[Inceputuri #denepretuit] Trei momente de start din universul Fratelli Grup, povestite de Dani Caramihai

[Inceputuri #denepretuit] Trei momente de start din universul Fratelli Grup, povestite de Dani Caramihai

Traseul Fratelli Grup e definit de experiment si noi inceputuri, iar despre ele am mai vorbit. De data asta, insa, l-am rugat pe Daniel Caramihai (co-owner al grupului) sa treaca prin milestone-urile de atunci si de acum, pentru a defini o versiune personala a povestii Fratelli.

Si totul incepe in anii '90, la restaurantul Casa Alba din Bucuresti, unde Daniel lucra alaturi de tatal lui, in vremea in care nu existau distribuitori, dar se lucra in schimb cu tonul de fax. Experienta timpurie in HoReCa l-a pregatit pentru ceea ce avea sa porneasca in 2005, cu deschiderea Fratelli Espresso Bar. A urmat lounge-ul Fratelli Social Club (2006) din zona Tei, apoi acestuia i s-a alaturat clubul Fratelli Studios (2007). Aici parcursul face loc incendiului din ianuarie 2008, un moment marcant pentru toti cei implicati. Revenirea a fost, insa, rapida. Si urmata de o extindere. Grupul Fratelli a ajuns azi la 5 sub-branduri impartite intre Bucuresti, Iasi, Constanta si Timisoara.

Iar la finele anului trecut, printr-o serie de 10 petreceri, grupul anunta "THE END" pentru cluburile Fratelli. De fapt, un nou inceput de ansamblu, sub forma unui rebranding si un nou site, plus mai multe parteneriate si evenimente prin care Fratelli depaseste clubbingul pentru a deveni un spatiu multifunctional, spune Daniel.

Si, pentru ca noile inceputuri s-au dovedit a fi o strategie buna, portofoliului grupului a primit in 2019 inca un capitol, in premiera in zona de sud a Bucurestiului: Carnivale Food Market. Un food festival permanent, derivat din Street Food Carnival, eveniment al Fratelli Grup.

Continuam astfel seria editoriala inspirata de Mastercard cu inca un indemn de a #IncepeCevaDeNepretuit - e posibil sa ai deja directia, daca stii cum si unde sa asculti.

 

Primul inceput la Casa Alba din Baneasa

Pentru mine, a lucra in HoReCa inseamna mai mult un stil de viata, decat un job, avand in vedere ca am crescut alaturi de tatal meu la Casa Alba, unde mi-am facut ucenicia. In anii ’90 nu existau distribuitori: aveai nevoie de alcool, te duceai si-l cumparai, aveai nevoie de materie prima in bucatarie, mergeai la piata.

Primul contact pe care l-am avut cu zona HoReCa a fost prin ocupatia de “sofer” si merceolog, eu ma ocupam cu aprovizionarea. O alta ocupatie era comunicarea cu grupurile de turisti straini care vizitau Romania si isi faceau rezervari sau chiar organizau evenimente la Casa Alba.

Ei bine, toate aceste detalii, meniuri, numar de persone, tip de eveniment se intamplau prin mai mult prin fax. Voiau sa modifice numarul de locuri, cereau ton de fax, schimbau meniul, mai venea un fax. Le trimiteam ofertele, ceream noi ton de fax. De aceea, acum ma amuza cei ce se plang ca au primit prea multe e-mailuri si nu au timp sa raspunda :)

 

Suisuri, coborasuri, din nou suisuri

Despre parcursul si evolutia Fratelli Grup am mai vorbit. Insa un moment care ne-a marcat pe toti a fost incendiul din 2 ianuarie 2008. La sfarsitul lui noiembrie 2007 finalizasem Fratelli Studios. La cateva luni distanta, acesta lua foc de la un scurtcircuit, lasandu-ne cu datorii de sute de mii de euro catre constructori si cu un club ars din temelii. Ne-a marcat pe toti acea experienta, insa datorita faptului ca am respectat normele de siguranta in constructia cladirii, am putut salva integral Fratelli Lounge & Club, iar cu multa dedicare din partea intregii echipe am putut ridica din nou Fratelli Studios mult mai repede decat ne-am fi asteptat.

Povestea Fratelli a continuat, clubul si-a revenit intr-un timp relativ scurt si am apoi inceput extinderea brandului Fratelli in Constanta, Timisoara, Iasi si Mamaia.

 

Un inceput intitulat "THE END"

Am mai spus-o si o spun in continuare: succesul unui brand sta in capacitatea sa de a se adapta in permanenta, fara a renunta la identitatea sa si la principiile pe care a fost “ridicat”. Inca de la inceput, din 2005 pana acum, Fratelli a facut acest lucru.

In fiecare an, cluburile Fratelli au trecut prin mai multe schimbari de la design interior, la schimbari de locatie,  pozitionare, comunicare, de adaptare  permanenta la timpul prezent, respectiv, la trendurile internationale.

Acelasi lucru l-am facut si la finalul anului trecut, prin campania “THE END”: am decis sa inchidem un capitol de clubbing care ne-a consacrat si sa ne adaptam, cum o fac toate brandurile din zona de entertainment, unui public mai tanar, precum si unor altor tipuri de concepte de evenimente.

La inceput, campania a fost perceputa ca o incheiere a povestii Fratelli, intrebarea publicului, a colaboratorilor si partenerilor nostri a fost una spontana: “Se inchide Fratelli?”.

Apoi, prin comunicare urmatoarei campanii “The end is a new beginning” care a marcat de fapt rebrandingul Fratelli, prin lansarea noul site fratelli.ro, carora le-a coincis si deschiderea unei noi locatii renovate integral, Fratelli Lounge & Club Bucuresti, cu o alta directie de comunicare.

Tot aici as adauga si cele 2 concerte care au avut loc la Fratelli Studios, cu 2 din cei mai mari DJ la nivel mondial, respectiv ATB si Lost Frequencies, precum si prin parteneriatele cu Brand Minds, cea mai mare conferinta de leadership din Centrul si Sud Estul Europei, unde am fost Hospitality Partner, cu divizia Fratelli Catering si cu Untold, NEVERSEA, EC, iCEEfest si altele.

Toate acestea vorbesc de la sine despre pozitia pe care ne-o dorim acum pe piata HoReCa din Romania si despre noul capitol pe care brandul Fratelli il scrie.

Planul nostru e de a comunica Fratelli nu doar ca pe un club functional doar in serile de weekend, ci si ca o locatie multifunctionala, care ofera servicii de la catering, la organizari de evenimente corporate si private, ca parte integranta a Fratelli Grup.

Campania THE END si-a dorit a fi o punte de legatura dintre doua momente ale brandului Fratelli, o dezvoltare fireasca a sa, de unde a inceput - in 2005 cu o cafenea - si unde a ajuns dupa 14 ani, un grup prezent in 4 orase (Bucuresti, Constanta, Iasi, Timisoara) cu 5 sub-branduri: Fratellini Bistro, Uanderful, Biutiful, Carnivale Food Market, Portobello Stradale. 

 

Carnivale Food Market, un inceput in Sudul capitalei

Carnivale Food Market este o continuare permanenta a festivalului anual Bucharest Street Food Carnival, ce reuneste anual peste 100 de vendori de mancare si bauturi, creandun mix unic de gusturi din peste 10 bucatarii internationale.

Dupa primele editii Street Food Carnival de la Romexpo, am observat deschiderea si interesul tot mai crescut al romanilor pentru varietatea de tipuri de mancare care poate fi gasita intr-un singur loc. Pe scurt, consumatorii prefera sa aiba mai multe optiuni disponibile la un loc. Asa a inceput povestea unui food festival permanent, pentru care am inceput sa cautam locatii care sa permita dezvoltarea noului concept.

Am primit invitatia de la Vastint, proprietarul cladirii unde se afla acum Carnivale Food Market. Ne-a provocat si faptul ca ieseam din zona noastra de confort (partea de Nord a Capitalei), astfel ca am inceput sa ne gandim la partea de design, pozitionare, potentiali vendori, precum si la o campanie de promovare/pozitionare pe piata. 

 

Specificul zonei Timpuri Noi

Este o zona mult mai relaxata fata de cea de nord si are o comunitate variata, tanara. Multe bussinesuri se dezvolta in aceasta zona, astfel, cred ca inca nu si-a atins adevaratul potential. Operarea zonei de sud a Bucurestiului este o provocare pentru Fratelli Grup. Pana in acest moment, toate businessurile Fratelli Grup din Bucuresti s-au desfasurat in partea de nord a orasului.

Decizia de a ne extinde a fost luata dupa ce am sesizat ca si in aceasta zona se simte nevoia unor locatii care ofera excelenta integrata: de la design si amenajari, la modul de servire, pana la calitatea preparatelor. La Carnivale Food Market atmosfera, meniul, chiar si preturile sunt mult mai accesibile decat in zona de nord, se adreseaza oamenilor tineri, activi, care lucreaza sau locuiesc in zona.

La inceputul acestui an am deschis localul in Splaiul Unirii 165 si a fost primit destul de bine intr-un timp scurt.

Am adus gurmanzilor un food festival permanent, in care se regasesc 4 bucatarii internationale- japoneza, Italiana, romaneasca, libaneza: Meatic by Adi Hadean, Camionetta, Gattini Pasta, Japanos si Zaitoone. Fresh barul si Coffee Cornerul este operat de un alt sub-brand al Fratelli Grup, Fratellini Bistro. 

Relatia cu fiecare a fost construita in timpul Street Food Carnival, iar selectia s-a concentrat pe doi factori esentiali: varietatea si calitatea serviciilor. Vendorii existenti sunt permanenti, insa nu excludem posibilitatea unor evenimente pop-up unde vom invita mult mai multi vendori temporari.

 

Cui se adreseaza localul? Categorii de clienti

Publicul nostru principal este preponderent corporate, middle management, cu varste cuprinse intre 25 si 45 de ani. Insa unul dintre cuvintele care definesc cel mai bine Carnivale Food Market este diversitatea; publicul este variat, oricine este binevenit la noi.

Sunt doua categorii principale de clienti fideli: rezidentii si cei din zona corporate, care lucreaza in birourile Vastint. O a treia categorie ar fi “curiosii”, cei ce vin pentru ca “ai auzit, s-a deschis un loc nou”. Si daca le place, revin. Ceea ce, fara modestie o spun, se intampla frecvent.

Diversitatea, calitatea produselor, atmosfera si comunitatea care s-a creat in jurul Carnivale Food Market sunt factorii diferentiatori.

De obicei nu ne setam obiective de business mai devreme de trei ani, dar asteptarile mele de la acest local se leaga de crearea unei comunitati, stranse, variate in jurul lui.

 

Mod de plata "de festival"

Modalitatea de plata nu doar aminteste, ci este inspirata din atmosfera de festival pe care vrem sa o transmitem si oaspetilor nostri. Functional, incarcarea unui card cu suma pe care clientul doreste sa o consume in cardul Carnivale Food Market reduce timpul petrecut pentru a plati. In plus, vendorii nu mai trebuie sa manuiasca bancnote, carduri, POS-uri, ceea ce asigura o igiena crescuta in actul de preparare si servire.

Ca orice lucru nou, initiativa a avut sustinatori, dar si nemultumiti. Cei mai multi sunt fericiti ca pot achizitiona produse de la diversi vendori fara a fi nevoie sa plateasca de fiecare data. In plus, multi dintre cei ce lucreaza in cladire obisnuiesc sa isi incarce cardul la inceputul lunii si in acest fel isi distribuie bugetul alocat mesei de pranz mult mai eficient.

 

Evenimente organizate ori gazduite

Primul eveniment care a avut loc aici, chiar inainte de a deschide Carnivale Food Market, a fost Portobello Stradale, un concept de evenimente pe care tot noi, Fratelli Grup, l-am lansat acum cativa ani si care acum a ajuns la editia cu numarul 15. Il vom repeta in curand, la sfarsitul lunii mai. 

Avem in plan sa organizam si concerte si proiectii in aer liber pe tot parcursul acestei veri in piateta Vastint, unde va asteptam cu drag.

 

Alaturarea Biutiful Downtown + Carnivale Food Market

Biutiful este un loc de sine statator, el nu fiinteaza in cadrul unui “food carnival”. Atat Carnivale Food Market, cat si Biutiful pot exista unul fara altul, insa prin alaturare ele se completeaza: daca Biutiful prezinta clientilor o bucatarie atipica, internationala, cu influente fusion, Carnivale Food Market reuneste sub acelasi acoperis 5 vendori din zone culinare diferite si bine separate.

Cele 2 branduri au gestiuni separate si concept diferite, atat de pozitionare, cat si de comunicare. Brandul Biutiful este de sine statator, a fost lansat in 2012 pe piata romaneasca si este prezent atat la Mamaia - Biutiful by the Sea, cat si pe malul lacului Herastrau - Biutiful by the Lake.

 

Uneori impulsul de a #IncepeCevaDeNepretuit vine din exterior, daca incepatorul este deschis si asculta feedbackul din jur. In povestea de mai sus, am vazut cum a asculta si a respecta directiile setate de public te pot conduce spre noi oportunitati de experimentare, rafinare si, implicit, dezvoltare.

Intr-o serie de materiale inspirate de Mastercard, ne-am propus sa vedem in ce fel increderea in micile inceputuri de ici, de colo, poate conduce spre mari realizari. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related