[Case Study Domeniul Dracula Daneș] Care este rețeta unei relații de succes între client și agenția de marketing?

[Case Study Domeniul Dracula Daneș] Care este rețeta unei relații de succes între client și agenția de marketing?

Nu credem că există o rețetă universal valabilă, dar ceea ce-ți putem spune cu siguranță este că orice business are nevoie de o echipă de marketing responsabilă și cu viziune.

Timp de 11 ani, Domeniul Dracula Daneș s-a bucurat pe deplin de beneficiile unei asemenea relații profesionale, iar în acest articol găsești rezultatele din 2019, de care încă ne bucurăm.

Nu știm alții cum sunt, dar noi lucrăm bazându-ne, în primul rând, pe date. La începutul anului trecut, analizând cifrele din 2018 și luând în considerare parcursul marketingului online, am hotărât noile strategii pentru contul Domeniului Dracula Daneș.

 

Descoperă cifrele cu care am încheiat 2019:

Organic vs. Paid

Domeniul Dracula Daneș se bucură de notorietate și de o comunitate consolidată atât în offline, cât și pe rețelele de socializare.

În consecință, a fost firesc să fim ajutați de traficul organic, care a fost în proporție de 54% pe dracul.ro. În total, am încheiat anul cu peste 98.000 de vizitatori pe site; dintre aceștia, 10% din afara României.

Mai mult, ceea ce anticipaserăm în privința dispozitivelor folosite pentru a accesa paginile online, s-a dovedit, încă o dată, a fi corect. Anume, faptul că smartphone-ul a fost utilizat în majoritatea cazurilor, în 73% dintre accesări.

Este un trend în ascensiune, care tinde să devină popular în toate grupele de vârstă prezente online. În acest context, și echipa Craft Interactive se adaptează permanent – de la stil de comunicare la optimizarea campaniilor online.

 

Social Media

Oricât ar fi de popular un brand, canalele de Social Media au nevoie de susținere prin campanii media. În ciuda schimbărilor constante din Facebook și Instagram la care am asistat în ultimii doi ani, am reușit să gestionăm, lună de lună, campaniile plătite într-un ritm accelerat, astfel încât să atingem limite noi.

Ca urmare, în 2019, pe conturile de socializare ale Domeniului Dracula Daneș am atins nu mai puțin de 3,6 milioane de afișări și 1,2 milioane de utilizatori unici care le-au vizualizat.

De asemenea, cunoscând puterea cu care operează clipurile video astăzi în mediul online, am apelat adesea la promovarea lor în Facebook și Instagram. În total, în 2019, s-au vizualizat aprox. 57.000 de minute de video pe Social Media.

 

Ce am făcut, de fapt?

Am folosit metode simple de marketing digital la momentul potrivit. În acest mod, am reușit să fructificăm ocazii unice de promovare și să coroborăm succesul Domeniului în ambele medii – virtual și offline.

 

Email Marketing

Ne bazăm pe email marketing aka newsletters în dezvoltarea campaniilor de performance marketing. Un canal adesea ignorat de agenții a revenit în 2019 printre marii driveri ai succesului online.

Pentru Domeniul Dracula Daneș, am creat un customer journey în sistemul de Marketing Automation, care se întinde pe parcursul mai multor luni și cu ajutorul căruia, noii abonați pot cunoaște întreaga poveste a locului, de la începuturi până în prezent.

În 2019, am trimis 18 newslettere însumând 37,240 de emailuri.

Însă, în cazul email marketing-ului, satisfacția nu se măsoară în numărul de emailuri trimise, ci în open rate și CTOR (click-through-open-rate). Campania dedicată Domeniului Dracula Daneș a atins, deci, o medie de 28% a open rate-ului și 21% în cazul CTOR.

Notă pentru necunoscători: media globală a open-rate-ului este între 20% și 30%, pe când CTOR atinge de cele mai multe ori doar 15% și rareori depășește 25%.

 

Dracula Horse Festival

Highlight-ul anului a fost, însă, a doua ediție a Dracula Horse Festival, pe care echipa Craft Interactive a sprijinit-o online.

Pentru a gestiona ușor și eficient promovarea evenimentului, am lansat draculahorse.ro, site-ul oficial al festivalului. Astfel, toți cei interesați au accesat și au primit informație precisă, fără a se suprapune cu alte anunțuri ale Domeniului. Am fi riscat ca postările din Social Media să se canibalizeze și să pierdem atenția și interesul unui public numeros.

Dracula Horse Festival nu a fost promovat doar prin Social Media. Email Marketing-ul s-a dovedit a fi o metodă excepțională de informare și de activare a publicului, nu doar înainte, ci și după încheierea festivalului. O campanie de succes nu se încheie odată cu evenimentul, ci menține activ interesul publicului pentru viitoarele ediții.

 

La sfârșitul anului 2019

Tragem linie și privim cu satisfacție progresul Domeniului Dracula Daneș în mediul online, dar și al echipei Craft Interactive.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Craft Interactive

Suntem agenție de performance marketing. Construim mixul ideal de soluții digitale integrate, cu care creștem performanța și notorietatea business-urilor. Suntem specializați în Strategie digitală, UX Design,... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related