, ne așteaptă o nouă ediție a Dracula Horse Festival, pe care o pregătim intens. În acest an ne bucurăm de ceea ce am construit fără încetare pe parcursul a 10 ani de când suntem alături de Domeniul Dracula Daneș.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Craft Interactive

Suntem agenție de performance marketing. Construim mixul ideal de soluții digitale integrate, cu care creștem performanța și notorietatea business-urilor. Suntem specializați în Strategie digitală, Branding,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related