Backstage

M-a rugat Anca sa scriu cateva vorbe pentru "Insider". Primul impuls a fost s-o refuz - ce sa mai scriu despre publicitate cand au scris si-au spus altii mai talentati ca mine aproape tot. M-am razgandit pentru ca mi-a picat fisa ca ar fi ceva despre care sa scriu : publicitatea din jurul unui concert. Si-o sa scriu doar despre Placebo pentru ca e un show la care am fost co-producatori.

De vreo 2 ani tot incercam sa-i aducem pe Placebo. N-am reusit pana acum (nu mai aveau date libere in 2004, pe urma au luat o pauza de un an, apoi au intrat in studio ca sa inregistreze albumul nou) si probabil ca n-am fi reusit nici anul asta (in vara ii interesau doar festivalurile) daca n-ar fi stiut ca in Romania concertul e sponsorizat de Orange. De ce? Pentru ca managementul trupei stia ca-n Romania Placebo nu vand prea multe CD-uri, DVD-uri sau merchandising si-atunci singurul lucru care conta era comunicarea din jurul concertului. Doar asta le-ar fi putut aduce notorietatea pe care si-o doresc.

Au venit Placebo si post-eveniment am tot auzit si citit ca le-au placut publicul (e adevarat, publicul a fost genial si s-au simtit foarte bine), orasul (de fapt, n-au comentat nimic legat de Bucuresti) si locatia (a fost ok da' n-au cazut pe spate). Va spun ce le-a placut cel mai mult: campania de comunicare. Si-au facut poze, ne-au cerut postere ca sa si le puna in birou, ne-au zis de 100 de ori « excelent job » si ne-au spus ca doar la Los Angeles au mai avut outdoor de dimensiunile celui din Bucuresti. O data in plus am descoperit ca povestea cu organizarea concertelor in Romania nu se invarte neaparat in jurul muzicii cat in jurul comunicarii. Castiga nu promoterii care reusesc sa organizeze bine un concert ci promoterii care reusesc sa functioneze ca o agentie atat pentru sponsor cat si pentru trupa (in proiectul Placebo au fost mai multe ore de client service si DTP decat ore de project management).

Concertele in Romania au deocamdata o singura sansa: sa devina pretexte suficient de puternice pentru o campanie de comunicare. Fara Orange, cu tot interesul publicului si-al promoterilor de aici, i-am fi vazut pe Placebo in 2020, in vreun "We-were-once-Britain's-coolest-rock-band Reunion Tour".

Fiecare promoter de la noi isi pune zilnic aceeasi intrebare: pe cine sa mai aduc? Te duci la casa de discuri si-ti spun ca trupa la care te gandesti a vandut aici 20-30 de discuri. Te duci la un chiosc sa-ti iei o revista de muzica si descoperi ca din 10 titluri acum un an au mai ramas jumate ca pe restul nu le cumpara nimeni. Iti intrebi prietenii ce asculta si-ti spun formatii si melodii de acum 10 ani. Pana la urma, ajungi sa cauti formatiile care ar putea sa fie interesante pentru sponsori - pentru ca e singurul lucru care functioneaza.

Concluzia. Vreti sa stiti ce trupe vor mai veni anul viitor pe la noi? Adunati notorietatea pe care o are o formatie in Romania + cum arata cei din formatie + ce atitudine proiecteaza + carui target i se adreseaza muzica (daca e urban, medium/high income, medium/high education e beton) + ce mai gasiti in general prin brief-uri si-o sa ajungeti la cele maxim 10 formatii dintre care se vor alege favoritii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Pozitii

Sectiune



Related