Ajutor pe timp de pandemie. Unde nu reusesc autoritatile, incearca societatea civila si companiile

Ajutor pe timp de pandemie. Unde nu reusesc autoritatile, incearca societatea civila si companiile

Responsabilitatea sociala nu mai este un titlu de ppt. Un concept sau un exercitiu (de imagine). Este cea mai importanta arma in criza sociala declansata de pandemie. Cele mai multe din asteptarile noastre se indreapta catre autoritati, iar asteptarile lor se indreapta catre noi, cetatenii. Doar ca, sa fim seriosi, si unii, si altii, vom dezamagi, cel putin in anumite aspecte. Din incompetenta, ignoranta sau inconstienta. Se intampla deja. Politicieni care actioneaza in functie de calcule politice si cetateni care nu respecta carantina. Ne confruntam cu ceva nou. Poate ca nimeni nu e de acuzat. Dar cu totii putem face mai bine. Si unde nu reusesc autoritatile, brandurile, ONG-urile si diferite asociatii iau pozitie si incearca sa se faca utile. 

 

Donatii, solutii tehnologice si echipamente medicale

Oricine poate ajuta in aceasta perioada. Am strans mai jos cateva astfel de initiative, pe care le expunem in acest articol:

Daruieste viata a întocmit liste cu echipamente necesare de protecție, aparatură etc., cu sprijinul mai multor medici epidemiologi și din ATI din țară, și au început deja demersurile pentru a le achiziționa. Toate donațiile pe care le strâng vor fi direcționate către lupta cu COVID-19.

”Responsabilitate si Solidaritate. Sunt cheia ca să ieșim cu bine din această criză. Epidemia de COVID-19 este iminentă. Este o realitate pe care nu o putem ignora, cu atât mai mult cu cât știm capacitățile sistemului nostru de sănătate.”

 

 

Mastercard a donat 100.000 euro Asociatiei Daruieste viata, pentru achiziționarea de echipamente speciale pentru prevenție și tratare a COVID-19.

 

  

Globalworth a donat 200.000 de euro pentru initiativa Daruieste Viata.

 

 

Code4Romania a format grupul de lucru Code for Romania Task Force, cu misiunea de a găsi soluții tehnologice rapide pentru a ameliora situația de criză actuală cauzată de COVID-19.

”COVID-19 este o amenințare reală ce trebuie tratată cu cea mai mare responsabilitate. Ne propunem să dezvoltăm în regim de urgență soluții tehnice vitale pentru ameliorarea efectelor situației de urgență cauzate de COVID-19 și avem nevoie de ajutorul tău!”

 

  

Doclandia, o platforma romaneasca de telemedicina, cauta medici care sa consulte pacientii online.

”Vă oferim oportunitatea de a intra în legătură cu pacienții prin intermediul consultațiilor online, o soluție sigură în contextul actual al pandemiei provocate de COVID-19, personalul medical fiind categoria profesională cea mai expusă.”

 

  

 XVision pune la dispozitie medicilor interesati o aplicatie bazata pe inteligenta artificiala  pentru o mai eficientă monitorizare și combatere a efectelor cauzate de COVID-19.

 

 

Autonom închiriază gratuit mașini organizațiilor care au nevoie în această perioadă:

 

 

Pentru cei de acasa

Cumparaturi la usa ta este o initiativa Geeks for Democracy prin care cei care nu isi pot face cumparaturile sunt ajutati.

 

 

Institutul polonez a pornit o campanie pentru persoanele in varsta care au nevoie de cumparaturi, si au pus la dispozitie un afis pentru informarea in acest sens. 

”Frica de coronavirus afectează majoritatea persoanelor în vârstă, cărora le poate fi teamă să meargă la cumpărături sau la farmacie, căci au mai multe șanse să se îmbolnăvească. Să le arătăm vecinilor noștri mai în vârstă că nu sunt singuri. Alătură-te acțiunii #AjutăNuAștepta.”

 

 

Voluntarii de la Ingrijiri la domiciliu vin în sprijinul seniorilor din Brașov și se oferă să ajute cu cumpărături, plata facturilor sau orice alte comisioane. Telefon 0724.084.169.

 

 

ASCB - Asociatia Studentilor La Constructii Din Bucuresti se adresează bătrânilor și persoanelor vulnerabile la COVID-19 și se oferă să preia comenzile de mâncare/ medicamente, fără a intra în contact direct cu dumnealor. Serviciul e disponibil pentru sectoarele 1,2,3, dar se va extinde si in alte zone.

  

Pentru a-i sprijini pe cei afectati de inchiderea scolilor din cauza virusului COVID - 19, Twinkl ofera acces gratuit la intreaga sa colectie de resurse profesorilor si parintilor.

  

DepreHUB deschide Helpline-ul Anti-Anxietate, cu numarul 0374.456.420, pentru suport in situatii de anxietate si atacuri de panica pe perioada crizei COVID-19.

 

 

Keep Safe and LEARN to adapt, spun cei de la Qriser, un start-up Edtech care oferă soluții personalizate pentru orice nevoie de învățare, si care vin sa ajute cei care stau acasa in aceasta perioada.

Măsuri care până de curând țineau de filme inspiraționale, acum au devenit firești. Work from home, on-line schooling, 100% remote meetings, sunt doar câteva exemple ale ultimelor zile. Cu responsabilitate, cu mindset flexibil și agil, cu un pic de ajutor, adaptarea poate fi rapidă și eficientă.

  • Am lansat o serie de articole cu sfaturi practice pentru cei care lucrează de acasă: Cum ne adaptăm la Work From HomeIntegrarea angajaților care lucrează de acasă și Sfaturi practice pentru comunicare on-line
  • Actualizăm calendarul cu programe Open din martie pentru a fi 100% on-line. Avem deja primele programe în acest sens, iar în zilele următoare varietatea acestora va crește – le găsești semnalizate cu eticheta “Sesiune on-line” aici: https://calendar.qriser.com/.
  • Lucrăm la a aduce teme noi, în format on-line. Primele pe care le avem în lucru și vor fi listate cât de curând, sunt: Train the Virtual Trainer, Managing Remote Teams, WFH Personal Productivity Tips. Dacă te interesează aceste teme, sau altele, dă-ne de știre și ne ocupăm.

 O lista care ne arata ca atunci cand e nevoie, oamenii stiu sa fie alaturi unii de altii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related