[Rezolvăm în DTP] Daniel Gusu (aka Johny), Friends\TBWA: Oricine a făcut o facultate tehnică și are o înclinație spre domeniu se poate descurca fără probleme

[Rezolvăm în DTP] Daniel Gusu (aka Johny), Friends\TBWA: Oricine a făcut o facultate tehnică și are o înclinație spre domeniu se poate descurca fără probleme

Ca DTP-ist trebuie să fii bine organizat, să înțelegi toate procesele tehnice și de producție, e de părere Daniel Gusu (aka Johny), Senior DTP, Friends\TBWA. Iar ca să faci saltul de la mediocru la foarte bun e musai să lucrezi mult individual. În plus... 

Oricine a făcut o facultate tehnică și are o înclinație spre domeniu, cred că se poate descurca fără probleme.

Este de 14 ani în industrie și pentru el lucrurile se mișcă în direcția potrivită, nu ar schimba ceva doar de dragul de-a o face, chiar dacă uneori munca la un proiect se poate întinde și pe un an, în cazul lui, punerea la punct a unui volum enciclopedic, în două ediții. Ce te faci când nu iese extraordinar din prima? Închizi muzica, o iei de la capăt cu calm, răbdare și profesionalism. Până se rezolvă. 

 

Pentru că DTP nu există în DEX

Definiția mea e tot cea de dicționar (abrevierea de la Desktop Publishing, care implică pregătirea materialelor pentru producție/print), dar se mai întâmplă să fac și mici proiecte puțin pe lângă, cum ar fi fișiere pentru web (bannere web, mici animații, landing pageuri, e-books).

 

De la primul contact la primul job

Primul contact a fost un proiect de freelance care a devenit, în scurt timp, mult mai stufos - și uite așa am ajuns sa lucrez full-time în această industrie. Mi-a plăcut nivelul de profesionalism pe care l-am găsit aici.

 

Instrumentele muncii

Suita Adobe este de bază în ziua de azi, nu știu dacă se poate face "treabă" fără să folosești Adobe.

În ultimii 14 ani, de când lucrez eu în advertising, nu au fost schimbări majore, cel puțin nu care să ma influențeze pe mine ca DTP-ist. Din punct de vedere software poate, la început era folosit mult Corel-ul, ceea ce nu mai e cazul.

 

Workflow, dificultăți și lupte de culise

Primim brieful/cerințele de la colegii de la CS, adunăm resursele necesare, în funcție de caz, de la art/designer sau primite de la client, dacă este nevoie mai cerem lămuriri, apoi dam drumul la "magie". Cu departamentul de CS interacționăm cel mai mult, dar ne înțelegem cu toată lumea. Luptele mici de culise nu prea își au rostul, treaba noastră este destul de tehnică, așa că nu prea sunt motive de discuții contradictorii.

 

Zile si nopti pentru cel mai lung proiect

A fost un proiect pentru un volum enciclopedic, la care am lucrat timp de un an - asta in total, undeva la mijloc a fost o pauza de 2-3 luni. Ce este drept, in timpul asta a fost facut de 2 ori, prima versiune nu a fost "extraordinară", cum a vrut autorul, așa că a fost nevoie de "ediția 2". M-a motivat rezultatul final, să pot ține în mână produsul.

 

Tipar de pus în ramă 

Proiectele atipice au farmecul lor, unul din preferatele mele a fost când am pregătit fișierele pentru colantarea unicat a unui van, pentru o expoziție. Totul trebuia să se potrivească perfect și să se îmbine pe toate suprafețele. Am măsurat și făcut mockup-uri pentru toate. Un alt proiect care mi-a plăcut a fost pentru alt eveniment, unde am făcut toate materialele din locație, cu multe formate atipice. 

 

Cand clientul cere ciudățenii

Clientul ar putea avea cerințe ciudate, dar în mod sigur nu au ajuns la mine, de aceasta între client și DTP există departamentul de CS și ei filtrează ce ajunge la noi. Ar putea fi o întrebare pentru cineva din departamentul de CS :D

 

Ce ar merge schimbat, per total

Aici m-ai pierdut. Ca și cum ar trebui să reinventez roata, nu văd de ce aș face asta.

 

Sfaturi pentru un DTP-ist în devenire

Este nevoie de o bună organizare, de înțelegerea cerințelor tehnice și a procesului de producție. Oricine a făcut o facultate tehnică și are o înclinație spre domeniu, cred că se poate descurca fără probleme. La fel ca în orice domeniu, pregătirea pe cont propriu face apoi diferența între a fi mediocru și a fi foarte bun.

 

Muzica din birou

Cel mai bine lucrez în liniște, muzica mă distrage, dar recunosc că uneori, cand este zgomot în jurul meu, prefer să fac zgomotul meu și atunci îmi pun căștile. Dar funcționează doar pentru perioade scurte, ca un fel de boost.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Related