[Strada e pe bani] John Dot S: Pentru a trăi din arta sa, un artist trebuie să fie one man show

[Strada e pe bani] John Dot S: Pentru a trăi din arta sa, un artist trebuie să fie one man show

John Dot S este un artist căruia îi place să experimenteze tehnici noi și să descopere noi medii de prezentare a lucrărilor. Poate această sete de nou și de experiment se explică și datorită incentive-ului cu care a plecat la drum - un ilustrator care nu a mai suportat mediul limitat al graficii digitale și a ieșit să exploreze vasta pânză urbană. 

John lucrează mult în stencil art, dar folosește și spray-uri, acrilice, markere, pânză, lemn, și chiar obiecte reciclate, orice e nevoie pentru a manipula și metamorfoza un personaj, o sitație sau un gând. 

 

Primul proiect comisionat

După 5 ani de grafică digitală și ilustrație am decis că e momentul să fac și altceva în zona artelor vizuale. Mi-am dat demisia de la job, am închiriat un atelier și am început sa lucrez.

După prima lună a venit și primul proiect comisionat. Un prieten din Pitești dorea să deschidă un club cu numele de Urban Home, așa că a vrut să meargă pe zona de street art/ graffiti. Primul pas a fost făcut.

 

Cel mai complex proiect

O murală în casa unui lift. Clienții au comandat un lift de sticlă, dar după montaj, doar ușile s-au dovedit a fi de sticla. Cu toate astea clientii nu au renunțat la idee, așa ca în momentul în care aștepți liftul vezi murala.

 

Relația client - artist

În timp am înțeles mai bine această relație și am învățat cum să direcționez clienții către stilul meu.

Au fost proiecte pe care le-am refuzat, au fost și proiecte care mi-au plătit chirii, dar nu am schimbat nimic din tehnica mea și gândul meu, am adaptat mesajul și conceptul pentru a se multa pe ce dorea și clientul.

În timp am deprins și arta negocierii și a stabilirii unui fee corect. Cred că după un timp în stabilirea prețului unei lucrări intervine și experiența pe care a acumulat-o artistul. În funcție de experiența artistului și de portofoliu se cern și clienții. 

 

Interesul publicului român pentru arta stradală. Perspectiva autorităților

Primul impact am început sa îl observ la SISAF (Sibiu Internațional Streetart Festival) când de la a 2-a ediție oamenii au început să devină curiosi. Se opreau în timp ce desenam, mai puneau întrebari. Oamenii încep să conștientizeze fenomenul. Firesc, sunt și oameni care îl considera vandalism dar nu ai cum sa schimbi concepții peste noapte și nici nu poți mulțumi pe toți, până la urmă vorbim despre artă. Ar fi ciudat să le placă tuturor. 

Autorităti? Aici îmi permit să râd un pic, dar observ totusi că se fac eforturi și sper că la un moment dat vom intra în normal și în această zonă. 

 

Poate trăi în 2019 un artist de street art în România doar din arta sa?

Pentru a trăi din arta sa, un artist trebuie să fie one man show. Trebuie să fie și agent și PR. Un one man show. Cred că o întelegere din partea autorităților în ceea ce privește construirea unui cadru legal mai persiv, și a publicului în ceea ce privește conștietizarea fenomenului în ansamblu său ar ajuta la dezvoltarea acestei ramuri artistice. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Sectiune

Dictionar



Branded


Related