Mișcări profunde în țara tuturor contrastelor și posibilităților. Brandurile și companiile, alături de prostestele din SUA

Mișcări profunde în țara tuturor contrastelor și posibilităților. Brandurile și companiile, alături de prostestele din SUA

America este țara tuturor posibilităților, așa se zice în vremurile noastre. Și poate chiar așa este, dar posibilitățile astea nu sunt bune și sigure pentru toată lumea. Am putea spune că America este țara tuturor contrastelor, mai degrabă, în ultima săptămână. Oricum am alege să o descriem, SUA pare să eșueze din nou la examenul despre ”egalitate de șanse” și ”ură rasială”.

O demonstrează realitatea ultimelor zile. Când am privit cu toții, cu un ochi către lansarea misiunii spațiale a NASA și SpaceX, iar cu celălalt, îngrijorați, către protestele împotriva rasismului izbucnite în 40 de orașe americane.

Pentru cine nu a fost pe internet în ultima perioadă, pe 25 mai, un tânăr de culoare, George Floyd, a murit în urma intervenției brutale a poliției din Minneapolis. Știrea a făcut imediat înconjurul lumii și a stârnit offline reacții sub formă de manifestări de stradă violente. Iar online a adunat branduri, companii și figuri publice care au ales să nu stea deoparte, ci să se exprime împotriva rasismului. Așa a luat naștere în social media o mișcare de susținere a comunității de culoare din America și multe voci s-au unit sub un singur gând și hashtag: Black Lives Matter.

Nike a dat tonul vocii brandurilor, pe când mișcarea nu se coagulase încă, cu îndemnul pașnic: ”Măcar o dată, nu o face! ”Nu te preface că nu există o problemă în America”.

Adidas a dat mesajul mai departe:

Reebok s-a alăturat imediat cu un mesaj puternic de solidaritate:

Alte branduri și agenții au postat pe paginile lor cuvinte de încurajare pentru comunitate și fac apel la non-violență.

72andSunny:

Ben and Jerry’s

 

 

Hub spot

  

Cele mai mari companii media au spus și ele ”prezent” solidarității din social media împotriva violenței care a cuprins America și a rasismului. Youtube, Netflix, Hulu, Amazon Prime, Starz, HBO și altele s-au alăturat comunității afro-americane.

 

Youtube

 

 

Netflix

 

 

Hulu

 

 

Amazon Prime

 

 

Starz

 

 

HBO

 

 

Deși condamnă vehement ura rasială, sportivi și vedete de culoare din America îndeamnă la calm și acțiuni pașnice împotriva nedreptății. Michael Jordan, Denis Rodman, Serena Williams și Beyonce cer dreptate fără violență.

   

Este poate cel mai puternic act de solidaritate și implicare socială, care nu este legat de pandemie. Și, cu siguranță, un nou moment pentru persoane celebre, branduri și companii să își exerseze vocile publice în direcția solidarității și sprijinului comunităților defavorizate. COVID 19 nu a diminuat, se pare, ura rasială. Și nici nu a crescut egalitatea de șanse într-o țară care, altfel, a lansat cu succes o nouă misiune spațială.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related