Studiu Hipo.ro - Flexibilitatea definește piața forței de muncă din România

Studiu Hipo.ro - Flexibilitatea definește piața forței de muncă din România

Site-ul de recrutare Hipo.ro a lansat o nouă ediție a studiului Piața forței de muncă în România. 315 companii de top din România au participat la studiul care își propune în fiecare an să informeze candidații despre situația joburilor din București și din țară.

Necesitatea flexibilității pentru candidați, angajați și companii

Echilibrul dintre viața personală și cea profesională reprezintă doar unul dintre efectele tehnologizării. Ca răspuns, pentru angajați a devenit deja o necesitate flexibilitatea locului de muncă. Această flexibilitatea diferă în funcție de nevoile angajatului și poate presupune un program personalizat de lucru sau posibilitatea de a lucra de acasă printre altele.

Acest trend a început să fie îmbrățișat și de companii, LinkedIn observând o creștere de 78% a anunțurilor de joburi care menționează “work flexibility” începând cu 2016.

Flexibilitatea este însă și ea condiționată de industrie, având în vedere că unele joburi nu permit o astfel de abordare. Potrivit Global Talent Trends realizat de LinkedIn, 72% dintre profesioniștii care lucrează în domeniul IT au posibilitatea de a lucra remote, în timp ce doar 43% dintre cei din sistemul de sănătate de exemplu, pot face același lucru.

Progresul tehnologic și influențele pe care acesta le are pe piața forței de muncă obligă la o creștere a adaptabilității candidaților, angajaților și a companiilor în câmpul muncii.

Angajații vor trebui să devină mai flexibili și mai deschiși la noutate, la necesitatea de educare și recalificare pentru a fi la curent cu cerințele noilor joburi care apar. Companiile la rândul lor vor trebui să faciliteze nevoile angajaților și să contribuie la pregătirea acestora.

În România, doar jumătate dintre companiile care au participat la studiul Piața forței de Muncă în 2019 oferă posibilitatea de a lucra remote între 1 zi până la 15 zile pe luna pentru cei care au locuri de muncă în București.

 

Experiența profesională – cel mai important criteriu din CV-ul unui candidat

Atât pentru candidații juniori, cât și pentru cei seniori, experiența profesională anterioară este criteriul pe care angajatorii îl urmăresc în CV-urile candidaților.

Pentru cei care se află la începutul carierei, aproximativ 40% dintre angajatorii care au participat la studiul realizat de Hipo.ro au menționat experiența de lucru anterioară și finalizarea unui internship sau stagiu de practică. Alte criterii importante pentru recrutarea juniorilor sunt specializarea de la facultate (12.82%) și implicarea în ONG-uri studențești (10.48%).

În cazul specialiștilor, 26.19% dintre participanți au menționat experiența relevantă pentru o poziție anterioară ca principalul criteriu, fiind urmată de abilități specifice pentru job-ul ales (22.40%) și motivația pentru a lucra în domeniu/interes pentru companie (22%).

 

Alte tendințe care au reieșit din studiul Hipo.ro - Piața forței de muncă

  • Domeniile în care se fac cele mai multe angajări în București conform Raportului Piața forței de muncă sunt IT Software, Vânzări, Customer Support – Client Service, Contabilitate – Finanțe și Inginerie. Topul celor 5 domenii cu cele mai multe joburi în București s-a schimbat în comparație cu anul trecut. Astfel, după ce domeniul Vânzări s-a menținut pe prima poziție 3 ani la rând, anul acesta a fost depășit de IT Software.
  • 42% dintre angajatori au declarat că procesul de recrutare durează în medie de 1 lună.
  • Jumătate dintre companiile participante include interviul cu managerul și interviul cu recruiterul în procesul de recrutare.
  • 96% dintre companii vor investi în dezvoltarea profesională a angajaților, oferind workshop-uri interne/externe, training-uri soft skills și oportunități de participare la conferința printre altele
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related