Logo turistic controversat pentru regiunea transnistreană

Logo turistic controversat pentru regiunea transnistreană

„Au uitat să-l pună pe Lenin” – așa suna un comentariu la o postare despre logoul turistic al regiunii transnistrene elaborat recent de Studioul lui Artemy Lebedev, unul dintre cei mai renumiți designeri ruși. Dar să începem cu începutul.

Pe la sfârșitul lui 2019, autoritățile separatiste din regiunea transnistreană l-au invitat la Tiraspol pe Artemy Lebedev, ca să-i facă un logo turistic pentru autoproclamata republică. Potrivit lor, dezvoltarea brandului împreună cu alte măsuri vor ajuta la dezvoltarea turismului în regiune. Creativii au primit sarcina ca logoul să evoce doar emoții pozitive. Așa cum sunt rugați toți designerii, peste tot. Iar Lebedev a promis că va satisface așteptările clienților, reflectând specificul și aroma locală.

Acum câteva zile, Artemy a finalizat lucrările pentru „brandul transnistrean”. Pe site-ul studioului se spune că a fost nevoie de 22 de zile pentru ca să vedem ceea ce vedem.

Jos, pe fundal galben, scrie: „de la creatorii URSS”.

„Transnistria este o țară mică situată între Ucraina și Moldova”, așa începe descrierea procesului pe site. Urmând: „Natura este uimitor de frumoasă - câmpuri cu flori, păduri și lacuri pitorești, faimosul râu Nistru. Există multe atracții în Transnistria: podgorii, sate și fortărețe antice, temple și mănăstiri. Acum Transnistria are un logo turistic incredibil.

Logoul prezintă principalele simboluri ale Transnistriei: vinul, cetatea Bender, câmpurile și pajiștile, caviarul negru, râul Nistru. Râul îmbină cu grație toate imaginile într-o singură compoziție. Logoul atrage atenția turiștilor și reînvie interesul pentru țară”.

Totuși, se pare că lui Vadim Krasnoselsky, președintele regiunii separatiste, nu i-a căzut pe inimă creația. Potrivit lui, principalul simbol al republicii este comandantul rus Suvorov, unul dintre fondatorii Tiraspolului, care ar arăta foarte armonios pe logo.

„Nu vrem să fim cunoscuți ca fiind creați în URSS. Simbolurile noastre sunt stema, istoria, Nistrul. Acest lucru ar trebui să fie pe sigla Transnistriei”, a spus Vadim Krasnoselsky.

Drept urmare, autoritățile separatiste au decis să renunțe la o astfel de opțiune de marcă și să apeleze la alți designeri sau să anunțe o competiție.

Eugen Boico, director Publicis Moldova, a anunțat pe Facebook, într-o postare, apariția acestui logo. Comentariile nu au întârziat să apară:

Adrian Stamatin:

„Logoul după mine ilustrează foarte bine esența - când se vorbește de frumusețea râului și a lanurilor de grâu - înseamnă că nu ai ce vedea, unica atracție a zonei fiind asemănarea cu URSS”.

 

Angela Brașoveanu:

„Trecând cu vederea enormitățile de genul Ot sozdatelei SSSR (de la creatorii URSS), pur și simplu nu-mi închipui ce declic s-a făcut în capul lui Artemy, și logoul însuși parcă e făcut de codașul clasei a 7-a din Fundurenii Vechi”.

 

Mariana Caracas:

„Mi se asociază cu ceea ce scrie pe logo, dacă eram în locul lor scriam așa: Uniunea Sovietică nu a murit, Transnistria o ține încă în viața”.

 

Diana Lazar:

„Pe lângă degradarea situației, eu văd că autorii au studiat și brandul Moldovei, fiind acolo unele elemente (floricelele/plantele) inspirate din liniile Pomul Vieții… în rest, e de vopsit pereții”.

 

Nata Albot:

„Transnistria s-a apucat să-și construiască identitate turistică. Au apelat la, probabil, cel mai scump și cel mai controversat studiou de design din Rusia, al lui Artemii Lebedev. Precum era și de așteptat, autoritățile Transnistrene n-au acceptat lucrarea. Prezidentu Krasnoselskii îl vrea pe Suvorov pe logo. Probabil nu s-a găsit un om deștept să îi explice prezidentului că logoul turistic este pentru turiști și trebuie „să vândă” ce are mai bun un loc. Parcă n-aș crede că cel mai bun ce are Transnistria este Suvorov”.

 

Alex Buretz, un cunoscut designer din Republica Moldova, a făcut o alternativă mai potrivită, în opinia lui.

Artemy Lebedev spunea că interesul său nu este comercial, ci creativ. Dar se știe că o astfel de lucrare începe de la un milion de ruble rusești (în jur de 14 000 de euro). Compania fondată de Lebedev este autoarea mai multor logouri elaborate pentru diferite orașe și regiuni ale Rusiei.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related