5 greșeli de evitat în marketing digital by Craft Interactive

5 greșeli de evitat în marketing digital by Craft Interactive

“Privește fiecare greșeală ca pe o investiție.”
Paul J. Meyer

Investițiile, ca și greșelile, sunt esențiale pentru a atinge succesul în business sau în dezvoltarea personală.

Pe de altă parte, lumea în care trăim și muncim este halucinant de rapidă în evoluție, așa că este de înțeles ca uneori să vrei cu orice preț să eviți greșeala sau să investești cu prudență.

Dar cine îți poate garanta că aceste lucruri te vor ajuta să urci pe scara succesului la fel de rapid precum circulă informația astăzi sau cum se schimbă trendurile in Social Media?

Din contră, curajul este, în afaceri, cheia ușilor care nu se deschid singure.

În marketingul digital, specializarea Craft Interactive, găsirea cheilor și potrivirea cu fiecare ușă a durat mulți ani. La început, spun ei, nici nu știau ce se află dincolo, dar astăzi, echipa Craft reușește să stăpânească tot mai bine acest domeniu extrem de dinamic și de provocator.

Pentru fiecare profil, Craft Interactive caută cheia; de data aceasta, una digitală.

De-a lungul celor peste 11 ani de activitate, marketerii de la Craft recunosc că au resimțit din plin efectele greșelilor în marketing și afaceri, dar, așa cum spune și Meyer, acestea n-au fost decât investiții mascate. Aveau să descopere, cu timpul, că este nevoie și de greșeli, și de investiții de orice fel pentru a reuși.

Iar ca să protejeze cât mai multe businessuri, nu doar le ajută cu soluții, ci le au ales să împărtășească din aventurile lor în acest articol.

Iată cinci greșeli pe Craft Interactive spune că trebuie evitate în marketingul digital de performanță:

 

1. Stabilirea audienței nepotrivite

Dacă grupurile target cărora li se adresează businessul tău sunt stabilite încă din planul de afaceri, în mediul online, așteptările nerealiste pot duce la rezultate nesatisfăcătoare.

Este, într-adevăr, tentant pentru multe businessuri să includă in targetarea Facebook sau Google Ads grupuri cărora nu li se adresează în mod real.

Iluzia unor câștiguri mai mari sau mai rapide poate duce la astfel de erori, spun ei.

Înainte de lansarea oricărei campanii de ads, marketerii citesc statisticile și analizează profilul companiei, dar și scopurile acesteia. Unde vrea ea să ajungă? Cine poate deveni un client activ?

Cum toată lumea este online, nu trebuie decât să targetezi audiența potrivită afacerii tale!

 

2. Optimizarea pentru mobil

Găsești mai jos câteva statistici actualizate în 2020 care să ilustreze această normă în marketing:

  • Telefoanele mobile sunt folosite în 40%dintre tranzacțiile realizate online;
  • După vizualizarea unui ad relevant, 91%dintre deținătorii de smartphone au cumpărat produsul sau serviciul;
  • 89% dintre oameni ar recomanda un brand pe care l-au accesat ușor de pe mobil;
  • 46% dintre oameni nu ar cumpăra de la un brand dacă au avut o experiență negativă pe mobil;
  • 60% dintre oameni nu ar mai cumpăra de la un brand dacă au avut o experiență negativă pe mobil;
  • 53% dintre oameni părăsesc o pagina web dacă durează mai mult de 3 secunde ca aceasta să se încarce pe mobil;
  • 69% dintre utilizatorii de smartphone cumpără din magazine care pun la dispoziție informații utile pe paginile lor web.

 

3. Ignorarea email marketing-ului

Avem acces la email de pe mobil în fiecare moment al zilei. De ce să nu (re)capeți încredere în email marketing și în capacitatea newsletterelor de a capta atenția și interesul?

În plus, a devenit mai simplu ca niciodată să-ți personalizezi mailul către clienți, iar cu câteva tricks, poți avea doar de câștigat! Nu-ți trebuie decât curaj să dezvolți o strategie de comunicare prin email cu comunitatea ta!

Pe site-ul agenției Craft Interactive găsești informații despre elementele pe care trebuie să le conțină campania ta de Email Marketing eficient, cât și despre variate soluții care se potrivesc diferitelor tipuri de business. Ce-ar fi să arunci un ochi și să le scrii dacă ai întrebări?

 

4. Imaginea nerealistă asupra bugetului

Bugetul reprezintă un punct sensibil nu doar pentru ownerii de business, ci și pentru echipele de marketing.

Echipa Craft spune că nu o dată a fost nevoită să lucreze  cu bugete nerealiste și neconcordante cu așteptările clienților. Și, desigur, nu o dată a trebuit să explice de ce rezultatele nu corespund acestor așteptări.

Cu timpul, însă, a reușit să învețe din greșelile de a lucra pe baza unor bugete restrictive, astfel că acum explică tuturor clienților necesitatea unei abordări deschise.

Estimarea eficientă a bugetelor se poate realiza doar după o analiză a datelor, a backgroud-ului companiei și a scopurilor campaniei de marketing.

Nu alocarea sau estimarea nerealistă a bugetului contribuie la succes, ci investițiile. Și tocmai pentru că agențiile de marketing lucrează adesea cu fonduri insuficiente, dar și cu parteneri neînțelegători, recomandarea Craft Interactive este să învățați din greșelile altora și să faceți investiții corecte!

 

5. Ignorarea studiilor de caz

Fie că ești marketer sau owner de business, trebuie să știi că studiile de caz sunt unele dintre cele mai eficiente instrumente de ilustrare a rezultatelor strategiilor de marketing.

De vreme ce includ analize și evaluări ale activităților dintr-o perioadă dată, ele oferă claritate și feedback obiectiv. Pentru un studiu de caz precis, colectează, grupează și interpretează toate datele pe care instrumentele de măsurare ale platformelor online ți le pun la dispoziție. Și nu sunt puține!

Craft Interactive realizează studii de caz în fiecare an pentru a observa măsura în care strategiile, munca în echipă și așteptările clientului s-au armonizat.

Uneori, rezultatele sunt surprinzătoare, alteori, dezamăgitoare, însă niciodată în așa măsură încât să- facă marketeri să renunțe la această practică.

De altfel, studiile de caz pot fi realizate nu doar pentru campaniile de marketing digital, ci pentru orice activitate de business.

Nu face greșeala de a le ignora!

Așadar,

Este ușor să faci greșeli, dar și mai ușor este să înveți din experiența altora.

Desigur, fiecare business este unic, la fel cum sunt oamenii din spatele lui sau clienții. Învață și aplică optimizat informațiile!

Cu ajutorul experienței Craft Interactive, am cuprins  în această listă cinci dintre greșelile pe care nu trebuie să le faci în marketing digital și sperăm că fiecare eroare pe care acest articol te ajută să o eviți te va duce cu câteva trepte mai sus pe scara succesului!

Nu uita, pentru feedback, detalii, curiozități și share de bune practici, le poți scrie oricând pe Facebook, Instagram sau direct pe site.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Craft Interactive

Suntem agenție de performance marketing. Construim mixul ideal de soluții digitale integrate, cu care creștem performanța și notorietatea business-urilor. Suntem specializați în Strategie digitală, Branding,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related