NeoNlitic 2.0 – 3 expoziții în Bulgaria, Ucraina și România

NeoNlitic 2.0 – 3 expoziții în Bulgaria, Ucraina și România

Cea de-a doua ediție a NeoNlitic este un proiect itinerant care și-a propus reinterpretarea esteticii culturilor Cucuteni și Hamangia în viziune contemporană. De asemenea, prin acest demers se urmăresc susținerea și promovarea creației artistice. Proiectul va fi vizibil pentru public anul acesta, între 9 octombrie și 28 noiembrie.

 

19 artiști din 3 țări vor expune în cadrul proiectului

Ediția din 2020 a proiectului NeoNlitic a avut la origine inițiativa Atelierului Wood Be Nice de a coopta artiști internaționali și de a apropia culturi cu origini comune. Prin urmare, demersul a implicat documentări pe teren cu privire la civilizațiile neolitice din trei țări, România, Ucraina și Bulgaria.

Artiștii care expun sunt: Alex Manea (RO), Ana-Maria Panaitescu (RO), Astian Rey (UKR), Schoppel Cut (RO), Evghenia Gritscu (UKR), Gergana Ivanova (BG), Denisa Grosu (RO), IRLO (RO), Ina Valentinova (BG), Lora Markova (BG), Neno Belchev (BG), Sofia Hussein (BG), Teodor Ștefan (RO), Tatiana Zubchenko (UKR), Daniel Loagăr (RO) și Andrei Cornea (RO). Alături de ei vor expune și artiștii români invitați – Marian Codrea, Marius Gheorghe, Raluca Băjenaru și Roxana Tomescu.

Expozanții aduc la un loc lucrări de mixed media, instalații luminoase, sculpturi din lemn, rășină, metal, picturi, obiecte din ceramică și material textil, animație și video mapping, toate creațiile având ca sursă de inspirație motivele estetice ale culturilor preistorice: Hamangia și Cucuteni-Trypillia.

 

Trei țări cu origini artistice comune

Expozițiile pentru public vor avea loc în următoarele perioade:
9-16 octombrie – Muzeul Regional de Istorie, Varna, Bulgaria
24-31 octombrie – Galeria Vernissage, Cernăuți, Ucraina
5-28 noiembrie – Muzeul Național de Istorie al României, București

Calendarul celei de-a doua ediții a NeoNlitic a fost anunțat în cadrul prezentării proiectului, pe data de 5 octombrie, la Muzeul Național de Istorie al României. Au participat Cristina Elena Florea, arheolog, Alexandra Ion, antropolog, Mihaela Ion, istoric de artă și curatorul NeoNlitic, Daniel Loagăr și Andrei Cornea, artiști și inițiatori ai proiectului.

Pe durata workshop-ului au fost abordate subiectul artei în Neolitic, corpul și imaginarul acestuia în Balcani, lumea dispărută a culturii Gumelnița, precum și rezultatele documentării pe teren realizate de echipa NeoNlitic în siturile și muzeele arheologice din Bulgaria.

NeoNlitic este un proiect inițiat de Wood Be Nice, atelier de fotografie pe lemn, colaj și design de obiect, în anul 2018, cu scopul de a prelua elemente artistice străvechi și de a valorifica patrimoniul cultural comun și estetica civilizațiilor primitive ale căror vestigii au fost descoperite pe teritoriile celor trei țări. Pentru materializarea acestui proiect s-au folosit tehnici moderne de creație artistică și materiale upcycled.

Prima ediție a constat în două documentări pe teren și întâlniri de lucru, 4 workshop-uri destinate networking-ului activ între creatori, artişti, arheologi, makeri şi persoane implicate în industriile creative şi culturale și 4 expoziții în București (Institutul Cultural Român), Brașov (Visssual), Timișoara (Galeria Subterană) și Buzău (Muzeul Județean). Ediția a reunit 15 artişti naţionali şi internaţionali, care au adus la un loc peste 30 de lucrări.

Expozițiile au fost și sunt curatoriate de Mihaela Ion, manager cultural cu o experiență de peste 12 ani în domeniul industriilor creative şi culturale internaţionale, doctorand în istoria artei și fondator al Revistei Atelierul.

Parteneri media: Radio Guerrilla, AGERPRES, Zile și Nopți, IQads, Electronic Beats, The Institute, Igloo, Revista Atelierul, Modernism, Cultura la dubă, Bookblog, 4arte, România Pozitivă, Munteanu, SMARK.

Proiect cultural co-finanţat de Administraţia Fondului Cultural Naţional.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finanțării.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related