Platforma de educație și new media art - FAR - Future Artistic Requirements reunește Ministerul Culturii, Ministerul Educației, Ministerul Digitalizării, Cercetării și Inovației, profesioniști din corporate management și management cultural într-o discuți

Platforma de educație și new media art - FAR - Future Artistic Requirements reunește Ministerul Culturii, Ministerul Educației, Ministerul Digitalizării, Cercetării și Inovației, profesioniști din corporate management și management cultural într-o discuți

Pe 28 octombrie, de la ora 19:00, pe pagina de Facebook RADAR, în cadrul FAR Talks III – tema discuției, New media art și programele de finanțare duce mai departe aplicabilitatea tehnologiilor emergente în societatea românească. 

FAR este o platformă digitală ce unește sectoarele educaționale, culturale și creative cu noile medii de creație și explorează aplicabilitatea tehnologiilor emergente în domeniul cultural și artistic, competențele digitale și noile meserii. 

Invitații acestei ediții sunt Anca Ungureanu (UniCredit Bank), Adrian Curaj ( UEFISCDI - Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovarii – Ministerul Educației Naționale), Bogdan Trâmbaciu (Unitatea de Management a Proiectului -  Ministerul Culturii), Ciprian Vlad (Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării), Irina Cios (Administrația Fondului Cultural Național AFCN - MC), Tamina Bojoancă (Goethe Institut), Mădălina Ivașcu (RADAR & FAR) și Alexandru Berceanu – moderator (UNATC).

Misiunea FAR este de a crea un dialog între artiști și dezvoltatori - actorii locali și internaționali ai industriilor creative - și noua generație de creatori.

În această ediție se va discuta despre importanța susținerii publice a inițiativelor noilor media, utilizarea competențelor obținute din gaming, dar și în tehnologii interactive pentru realizarea unor experiențe imersive în cadrul muzeelor și revitalizarea patrimoniului național.

Alături de cei 8 invitați vor fi abordate perspectivele de a dezvolta un muzeu de new media art, susținerea și oportunitățile de finanțare din spațiul public și valoarea adăugată generată corporațiilor atunci când acestea aleg să investească în industriile creative.

La nivel internațional muzee și centre sau programe de cercetare interdisciplinară sunt din ce în ce mai puternic reprezentate prin inițiative susținute la nivel regional și guvernamental în parteneriat cu mediul privat în expunerea de artă creată prin mijloace tehnologice inovative precum AI, deep-learning, laseri, materiale inovative precum centrul german - ZKM, Ars Electronica - Austria care au ca obiectiv dezvoltarea integrării tehnologiei și a inovației în mod creativ având în centru experiența umană și sustenabilitatea.

Un alt exemplu pozitiv este WRO ART Center din Polonia, realizat prin fonduri naționale și europene, acesta reprezintă un efort artistic și administrativ, de a explora dimensiunea noilor media în artă și comunicare. Parte a programului Visegrad, inițiativa este un demers colaborativ între Polonia, Slovacia, Ungaria și Cehia, și este doar un exemplu al importanței înființării unei astfel de instituții în țara noastră.

FAR Talks III, promovează, în continuarea primelor două conversații, “Contextul New Media Art în România” și “New Media Art în învățământul din România”, aplicabilitatea competențelor digitale în domeniul cultural și artistic.

Prezența tot mai ridicată a tehnologiei în viața cotidiană a dus la o deschidere mai mare a societății către domeniul artelor digitale. FAR recunoaște potențialul utilizării acesteia într-un spectru larg de activități, fie educaționale, artistice sau antreprenoriale. Astfel, inițiativa aduce la aceeași masă, profesioniști din sfera artelor digitale, cercetării, mediul academic, administrației publice, corporate management, antreprenoriatului și managementului cultural.  

Platforma FAR reprezintă un proiect curatoriat cu atenție la nevoile industriei locale care are nevoie de susținere și de formarea unei comunități strânse de artiști pentru promovarea inovației și consolidarea creativității emergente. Astfel, RADAR, împreună cu UniCredit Bank, construiesc o platformă în România concepută pentru artiștii new media. 

FAR - Future Artistic Requirements este o platformă multidisciplinară, care are ca scop să inițieze o comunitate new media, să creeze un dialog între actorii cheie și să educe viitoarele generații care vor să facă parte din această industrie. Misiunea proiectului este să susțină noile generații ce vor extinde scena de new media art din România, dar și pe cele actuale, pentru ca aceștia să aibă susținerea necesară, tool-urile de care au nevoie și un mediu creativ și inovator. 

Proiectul FAR are la bază 4 piloni: Talks, Community, Workshop-uri și Biblioteca de resurse care împreună formează o resursă de dezvoltare pentru noi competențe în artă digitală și noile medii. FAR este un spațiu de învățare, colaborare și experimentare pentru comunitatea de new media art.

FAR este posibil cu ajutorul partenerilor care investesc în artiștii de mâine: UniCredit Bank, Augmented Space Agency, Paketa 12, UNATC_ CINETIc - Centrul Internațional de Cercetare și Educație în Tehnologii Inovativ Creative, DIA - Digital Interactive Arts din cadrul Universității Babeș Bolyai, UEFISCDI - Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării Fundația C.A.E.S.A.R. (Centrul pentru Acces la Expertiza Studenților și Absolvenților Români), Edison – Cluburi de antreprenoriat si tehnologie, Festivalul Internaţional de Film de Animaţie Anim'est, Ubisoft, AMC, ARDEN, PostModernism Museum, LEADERS România.

RADAR s-a născut ca urmare a potențialului imens al unei nișe în care tehnologia se transformă în mediu artistic de creație pentru artiști. Această inițiativă este cea mai amplă manifestare de artă prin tehnologii emergente, cu artiști din toată țara ce prezinta proiecte de Realitate Virtuală, Realitate Augmentată, Inteligența Artificială, Proiecții Video, Instalații Interactive, Game Art, Robotică si Sound Design. 

Proiectul RADAR are ca fundație o abordare curatorială aparte și generează punți conceptuale originale între artiști, dezvoltatori, studiouri de creație, ateliere de producție, instituții culturale și comerciale.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related